Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
set_elkol schreef:Geeft niksIk vind deze hengst qua hals mooier passen dan de Du Bois hengsten:
http://www.bokt.nl/markt/ad/128082/crem ... ponyhengst

Bizzybijtje schreef:Niet. Beestje heeft geen papieren en het is dus geen fokken maar gewoon vermeerderen.
Er zijn al genoeg paarden en veulens op de markt en je merrie zal niets bijdragen aan de fokkerij.
Koop dan gewoon een pony.
Ferdo schreef:Bizzybijtje schreef:Niet. Beestje heeft geen papieren en het is dus geen fokken maar gewoon vermeerderen.
Er zijn al genoeg paarden en veulens op de markt en je merrie zal niets bijdragen aan de fokkerij.
Koop dan gewoon een pony.
Dus daarom mag dat niet?... Beetje rare reactie dit!
Ja er zijn genoeg paarden hier op de wereld, maar het is toch altijd specialer om een veulen te hebben van je eigen merrie...
Ik vind Don Cremello wel gaaf
. set_elkol schreef:Als je veulen toch geen papier gaat krijgen is deze hengst misschien wel geschikt en ook voordelig:
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr
NatasjavE schreef:ceesje schreef:Natasja...... Daisy fokt niet lukraak toch , waar maak jij dat uit op?
Mijn vraag doelt op , wat zij voor ideeën heeft , naast het feit dat ze aangeeft bij voorkeur geen grote maat te fokken.....
En dat er vandaag de dag zoveel paardenvlees gegeten wordt , is niet het probleem van Daisy ,( en zelf vind ik dat geen probleem) dat is een oneigenlijke benadeiring van de vraag die Daisy. Stelt toch?
Als je fokt zorg je voor goede ouderdieren. Dus die gezond zijn, geen exterieurfouten hebben(erg korte hals-->hoge kans op ongelijke voeten) en dat je weet wie haar ouders zijn. Voor dat laatste heb je een afstammingsbewijsnodig.
Dan weet je wat je kan verwachten.
Fokken met een pony die daar niet aan voldoet is naar mijn mening lukraak aan het fokken,...je weet nl niet wat er uit gaat komen.
Het eigenlijke advies luidt dus niet fokken. Nu mag je dat niet zeggen op bokt want iedereen heeft toch recht op een veulentje.
Dus dan geef ik een advies wat het dichts bij de pony ligt. De pony kan je niet aanpassen, je fokdoel wel. Draver/arabier kruisingen worden gebruikt voor de endurance vanwege hun natuurlijke goede uithoudingsvermogen.
Met een pony met een dergelijk korte hals fok je niet 1,2,3 een dresuurpony.
Daisy01 schreef:Ik ben echt opzoek naar een recreatief, dressuur gericht veulen. Eigenlijk gewoon veelzijdig.
marjolein88 schreef:Ik zou juist nooit geen Arabier op deze merrie zetten. In combi met een Arabier krijg je een veelte fijn gebouwde pony, zonder massa of front. Nadeel van dit soort pony's is dat je er al snel te groot voor bent en er over het algemeen weinig vraag is naar dit type pony ( mocht TS om welke reden dan ook de nakomeling de toekomst moeten/willen verkopen, is het toch slim om ook hier rekening mee te houden)
marjolein88 schreef:Ik heb me al vanaf kleins af aan daarin verdiept. Heb hier thuis zowat een bibliotheek vol aan hengstenboeken en info over bloedlijnen. Uitslagen van shows, alles. Zelfs al die van heel vroeger.
Ik wil ook niets negatiefs zeggen over het ras, maar ik vind het geen match voor deze merrie. Is mijn mening
_San87_ schreef:Met een arabier geen front en massa? Waarom vind je dat?
uit pure interesse.