Contact opnemen met stamboek AES maar hoe?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jeanke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 07:26

janderegelaa schreef:
jeanke schreef:
betreft dat engelse kantoor eerst kijken of ze al een nieuw stamboek kunnen oprichten en denk dan dat nieuwe stamboek al mag beginnen met zich niet langer AES te noemen, want zij zijn het AngloEuropean Studbook dus niet meer

Jawel, dat zijn ze wel. Alleen is het nu van Cees van de Oetelaar. Er veranderd niets aan de status van het stamboek het is nu alleen duidelijk van wie het is.

bedoelde Minderman en Co, vermoed dat Peternina dat "engels kantoor" bedoelde
zij zijn degenen die een nieuw stamboek willen oprichten
Laatst bijgewerkt door jeanke op 19-04-13 07:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 07:28

SJANNE_DARK schreef:
He verdomme, dus mag in het Engels gaan uitleggen en zou ik dan mijn papieren naar Engeland moeten sturen? Alleen.voor een stempel op het chipnummer.

Yup!

Ik heb destijds mijn papieren ook opgestuurd naar Engeland. Kreeg ze keurig (en zeer vlot!) weer terug!

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 12:12

jeanke schreef:
betreft dat engelse kantoor eerst kijken of ze al een nieuw stamboek kunnen oprichten en denk dan dat nieuwe stamboek al mag beginnen met zich niet langer AES te noemen, want zij zijn het AngloEuropean Studbook dus niet meer

Nieuwe stamboek is er al een paar maanden 'up and running' ... niet onder de naam A.E.S. ... blijkbaar ook al erkend.

Sammie

Re: Contact opnemen met stamboek AES maar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 12:37

Voor de normale gebruiker wordt het er dus niet echt makkelijker op :+

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 13:28

Ik vind het nog al eng maar zal denk ik toch het paspoort van mijn paard naar Engeland moeten sturen. Dus als ik mijn paspoort en de stikkers van de chip in een envelop doe en naar Engeland stuur weten hun wat ze er mee moeten doen?

Mijn eigen DA heeft een krabbel gezet dat het klopt in het paspoort. Dit hoort hij niet te doen maar de stamboek. Zullen ze het dan nog wel snappen. Best wel ingewikkeld dit. En iedereen die ik vraag wat ik moet doen zegt wat anders.

Sorry dat ik steeds om bevestiging vraag maar vind het nogal wat om zo alles naar Engeland te sturen.

Ik heb dit niet eerder gedaan omdat de DA die mijn paard gechipt heeft op leeftijd van bijna 1 mij niet verteld heeft dat ik dit moest doen. Het is het eerder paard wat ik zelf gefokt heb dus wist de stappen die ik moest ondernemen niet.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 14:03

Peterina schreef:
jeanke schreef:

Nieuwe stamboek is er al een paar maanden 'up and running' ... niet onder de naam A.E.S. ... blijkbaar ook al erkend.

Henk Minderman heeft alles over moeten dragen, website, administratie, emailadressen, telefoonnummers. Er is niets meer.

Daarnaast duurt een erkenning jaren. Dat andere bedrijfje is in dec 2012 opgericht en komt ook niet op de lijst van Defra voor. Dus NIET erkend. Voor zover er iets te erkennen valt want ze hebben alles in moeten leveren.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:36

janderegelaa schreef:
Henk Minderman heeft alles over moeten dragen, website, administratie, emailadressen, telefoonnummers. Er is niets meer.

Daarnaast duurt een erkenning jaren. Dat andere bedrijfje is in dec 2012 opgericht en komt ook niet op de lijst van Defra voor. Dus NIET erkend. Voor zover er iets te erkennen valt want ze hebben alles in moeten leveren.

Wie zegt dat hr Minderman alles heeft moeten overdragen ? En wie zegt dat hr.Minderman niets meer met A.E.S. te maken heeft ?
Ik heb al lang geleden geleert om niet alles te geloven wat in de media staat en zolang als er geen verhaal van twee kanten komt blijf ik de middenlijn kiezen.

De opgerichte (nieuwe) Stamboek (niet 'bedrijfe') bestaat al, heeft al hengsten keuring gedaan. Heeft niets met A.E.S te maken ... werkt nu onder een andere naam en andere statuut.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 18:48

Peterina schreef:
janderegelaa schreef:

Wie zegt dat hr Minderman alles heeft moeten overdragen ? En wie zegt dat hr.Minderman niets meer met A.E.S. te maken heeft ?
Ik heb al lang geleden geleert om niet alles te geloven wat in de media staat en zolang als er geen verhaal van twee kanten komt blijf ik de middenlijn kiezen.

De opgerichte (nieuwe) Stamboek (niet 'bedrijfe') bestaat al, heeft al hengsten keuring gedaan. Heeft niets met A.E.S te maken ... werkt nu onder een andere naam en andere statuut.

Jij kunt zo goed Engels, je weet vast de uitspraak wel te vinden;-)

En edit: de oude website (die van Minderman dus) is nu inderdaad uit de lucht. Conform de rechtszaak.

StephanieSt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 18:57

Raar ik kan deze site nog steeds openen... en het bericht op horses.nl vind ik ook geen officieel persbericht waar op de site van aesbenelux over gesproken wordt. Er staat ook nog steeds geen bericht op hun site ook al staat er al sinds gisteren dat het officiele persbericht nog diezelfde dag ging volgen

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 23:00

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 11:06

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 12:35

Peterina schreef:

Als MINDERMAN (jaja Peterina, toch wel he) zijn activiteiten "tijdelijk" staakt is dat al een voorbode van zijn verlies. Dom van hem dat hij alsnog die uitspraken doet. Nu heeft hij nog een probleem aan zijn broek wegens schenden van de schikking.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 12:45

janderegelaa schreef:
Peterina schreef:

Als MINDERMAN (jaja Peterina, toch wel he) zijn activiteiten "tijdelijk" staakt is dat al een voorbode van zijn verlies. Dom van hem dat hij alsnog die uitspraken doet. Nu heeft hij nog een probleem aan zijn broek wegens schenden van de schikking.

Vraag mij een tijdje af waarom jij zo druk maakt over wat Minderman en Van Den Oetelaer doen? Aandeelhouder misschien? :D

Zij zijn het die de zaak moeten uitvechten ... niet de mensen die noch direct informatie hebben, noch inzagen hebben in de zaak.

Vind het alleen erg sneu en vervelend voor de fokkers en eigenaren die nu niet weten de hoe en watte en dat er geen 'oplossing' of opklaring komt voor begin juni.
Ken al verschillende Engelse fokkers die nu al overwegen om hun veulens elders te registreren, en dit zijn veulens uit A.E.S. geregistreerde merries en hengsten.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 15:09

Aandeel houder was mooi geweest. Maar helaas.

Ik irriteer me meer aan jouw stelligheden waar je iedereen mee in verwarring brengt maar die keer op keer onjuist blijken te zijn.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 16:31

Er is geen verwarring gezaaid door mij, maar door anderen, en ik heb nergens onjuistheden geplaatst.

Wat mijn irriteert zijn jou stelligheden waar jij denkt alles van de zaak te weten, hoe het in elkaar zit en dat het een 'done deal' is.

Dit laatste is zeker niet het geval en er moet nog veel besproken worden, in en buiten het Gerechtszaal.

Ik heb geen contact met hr. Minderman, maar blijkbaar jij wel met hr. Van Den Oetelaer, en krijg mijn info van verschillende fokkers en hengsthouders (Engels, Belgisch en Fransen) die wel met hun neus op de feiten zitten vanwege hun commerciële bezigheid en betrokkenheid.

Nogmaals, en dit heb ik al meermaals geschreven, het verhaal komt van twee kanten, dus twee fouten.

Ik kan goed begrijpen dat jij achter het Nederlands groep staat maar mijn eerdere contacten zijn/waren met het Engelse kantoor en mijn Engelse vrienden/contacten/fokkers/hengstenhouders hebben een heel andere kijk op de zaak en hoe het afspeelt.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 16:48

Ik sta helemaal achter geen één groep. Het zal mij een zorg zijn wie dat stamboek heeft. En volgens mij insinueerde jij dat je de officiële instanties gesproken had. Nee sterker nog, je zei dat je de officiële instanties gesproken had. En laat ik die nu ook gesproken hebben zoals ik al eerder zei, en ik had precies de de tegenovergestelde informatie die jij ook had, naar zoals nu blijkt niet van de officiële instanties maar uit de tweede hand. Als je iets niet weet, of je hebt het via via, dan kun je beter je mond houden. Of eerlijk zeggen dat je gehoord hebt ipv beweren dat je het uitgezocht hebt.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 18:53

Ik vind je insinuaties heel onbeschoft!

Ik weet heel goed met wie ik gesproken heb en vind het echt niet nodig om hier op een openbare forum namen te noemen.
Heb ik gesproken met 'officiële' instanties, ja! Heb ik schrijven gekregen van deze instanties over de zaak, ja!
Vind ik het nodig om andermans zaken hier bloot te leggen, nee!

Iemand met half verstand kan tussen de regels lezen van wat gezegd en geschreven wordt en ik heb getracht zonder, geef ik toe, veel vrij te geven mensen te waarschuwen dat er veel meer aan de hand is dan in de media wordt vermeld.

Blijf maar zagen over de affaire ... zo hou je het in leven ... maar volgens mij zijn er interessante dingen om zich mee bezig te houden. :(:)

En NOGMAALS, ik wacht de Gerechtelijk procedure af en die is pas voor begin juni.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 20:13

Joh, zelfs de website waarvan jij beweert dat hij nog gewoon werkt doet het niet meer. Wat probeer je nu eigenlijk krampachtig je gelijk te halen? Het siert de mens veel meer als ze ook eens toegeven dat als ze er misschien naast zaten. Geen enkele schande.

En inderdaad, laten we juni afwachten :(:)

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 13:50

De .info site is nu geblokkeerd net zoals sedert een paar weken de .uk.co site geblokkeerd is.
Dit is gewoon ping-pong speeltje tussen de twee partijen en destijds mijn zg 'bewering' werkte het wel.

Ik vraag mij nog altijd af waarom jij je zo druk maakt over het A.E.S.

Hebt jij een paard die bij het A.E.S. geregistreerd is?
Of ben wil je alleen 'jou' waarheid verspreiden zonder dat je enige verbintenis hebt met het A.E.S.?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 15:53

Peterina schreef:
De .info site is nu geblokkeerd net zoals sedert een paar weken de .uk.co site geblokkeerd is.
Dit is gewoon ping-pong speeltje tussen de twee partijen en destijds mijn zg 'bewering' werkte het wel.

Ik vraag mij nog altijd af waarom jij je zo druk maakt over het A.E.S.

Of ben wil je alleen 'jou' waarheid verspreiden zonder dat je enige verbintenis hebt met het A.E.S.?

Daar ga je weer met je onwaarheden, de site http://www.angloeuropeanstudbook.co.uk/ werkt gewoon en heeft ook altijd gewoon gewerkt. Wat wil je er eigenlijk mee bereiken?

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 19:39

Wat een waanbeeld hebt jij!

Open is een pagina van die site ... denk dat je dan wel een heel andere visie krijgt van hoe een werkend site hoort eruit te zien!

Citaat:

Geen antwoord ... zegt al genoeg!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 19:42

Luitjes allemaal leuk en aardig hoor.
Maar heeft deze discussie enige functie?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 23:11

Peterina schreef:
Wat een waanbeeld hebt jij!

Open is een pagina van die site ... denk dat je dan wel een heel andere visie krijgt van hoe een werkend site hoort eruit te zien!

Citaat:

Geen antwoord ... zegt al genoeg!

Dus hij werkt wel...En nee ik heb geen AES paard.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 11:51

ponyparadijs schreef:

Volgens mij helemaal niet! :D

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 12:29

Peterina schreef:
ponyparadijs schreef:

Volgens mij helemaal niet! :D

Nou dan deel je mijn menig.
Ik denk dat het handiger is de discussie te staken.
Heeft voor TS ook geen meerwaarde volgens mij.