Is mijn shetje drachtig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hagar_Helga

Re: Is mijn shetje drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:39

Ik weet ook niet wanneer mijn merries veulenen, bij beide wel al het veulen zien bewegen, dus ze hebben vanaf het moment dat ze bij mij zijn zwangerschapsverlof.
Deze merrie krijgt veel beweging zie ik. Is dat heel de dag in de weide lopen of 2 uur per dag rijden? Dat lijkt mij niet zo verstandig (singel?).
Je kan ook bloed laten prikken. Ik weet alleen niet meer zeker of dat altijd kan of alleen aan het einde van de dracht.

Succes met je merrie!
En zoals al eerder gezegt werd, zorg wel dat je spulletjes bij de hand hebt. Schone plak hooi/ handdoek/ betadine/ schaartje/ thermometer (en lees even een boek over fokkerij).

Chanellhoii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 20:49

Ik rijd bijna niet, en als ik dat doe, is het een paar rondjes, zonder zadel en met een halster.
Ze loopt meestal in de wei, wordt best vaak losgegooid, speelt veel met andere paarden en ik longeer haar 2 x in de week.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 01:02

"onze" kliniek vraagt 15 euro voor het scannen, is niet zoveel geld toch?

maar als je niet eens weet of de merrie bij een hengst heeft gestaan, waarom denk je dan dat ze drachtig is? heeft ze niet "gewoon' een wormenbuik? heb je haar al een kuurtje gegeven?

Didoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 20:56

Foto ?

Juliayntema

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 13:05

Drachtig of niet?

AIMEE23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 08:58

Als je de DA laat komen en je pony laat scannen weet je 1OO% zeker of je pony drachtig is of niet.
Syptomen zijn wel dat hun gedrag verandert, een lieve knuffel pony word chagerinnig en een pony die vaak chagerijnig is is opeens knuffelig. Ook zwellen de uiers op, dus aan die 2 dingen kan je soms zien dat je merrie drachtig is.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 13:30

AIMEE23 schreef:
Als je de DA laat komen en je pony laat scannen weet je 1OO% zeker of je pony drachtig is of niet.
Syptomen zijn wel dat hun gedrag verandert, een lieve knuffel pony word chagerinnig en een pony die vaak chagerijnig is is opeens knuffelig. Ook zwellen de uiers op, dus aan die 2 dingen kan je soms zien dat je merrie drachtig is.

Dat is lang niet bij iedere merrie zo, dat ze van gedrag veranderen en qua aanhankelijkheid etc.

Daarnaast, even een kleine correctie: een paard heeft 1 uier (het uier) met 2 spenen daaraan. Een paard met uiers bestaat bij mij weten toch echt niet ;)