Grootte jaarling, pokon voeren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 22:49

Ik zou je niet te druk maken hoor. Ik kocht de mijne als 5,5 jarige net aan 1.72. Na 5 maanden nog eens gemeten omdat hij uit al zijn dekens gegroeid was, toen was hij 1.76,8. Nog even ruim 4 cm gegroeid in een kleine 5 maanden. Daar is nu nog ruim 2 cm bijgekomen aangezien hij nu boven mij uitkomt en ik 1.78 ben.
Hij is nu ruim 7 dus wel uitgegroeid. Maar ik dacht mooi met 5,5 en 1.72 is hij wel uitgegroeid. Zeker als je naar de ouderdieren keek. 1.67 en 1.69. Komt mijn uit de kluiten gewassen paard aan.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 22:50

Balou_k schreef:
kleinvosje schreef:
Ik zou me daar nit te veel zorgen om maken, moeder is niet al te groot, en ondanks dat vader groter is, wil dat niet zeggen dat haar veulen dan ook veel groter gaat worden.

Verwachte stokmaat was wel rond de 1.50 en moet dit ook zeker halen omdat mijn vriendin 1.73m is, dat is toch wel de reden dat ik hoop dat die niet al te klein blijft.

Omdat je vriendin 1.73 is moet je paard groter worden????

Balou_k

Re: Grootte jaarling, pokon voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 01:44

Jeetje wat een reacties haha!

Ja, mijn vriendin is mede eigenaar van mijn puppy!
Dakota is nu 20 maanden oud en ongeveer 1,45 mijn zorgen zijn dus wel degelijk weg! Het ging opeens vreselijk snel dat komt allemaal helemaal goed!
Leuk om te lezen dat paarden zo vreselijk verschillen qua groei trouwens!

Haarbal
Amazone

Re: Grootte jaarling, pokon voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 01:55

Ik voerde mijn 2-jarige Tinker ruintje het eerste jaar 2 kg brok, 1 kg muesli en 1/2 baal hooi per dag. Hij was serieus overbouwd, een dikke 20 cm. Het eerste jaar is dat helemaal weggetrokken, daarna ben ik minder brok gaan voeren, en hij is zeker tot zijn 6/7e doorgegaan met groeien, zowel uitzwaren als sneaky centimetertjes in de hoogte pakken. T'was ook echt een puppy met een babyface moet ik zeggen!