Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Coloured schreef:janderegelaa schreef:Een Special D x Cesar merrie wordt gewoon opgenomen.
Is dat dan omdat Caesar nu een hengst is bij een erkend stamboek? Want voorheen was hij gewoon een register B KWPN hengst en dan kreeg je dus geen veulenboekpapier maar ik denk een B-register.
Coloured schreef:En veulenboek betekent als 3 jarige dan opname in het stamboek zonder meer dus geen verrichting e.d.?
En moet een register A veulen dan altijd zelf verrichtingen doen mits de vader dat nog niet heeft gedaan om opgenomen te worden in het KWPN-stamboek?
Citaat:Nee hoor, een nakomeling van Cesar was reg. B en STB x reg. B = VB
Coloured schreef:Citaat:Nee hoor, een nakomeling van Cesar was reg. B en STB x reg. B = VB
ja, dat dacht ik ook maar hoe moet ik het volgende zinnetje uit het registratieschema van het KWPN dan lezen:
Van in register B geregistreerde moeders dient de vader te zijn goedgekeurd, erkend of geregistreerd in het veulenboek van het KWPN of te zijn goedgekeurd bij een erkend stamboek om een produkt voor registratie in veulenboek/register A in aanmerking te laten komen.
En Caesar is geen KWPN-veulenboek hengst maar een register B hengst.
Coloured schreef:Citaat:Nee hoor, een nakomeling van Cesar was reg. B en STB x reg. B = VB
ja, dat dacht ik ook maar hoe moet ik het volgende zinnetje uit het registratieschema van het KWPN dan lezen:
Van in register B geregistreerde moeders dient de vader te zijn goedgekeurd, erkend of geregistreerd in het veulenboek van het KWPN of te zijn goedgekeurd bij een erkend stamboek om een produkt voor registratie in veulenboek/register A in aanmerking te laten komen.
En Caesar is geen KWPN-veulenboek hengst maar een register B hengst.
anneliesdj schreef:Ja dat dacht ik ook maar als ik jouw quote hierboven zie lijkt het anders.
Dna van de hengst ligt bij kwpn, niet bij nrps, Apollo is volledig kwpn gefokt, reg A. Er zijn al veulens van hem opgenomen in reg-b, afstamming staat dan ook in het paspoort. In 2012 zijn de eerste veulens geboren, voorkeur lag in die tijd voor sport en nog steeds, hij is beschikbaar geweest in 2011 en 2012, en zeer gunstig tarief, dat kan juist omdat hij niet is goedgekeurd bij een erkend stamboek. Wellicht kunnen de mensen die een veulen van Apollo verwachten een voordeel doen als hij uiteindelijk bij één of meerdere erkende stamboeken goedkeuring zou vinden. Of gewoon op basis van zijn eigen prestaties, wie weet hoe ver die hengst zal komen. Ook dat kan mogelijkheid bieden goedkeuring te gaan vinden. B-reg kwpn kun je best overwegen, ik doe het zelf wel. Bij frieze merrie's doe ik juist en adviceer ik BPS, dat past binnen hun fokdoel, en daarvoor is hij ook aldaar gkk en sportpredicaat (Z1+5, is daar voor nodig geweest), dat deed hij toch in ietsjes meer dan één jaar al, dus gaat snel, en al op naar Z2, zegd mogelijk best iets over zijn instelling en kwaliteit

janderegelaa schreef:anneliesdj schreef:En nu nog Z springen
Bij het nrps hadden ze geen dna van hem liggen, dat heb ik al gecheckt.
Dat klopt en ook niet bij het KWPN. Ze kunnen namelijk niet testen. Al de DNA profielen liggen opgeslagen bij Van Haeringen.