wie zit er fout.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 23:37

meisje2000 schreef:
het ging gelukkig niet om mijn paard maar volgens mij praten de twee dames in kwestie al jaren niet meer met elkaar hahaha.
Ze staan ook niet meer op die stalling en ook niet met elkaar o een andere stalling dus voor hun niet erg dus.
Weet alleen dat de hengst nu gecastreerd is en dus niet meer dekken kan (vruchtbaar is dus)

Je zegt wel ERG VAAK dat het niet om jouw paard gaat... Wedden dat het wel om de jouwe gaat? Maakt niet uit, zoals je al zegt: "jaren geleden"dus waarom zet je dit in GODSNAAM op Bokt???

MustangII

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 18:21

Ik denk dat ieders zijn eigen kostten moet betalen... wel erg vervelend

meisje2000

Re: wie zit er fout.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 22:46

Tessaaaah@ omdat ik een paar keer het idee kreeg dat ze dachten dat het om mijn paard ging vandaar dat ik dat zeg en nee wedden dat het niet om mijn paard gaat???
En ja het is jaren geleden maar ook al is het jaren geleden ik mag het vragen toch.
Ik was gewoon benieuwd en ik heb hier al veel dingen gelezen dus daarom vraag i het op bokt.
IK dacht dat vragen vrij stond op bokt maar blijkbaar is dat niet zo?????

Iedereen bedankt voor de antwoorden

Kingie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 22:50

Mij lijkt het dat de staleigenaar aansprakelijk is. Jij stalt je paard ergens dus dan mag je wel verwachten dat ze er gewoon goed staan.

Maar ik zou er zelf niet zo'n heel groot probleem van maken denk ik. Ongelukken kunnen gebeuren, het is jammer maar zolang er niemand ernstig gewond is lijkt het me wel meevallen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 22:56

ik heb hetzelfde al eens meegemaakt.. dit keer was het wel duidelijk dat de hengsteneigenaar de stal niet goed dicht had gedaan... al haar paarden liepen namelijk los.. en zei was ook geweest...
bleek dat der een kennis de deur niet goed had gesloten... zit zon pin achter de deuren die je wel om moet klappen.. anders kunnen / gaan ze weer openschuiven.

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 23:01

hoi :) als de eigenaar van de stallen iets te verwijten valt door ondeugdelijke sloten of niet goed dichtdoen van stal of hek e.d dan is die eigenaar van de stallen volgens mij aansprakelijk . een hengst of een merrie hebben moet kunnen op een stal mits de eigenaar van de stal voor hun veiligheid in staat,als een vd de eigenaren van de beide bertrokken paarden bv iets niet goed heeft afgesloten of bv tegen afspraken in iets gedaan heeft,dan kun je zon eigenaar ook (gedeeltelijk) aansprakelijk stellen lijkt mij. ik ben geen jurist maar ook pensionhouder zeg maar,en wij hadden laatst ook zoiets -O- maar de eigenaar zelf had En het hek niet goed dicht gedaan En het stroom er niet op gezet :(:) .merrie gedekt en zelfs een ruin 2 landjes verderop aangevallen en ook licht gewond geraakt en zn dek beschadigd.de eigenaar vd stal heeft de kosten voor t scannen vd merrie voor zn rekening genomen en ook het repareren vh dek. de paarden valt niets te verwijten dat zijn maar dieren en weten niet beter en hebben gewoon de kans gekregen.die eigenaren valt ook niks te verwijten,die vertrouwen er gewoon op dat de paarden in goede handen zijn! zo zat het volgens ons :) en wij moeten zorgen dat t nooit weer kan gebeuren! groetjes deess

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 23:14

Ik heb het ook meegemaakt met mijn merrie. Hengstenhouder heeft de scan betaald, en wou de eventuele kosten betalen voor het af laten spuiten. Toen ik zei dat ik dat niet wou mocht ik het veulen gratis stallen. Ben alleen niet veel later naar een andere stal verhuisd. Ik heb verder ook niets geeist. Dierenartsrekening na de bevalling heb ik ook gewoon zelf betaald. Niet fijn dat het gebeurt was, maar ja het veulen zat er nou eenmaal.