Jessix schreef:Nou nee, voor mij is dat niet logisch en waarom ik dat vind heb ik reeds onderbouwd in mijn voorgaande post. Twee moeilijke nichtjes maken nog geen verkeerde familie. Om eerlijk te zijn snap ik ook niet waarom je zo bezig bent met het willen vinden van oorzaak of reden, dat veranderd immers niets aan wat je nu hebt. Focus op de toekomst en probeer die te verbeteren.
Waarom ik oorzaak zoek?
Ik probeer de oorzaak te achterhalen waarom ze zo stijf in de spieren worden om ze te kunnen behandelen natuurlijk, bekken kantelt en ruggegraad geblokkeerd raakt. De osteo vind het uitzonderlijk dat ze allebei krek dezelfde problemen hebben, van de ene is het dermate ernstig dat ze nooit meer bereden kan worden, ze is nu 4 jaar oud.... Ze zijn al een eind onderzocht geweest in dierenkliniek maar daar vinden ze niets, behalve chronische vit E tekort (na ettelijke onderzoeken, spierbiopten en allerlei andere tests. Dus ik zoek gewoon door tot ik weet wat het is en hoe ik ze moet behandelen.
Ook de vader, die had ernstige gezondheidsklachten en is hieraan gestorven (vlak nadat wij de paarden gekocht hadden). De fokster had me verteld dat dit kwam doordat hij in de vorige fokkerij (Massa) te zwaar belast is en teveel shows moest lopen, of dat waar is heb ik nu m'n twijfels over...... Hij had ook longproblemen. Dus ja, ben ik beetje bang dat het zwakke genen zijn. Kan ook zijn van niet, kan zijn van wel, maar dan kan ik daar niet zoveel aan doen als het genetisch is, snap je? Dan moet ik niet meer blijven zoeken om hen te behandelen en hoef ik me niet zo schuldig te voelen. Beter is dan misschien laten inslapen, maar die stap kan ik helaas niet nemen, ben daar zelf te gevoelig voor.

, ze zouden het nog eerder afliegen dat er ooit maar iets geweest is!! Je moet namelijk weten dat ze daar nog een dochter hebben van deze hengst, ze zullen niets lossen, wees daar maar gerust van.
Je gaat wel een beetje ver hoor..
Pas als jij uitzoekt hoeveel nakomelingen deze hengst heeft, deze allemaal heb benaderd en daarbij is 80% niet goed, heb je wat mij betreft een reden om zoiets op internet te verspreiden.