Welshje hier is juist doodbraaf, als ik op buitenrit groot verkeer tegenkomen stuur ik haar voorop, met een klein kind erop nog wel. Die zet geen stap verkeerd en is nergens van onder de indruk.
prachtig paardje marocje... zou ik ook meteen verliefd op kunnen worden...
Ja, die van ons is op het ene moment superstoer ( een zitmaaier die een stok vlak achter hem door katapulteerd: paard draait zich even om om te kijken en loopt daarna rustig verder... haha). Terwijl hij dan weer van een drumband in de verte helemaal door het lint kan gaan...pffff... geen pijl op te trekken..
Ik merk wel dat hij als hij mag kijken en hij heeft mij als steun hij rustiger blijft, hooguit wat draaien... Als de bron van het geluid of de beweging niet te plaatsen is voor hem bouwt hij spanning op en komt hij ook niet om steun bij mij vragen...
Ze zijn prachtig mooi en schattig. Ze hebben allemaal een zeer uniek, eigen, sprekend, opmerkelijk, aanwezig en opvallend karakter. Het ras heeft n rijke geschiedenis, dat en ook het wonderschone landschap in Wales heeft de welsh pony zo getekend dat het ware kunstwerkjes zijn geworden... Stuk voor stuk! I love them welshies
kuzjexx
Geplaatst: 22-12-14 12:01
Welshjes vind ik persoonlijk zo'n lief hoofdje hebben. Mijn vzwelsh keek je altijd aan van: ík heb niks gedaan!! Maar dan had hij stiekem snoepjes gepikt of aan het touw getrokken.
Ik heb 4 jaar een Welsh kruising gehad. Heb zo'n ontzettende band met haar opgebouwd en zoveel op haar rug overwonnen en geleerd! Echt een aanrader.
Larissajulia
Geplaatst: 22-12-14 12:14
Eigenlijk vind ik ze de mooiste pony's die er zijn! Ik heb zelf een 4,5 jarige NWR Welsh, en ik kan me geen betere pony wensen! Ik heb haar zelf beleerd. Natuurlijk was het niet altijd makkelijk, en ze heeft ook echt wel het eigenwijze van een welsh, maar ze is zo ontzettend eerlijk! Ze zou nooit onbetrouwbaar worden tenzij je haar verkeerd behandeld! Ze denkt ook altijd erg fijn mee met het rijden. kortom, mijn droompony
sannedeedee1
Geplaatst: 22-12-14 12:21
Ik ben gek op de welsh pony's! Ikzelf heb een welsh mountain pony, erg mooi dier, maar een echte etterbak, daar kan je niet iedereen opzetten. Al moet ik zeggen dat ze bij totaal onervaren kleine kinderen geen stap verkeerd zet.
En ik rijd 2 welsh nwr pony's voor iemand, het zijn 2 prachtige pony's, die geweldig bewegen, alleen zijn ze echt enorm eigenwijs/pittig. Vind ze op stal wel erg lief, en de ene is met rijden ook wel heel braaf. Alleen beide aan de hand zijn ze heel onvoorspelbaar, en ik heb er dan ook een keer onder gelegen omdat hij ineens uit het niets omhoog kwam, en dat hebben ze allebei vaker. Ze hebben wel dezelfde vader, misschien een soort tik meegekregen daarvan.
ik ben ooit begonnen op een welsh, zij heeft mij veel geleerd...maar ook zij was echt fel/ temprament vol maar zo lief en echte vriend. maar ik ben echter ook niet zo fan, ook al is er niets mis met de welsh en
Ik had niet echt ervaring met Welsch pony's maar nu ik een pony (1.46) al een tijd rijd voor een eigenaresse, ben ik er weg van. Het dier is erg slim en werkwillig, als je niet eerlijk bent, laat hij dat wel even goed weten, , maar ben je eerlijk, gaat hij voor je door het vuur. 1 van de eerste keren stond hij rechtop te stijgeren, achteraf kwam dit doordat het zadel niet lekker lag, andere erop en hij heeft het nooit meer weer gedaan, doet super zijn best. Is wel erg pittig in de omgang, snel afgeleid en wil alles zien.
officialnik
Geplaatst: 21-01-15 20:01
Ik heb zelf ook een Welsh. Het is een super lief beestje en heeft inderdaad wat weg van de Arabier je kan een Welsh voor veel dingen gebruiken voor de kar, dressuur, springen, en vrijheidsdressuur.