Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sharmila schreef:hahahaha nou ik was van je onder de indruk. Want het kwam alsof hij al in je broekzak kroop als je enkel je stem strenger liet klinken. Heb nooit meer een hengstenhouder ontmoet die zoveel overwicht op haar hengst heeft. Alhoewel....starjo van Bing is ook zo'n stel!
.
maar hij is sowieso heel handelbaar. Afgelopen zomer had ik de merrie vaststaan en die moest een praam op. Mn hulpie was net foetsie dus heb Noedel laten wachten, achter de merrie (buiten trap afstand
en aan de longeerlijn uiteraard) ben naar de merrie gelopen, praaam op gedaan, terug gelopen naar noedel en tpoen gezegd dat ie mocht. Toen was t zo klaar
.
ik behandel en doe gewoon dezelfde dingen al mijn vorige paard dat was een ruin.Bing staat dus gewoon altijd in de wei. Ik maak buitenritten met hem en neem hem overal mee naar toe op wedstrijd en naar de groepsles. Neemt niet weg dat we wel altijd op onze hoede moeten blijven
.
annelot schreef:Ryon had geen moeite met het fantoom, die word nog opgewonden van een potje pindakaas denk ik, mits het een beetje tegenstribbeld![]()
Net wat Henk zegt, wat kleinere pony achtige hengsten zijn vaak wat heftiger dan de grote hengsten.
haha moet je zo'n wiebelende furby voor hem zetten
Sharmila schreef:Ik kan me nog herinneren van Chuck tijdens een rit dat hij kwaad werd op mijn ruintje. Echt zoooo lang geleden hoor jaar of 10 denk ik. Ik was zwaar onder de indruk van Chuck, was een van de eerste hengsten die ik IRL zag. Sowieso had/heb ik zeer weinig ervaring met hengsten. Dus ik vond het geweldig. Nooit bij stil gestaan dat een hengst qua karakter anders kan zijn dan een ruin. Misschien dom maar ik had dus nog nooit een paard met ballen gezien hahaha.
Ik stond op een heuveltje en was Chuck aan het bewonderen. Chuck stond net onder dat heuveltje en vond het geloof ik niet zo leuk dat Sjim zo op hem neerkeek en begon flink te mopperen. Saskia werd kwaad op hem en gaf een waarschuwing. Hij hield direct op. Toen vond ik dat niet zo bijzonder. Maar nu ik op een stal sta met ook een hengst besef ik wel dat opvoeding en natuurlijk overwicht toch ook wel belangrijk is bij het houden van een hengst.
De haflingerhengst bij ons op stal staat ook altijd alleen. Hij kan wel andere paarden zien. Hij naait zich soms ook op als hij voorbij komt lopen. Hinnik hinnik en een ballerinahuppel erbij. Sta er pas een paar maanden dus ik weet niet hoe ze het in de zomer doen.
Ik heb zelf een jonge hengst. In mei wordt hij 2 jaar oud. Nog steeds aan het twijfelen om zijn ballen er wel of niet af te halen. Als hij hengst blijft is dat omdat hij in mijn eigen ogen 'de perfecte Tinker' is. Ik vind dat als je ervoor kiest om een hengst te houden je voor 300% achter de genen moet staan die je doorgeeft. Of hij perfect wordt weet ik nog niet. Er staat een klein hengstje bij die (denk ik). Volgend jaar naar de keuring gaat, die vind ik nu veel mooier. Maar ja hij is ook een jaar ouder. Dus het is misschien nog even afwachten bij die van mij, hij is ook nog jong natuurlijk.
Ik heb in ieder geval nog even de tijd om me te verdiepen in het hengst houden. Ik zou het bij die van mij niet willen dat hij alleen komt te staan. Als dit niet mogelijk is gaan zijn ballen er zo snel mogelijk af. Misschien kan hij in de toekomst samen met mijn ruin, want die is aardig dominant. Geen idee.

Als hij door heeft dat ie hengst is dan gaat ie apart, misschien met 1 merrie anders zoek ik een mannelijk vriendje voor hem (misschien kan ie wel samen met de ruin van de buurman ofzo) tot hij 3j is en dan zal hij ieder jaar 1 of 2 merries krijgen. In de winter gaan beide groepjes dan normaal ook naast elkaar leven met een draadje ertussen