Rechtszaak 11-11, al nieuws?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 02:13

We als kwpn zijnde, lees IDS.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 02:21

Maar wat is jouw, als zijnde degene die de term we hanteert, we connectie dan??
Gezien jouw uitlatingen is er een ernstig gestoorde we relatie.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 02:23

Heeft dit iets van toegevoegde waarde op het topic?
Dat dacht ik van niet!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 02:37

adriana schreef:
Heeft dit iets van toegevoegde waarde op het topic?
Dat dacht ik van niet!

Het gaat erom dat jij uitlegt waarom je bepaalde terminologie gebruikt en welke waarde daaraan gehecht moet worden.
Dus is we wel we of niet zij?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 13:53

Samsam"]
[quote="ceasario schreef:
Wij zijn ook lid en doen mee aan merrietesten etc.
Maar we willen wel ons fokkervrijheid behouden.
Niet dat we hengsten gebruiken van een AES maar andere uit Duitsland
en dat wil zeggen B-reg.

Hans, hoe zou in jouw ogen het kwpn dan de kwaliteit van de hengsten bij het fokken onder zijn vlag moeten bewaken?
[/quote]

Ik vermoed dat je het profiel niet goed gelezen hebt.
En geef daarom toch maar een antwoord, daar er blijkbaar niemand op inhaakt.

Die bewaking is er doordat er een A-reg. in het leven is geroepen.
Maar het KWPN heeft zelf de fout gemaakt door enkele jaren geleden haar regels aan te passen.
Nl. Door KWPN met A-reg. weer een KWPN-er van te maken.
Terwijl er was afgesproken. A-reg niks mis mee.
Wil je naar het hoofdstamboek doorstoten dan dien je een test te doen ,d.m.v. een merrietest.etc. (is ook veranderd)
Anders gezegd het produkt dient te voldoen waar de vader niet aan heeft voldaan, punt. Zo was het afgesproken en ieder wist waar men stond.
Helder en duidelijk.

Maar door elk jaar de spelregels te veranderen krijg je deze trouble.
En dan moet je eens afvragen wie veroorzaakt deze trouble.

Als fokker wordt je toch van links naar rechts gegooid.
En als je daar een opmerking over maakt is men niet loyaal aan het KWPN. En roept men donder maar op.
Kijk dat is voor vele zo'n uitspraak een brug te ver.

Ja natuurlijk dan omzeil je het probleem totdat er weer een nieuw probleem ontstaat of gecreeerd wordt.

En wat nog pijnlijker is:
Dat op de algemene vergadering van bv. Brabant ongeveer 3200 leden.
Dit voorstel van verandering verworpen is met grote meerderheid en dat bv. in Gelderland het nooit stemming gebracht is.

En dan maak je mee dat je eigen vertegenwoordigers van brabant dood leuk voor stemmen.
Weet je dan wat de Direkteur zegt.
Ben je het niet eens met je vertegenwoordigers moet je ze maar buiten schoppen.

Wie zet nu de tent op zijn kop??

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 14:14

ceasario schreef:

En als je daar een opmerking over maakt is men niet loyaal aan het KWPN. En roept men donder maar op.

Nieuwe regels veroorzaken nieuwe problemen die dan aangepast worden. Tenminste door een stamboek dat luistert naar zijn achterban.
Indien het KWPN zou reageren als hier boven omschreven zouden regels nooit aangepast worden.
Dat het KWPN zich niet naar ieder individu kan schikken is gezien de omvang van de organisatie voor de hand liggend.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 14:34

sarabande"]
[quote="ceasario schreef:

Nieuwe regels veroorzaken nieuwe problemen die dan aangepast worden. Tenminste door een stamboek dat luistert naar zijn achterban.
Indien het KWPN zou reageren als hier boven omschreven zouden regels nooit aangepast worden.
Dat het KWPN zich niet naar ieder individu kan schikken is gezien de omvang van de organisatie voor de hand liggend.
[/quote]

Het individu is hier niet aanvragen.
Je maakt met z'n alle de spelregels in goed overleg.
Zoals hierboven vernoemd,nl"Tenminste door een stamboek dat luistert naar zijn achterban"

En dan kan het blijkbaar wel dat dan wel een individu niet luistert naar de achterban. En heb je problemen.(zie vergaderuitslag) met een 80 a 100 personen de rest 3000 bleef thuis.
Einde discussie voor ons.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 14:52

De meeste fokkers vinden die vergaderingen niet boeiend. Zijn gewoon bezig met fokken, gaan naar keuringen en laten het kritiseren aan anderen over.
Er bestaat geen een vereniging waar 100% leden op een vergadering komen. Diegenen die er zijn mogen stemmen dus als je lid bent en je maakt je druk over regels dan bezoek je een vergadering.
Zo simpel is het.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 15:01

sarabande schreef:
De meeste fokkers vinden die vergaderingen niet boeiend. Zijn gewoon bezig met fokken, gaan naar keuringen en laten het kritiseren aan anderen over.
Er bestaat geen een vereniging waar 100% leden op een vergadering komen. Diegenen die er zijn mogen stemmen dus als je lid bent en je maakt je druk over regels dan bezoek je een vergadering.
Zo simpel is het.

en je maakt je druk over regels dan bezoek je een vergadering.

Vandaar dat de beste stuurlui aan de wal staan. OK dan!

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 19:42

MissHIS schreef:
In elk geval niet door na-pratende onkundige mensen in de commissie toe te laten. Beste stuurlui staan aan wal...altijd commentaar geven, oh wat makkelijk! Als het je niet aanstaat, ga je toch lekker naar het EASP? Gras is bij de buren toch altijd groener. Hmm...groener...groentje... Bewijs eerst zelfs maar eens je eventuele kennis van de fokkerij.

Jen, moet dat nou weer zo?

Jammer hoor, we hoeven het met zijn allen toch niet allemaal dezelfde mening hebben? Maar kunnen we dat dan alsjeblieft een beetje normaal houden.
Hou de eer van jezelf, ik heb je ooit nog wel eens ander horen praten over Pipo. Een mens mag toch open staan voor andere ideeën?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 19:42

sarabande schreef:

Dit lijkt me meer een tekst voor een uitzendbureau dan voor een paardenfokkerij
service, concurrent, nodige informatie?????

Mij lijkt het meer text van een bedrijf wat altijd zo goed mogelijk wil blijven, die gedraagt zich niet alsof het een monopolypositie heeft. Die wil vernieuwen en die wil beter zijn dan de concurrent, om dat te zijn en blijven is een open minded nodig.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 20:06

Een stamboek is een vereniging, geen bedrijf.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 20:08

chantal1"]
[quote="MissHIS schreef:
In elk geval niet door na-pratende onkundige mensen in de commissie toe te laten. Beste stuurlui staan aan wal...altijd commentaar geven, oh wat makkelijk! Als het je niet aanstaat, ga je toch lekker naar het EASP? Gras is bij de buren toch altijd groener. Hmm...groener...groentje... Bewijs eerst zelfs maar eens je eventuele kennis van de fokkerij.

Jen, moet dat nou weer zo?

Jammer hoor, we hoeven het met zijn allen toch niet allemaal dezelfde mening hebben? Maar kunnen we dat dan alsjeblieft een beetje normaal houden.
Hou de eer van jezelf, ik heb je ooit nog wel eens ander horen praten over Pipo. Een mens mag toch open staan voor andere ideeën?
[/quote]

Ik accepteer andermans mening. Bemoei je er maar gewoon niet mee.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 20:08

Een stamboek moet het van andere rassen hebben en daarom lijkt het mij handig als het kwpn de andere fokkerij gebieden in de gaten houdt.

Maar dat doen ze ook wel een beetje, want niet voor niks is de Reserve Sieger van het Holsteiner Verband door!

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 20:13

MissHIS schreef:

Zoals je ziet doe ik dat dus wel. Ik zie niet in waarom ik dat niet zou doen.
Jammer dat je zo reageert, was helemaal niet slecht bedoelt. Blijkbaar begin je alles een beetje negatief te zien. Het is te hopen dat ze dat bij het KWPN niet gaan inzien.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 20:26

chantal1"]
[quote="MissHIS schreef:

Jammer dat je zo reageert, was helemaal niet slecht bedoelt. Blijkbaar begin je alles een beetje negatief te zien. Het is te hopen dat ze dat bij het KWPN niet gaan inzien.
[/quote]

Nou maak je maar geen zorgen over hoe ze bij het KWPN over me denken hoor! Pling

Ik begin de boel helemaal niet negatief te zien, maar ik erger me wel rot aan al die mensen die zich altijd geneigt voelen om voor elkaar op te komen. Dat kan Pipo zelf ook wel, sterker nog: het is al besproken. Dus...wat minder bemoeizuchtig zou fijn zijn.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 20:58

Bepaal jij over hoe wij ons moeten gedragen?
Misschien betekent het wel dat er vriendschappen ontstaan en vrienden steunen elkaar.
En natuurlijk kan iedereen zichzelf wel redden, maar daarom mag er nog wel wat van gezegd worden.

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 21:00

MissHIS"]
[quote="chantal1"][quote="MissHIS schreef:

[/quote]

Nou maak je maar geen zorgen over hoe ze bij het KWPN over me denken hoor! Pling .
[/quote]

Ik heb wel zo'n vermoeden (vrij betrouwbaar overigens Schijnheilig )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 21:03

Het is inmiddels per pb opgelost, er waren een aantal roddels die waren verteld over mijn persoon die op zijn minst lachwekkend genoemd kunnen worden.

Blijkt wel weer dat er enkele zeer zieke geesten op het internet rondwandelen.

Inmiddels weet Mishis wat ik bedoel en is de lucht gezuiverd!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 21:09

saluut"]
[quote="MissHIS"][quote="chantal1"]
[quote="MissHIS schreef:

[/quote]

Nou maak je maar geen zorgen over hoe ze bij het KWPN over me denken hoor! Pling .
[/quote]

Ik heb wel zo'n vermoeden (vrij betrouwbaar overigens Schijnheilig )
[/quote]

Nou kom maar op? Ik weet toch precies hoe het zit dus maak me geen zorgen... (bijzonder betrouwbare bronnen...) Lachen

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 21:11

Pipo schreef:
Inmiddels weet MissHIS wat ik bedoel en is de lucht gezuiverd!

Inderdaad, maar toch jammer dat mensen dan blijven zeuren op mij...beetje onzinnig. Maar dat zullen die vriendschappen wel zijn.... Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 21:31

Zeuren op jou denk ik dat het wel meevalt. Maar ik denk dat ook zei ietwat geschrokken zijn van de werkelijk misselijkmakende roddel die de ronde schijnt te gaan.

Een roddel die werkelijk onder de gordel is, die gezien kan worden als Laster, dat soort grapjes van bokkers kan niet, is iets wat niet door de beugel kan.

En daarom word er nu fel gereageerd, inmiddels weten de dames dat het niet van jou af komt...........

Toedeledoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 23:22

lekker boeiend,waar gaat dit over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 23:24

Als je het niet boeiend vind, moet je gewoon niet reageren.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 23:40

sarabande schreef:
Een stamboek is een vereniging, geen bedrijf.

de grotere stamboeken zijn zo ontzettend commercieel, dat je het geen vereniging mee kan noemen,