Jazz merrie zoekt nuchtere dressuur hengst!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 10:32

Dees schreef:
Is het trouwens tegenwoordig mode om bij ieder verzoek voor een hengstkeuze met Gelderse hengsten op de proppen te komen?

Nou inderdaad, het begint steeds meer op te vallen dat in ieder topic wel weer met Gelderse hengsten gezwaaid word, zelfs wanneer dit niet passend is of er niet om word gevraagd.

SophievdV

Re: Jazz merrie zoekt nuchtere dressuur hengst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 16:58

Ik denk dat Gelderse paarden vaker passen dan veel mensen denken :) Geldersen zijn echt niet meer van die plompe dieren en vaak hebben ze een heel goed karakter waarmee veel (amateur) ruiters uit de voeten kunnen.

Ik snap dus wel dat ze geadviseerd worden. Zeker als de TS al een Gelderse hengst overweegt zoals hier het geval is.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-13 06:59

Inderdaad. Bedankt Pletje.

Bedankt allemaal voor jullie adviezen! Heb ze allemaal opgeschreven en ga er nog eens hard over nadenken en googlen.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 08:40

Emmaa_ schreef:
Ik heb hier niet zo veel verstand van, kwam je topic toevallig tegen en las dit. Heb je al aan Houston gedacht? Ik vind Houston nakomelingen altijd heel fijn en koel in het hoofd, ze staan bekend om hun sterke achterbeen :j

ik vind dit wel een heel gewaagde keuze, merrie is namelijk een jazz x belisar :)
en houston is ook een belisar, komt dat dan niet te dicht bij elkaar te zitten :)

Sev

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 14:53

dankuwel agerrits! Ik ben erg blij met haar. Ondertussen inderdaad een jaarling, 11 mei wordt ze precies 1 jaar. Zo een lieverd!
Special Agent Amour heeft ook een facebookpagina waar je zijn veulens kan terugvinden en laatste nieuwtjes/filmpjes.

Sev

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 21:37

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 00:29

Donders wat een gaaf veulen. Niet normaal zeg, z'n video maakt het hellemaal duidelijk, dat is echt gewelidig gelukt.
Kan maar zo zijn dat ik die Special Agent Amour ook maar eens moet gebruiken, voor één van de merrie's ;) :D

Sev

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 11:01

Dankuwel agerrits, ik ben heel erg blij met mijn meisje! :-) haar karakter is ook gewoon top! Terwijl ze toch uit een hete stam komt is zij veel nuchterder dan haar moeder, ze is verder aanhankelijk type maar geen drammer.

Ik vind dat Special Agent Amour over het algemeen heel goed fokt. Hij heeft ook een facebookpagina waar je zijn andere veulens kan bewonderen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 07:59

Giolli: heb je al een keuze kunnen maken?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 08:43

Ja ben ik ook wel benieuwd naar.

hooffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:03

Al eens aan Everdale gedacht! Mooie combi van Leatherdale en Negro.. Lijkt me mooie match met jouw merrie

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 12:31

hooffie schreef:
Al eens aan Everdale gedacht! Mooie combi van Leatherdale en Negro.. Lijkt me mooie match met jouw merrie

Waarom lijkt jou dat een mooie Mach voor deze merrie?

Linda2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 12:42

Hoi Bernadet, heb tijd gevonden om te reageren. Wij hebben twee nakomelingen uit deze merrie staan. Een sorento (ruin, 4jr) en een Lord-Leatherdale (merrie, 3 jr). De Sorento is wat klein en beknopt gebleven, ik gok nu zo'n 1.63 m. Lord Leatherdale heeft alles wat verbeterd moest worden verbeterd. De merrie is groot, ik gok nu al tegen de 1.70 m, is langgelijnd en hoogbenig. Vriendelijk karakter, tikje brutaal wel. De ruin wordt dit jaar aangereden. De merrie volgend jaar.
Beiden kunnen prima bewegen. De ruin is wel echt een krachtpatser geworden, een echt "mannenpaard" als je dat zo mag noemen.
De punten die je aangeeft zijn inderdaad belangrijke punten bij Pistache, een hengst moet vergroten, een goed achterbeen meegeven en een braaf karakter. Ook mag het allemaal wat langgelijnder. Pistache heeft wel een heel werkwillig karakter, dus dat moet je zeker behouden.
Ik denk dat zeker Everdale (en dan zeker de combinatie van LL met Negro) een goede keuze zou zijn, maar ook Bon Bravour om bovengenoemde verbeteringen door te voeren.