Prijs voor een 10 jarige Haf.merrie met stamboom

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 04:10

Nee echt belachelijk veel geld. Ga eens rond kijken er staan er zát voor 1000-1500 die wel braaf zijn buiten goed onder het zadel met papier verkeers en trailermak geschikt voor kinderen voor de wagen alles erop en eraan. Gewoon even goed rond kijken. Als je niet gaat fokken kan je beter een ruin nemen. Ik heb de fout gemaakt een merrie te nemen. Was daar niets aan de hand nu laten we haar om het jaar maar dekken omdat ze je ogen dicht sproeit! hier nooit geen merrie meer.

veronique100

Re: Prijs voor een 10 jarige Haf.merrie met stamboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 16:20

ik heb het er nog eens met mijn vader over gehad, gewoon omdat we verder geen gespreks onderwerp meer hadden
en als wij gewoon onze mening geven op valk van wat we nu voor info hebben, is de prijs rond uit veel te veel, die mensen mogen blij zijn als ze haar voor 1500 aan jou zouden verkopen, dat is in deze tijd zelfs veel, wij zouden persoonlijk echt verder kijken naar een andere Haf die je misschien al voor 1000 helemaal compleet kan koopen

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 16:28

Mijn 7 jarige ruin heb ik nog iets meer voor betaald. Zonder toebehoren, was een manege pony. Maar we zijn toch zooooo waanzinnig blij met hem. We zijn echt voor zijn karakter gegaan, dat is toch wel belangrijker voor mij dan de prijs.
Dat heb ik overigens ook altijd met mijn katten gehad, dit zijn katten van ene bepaald ras omdat het ras qua karakter me heel erg aanspreekt.
Tsja en als je dan bedenkt dat zo een dier heeeeeel wat jaartjes bij je zou kunnen blijven (ik hou ze tot aan de dood) is dat toch doorslag gevend.
Dan moet ik er wel bij zeggen dat ik voor 200,- meer of minder geen boterham meer of minder hoef te eten....

veronique100

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 16:55

Nens77 schreef:
Mijn 7 jarige ruin heb ik nog iets meer voor betaald. Zonder toebehoren, was een manege pony. Maar we zijn toch zooooo waanzinnig blij met hem. We zijn echt voor zijn karakter gegaan, dat is toch wel belangrijker voor mij dan de prijs.
Dat heb ik overigens ook altijd met mijn katten gehad, dit zijn katten van ene bepaald ras omdat het ras qua karakter me heel erg aanspreekt.
Tsja en als je dan bedenkt dat zo een dier heeeeeel wat jaartjes bij je zou kunnen blijven (ik hou ze tot aan de dood) is dat toch doorslag gevend.
Dan moet ik er wel bij zeggen dat ik voor 200,- meer of minder geen boterham meer of minder hoef te eten....

maar wanneer heb je die gekocht?
want een paar jaar geleden was het normaal om zoveel te betalen, maar de paardenmarkt is nu gewoon ingezakt, waardoor alle paarden in het algemeen in prijs gezakt zijn

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 17:13

Als het klikt en je vindt het een fijne merrie en ze is goedgekeurd, zou ik haar niet laten staan voor 200 euro.

Het klopt dat er veel te koop is, maar niet ieder paard is geschikt voor iedere ruiter. En je moet er elke dag mee omgaan, dus kan je beter een paardje kopen dat bij je past en dan maar iets meer betalen.
Een goed paard eet net zoveel als een slecht paard. En een slechte combinatie ruiter / paard kost erg veel irritatie/ellende/blauwe plekken.
Uiteindelijk zijn de jaarlijkse onderhoudskosten van een paard vele malen meer dan die 200 euro.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 18:47

1700 is echt teveel hoor voor een 10 jarige waarmee je nog maar tot B niveau rijden kan en dat ze niet alleen buiten kan, dus wat heb je eraan? Je wilt toch eentje waarmee je lekker buiten kan rijden?

Ik zou verder zoeken hoor, Lange mannen kan je gewoon ook kweken hoor, door het gewoon te laten groeien.

Wees es eerlijk? als deze merrie kortgeschoren mannen had, dan keek je er niet eens naar om toch.

Er zijn meer haflingers te koop waar je meer aan hebt.

Gineke
Woonplaats: Vlakbij de Drunense Duinen, de Efteling en mijn pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 21:25

1700 is miss wel echt te veel (ben ik het mee eens), maar de echte vraag is: is dat belangrijk?

Als jij zelfs 1000 euro te veel betaalt maar het is helemaal precies jouw pony én ze is gezond (want dat is wel belangrijk voor wat jij er mee wilt), dan zou ik er niet om malen. Als je het kan betalen, natuurlijk.

Mijn zusje heeft heel lang gespaard voor een pony en ze heeft een hele leuke gekocht waar ze ook miss wel iets te veel voor heeft betaald, had iig goedkoper gekund. Maar ze vindt haar nieuwe pony helemaal geweldig en ze is er superblij mee. Ze kon het betalen, dus is een paar honderd euro te veel niet belangrijk.

Denk maar aan mensen die een auto kopen. In principe kan een suzuki swift van 20 jaar oud hetzelfde als een suzuki swift met 0 km op de teller. En voor de eerste betaal je 500 euro, voor de tweede €20 000.
Toch zijn er genoeg mensen die de splinternieuwe auto kopen, omdat ze die veel liever willen.

Kortom: als je het kan betalen en je wilt die pony echt graag? Mijn advies: gewoon doen.

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 22:15

@Veronique : eind augustus, hij kostte me 1950,-.
Waarschijnlijk iets teveel voor deze markt maar hij is echt ons maatje dus we hebben het er graag voor over gehad

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 16:03

Nens77 schreef:
Waarschijnlijk iets teveel voor deze markt maar hij is echt ons maatje dus we hebben het er graag voor over gehad

dit ben ik met je eens. de mijne was toen een jaar niet bereden en toen 4 jaar. kon alleen de basisgangen. heb haar zelf alles moeten leren. stil staan achterwaarts en noem maar op. ook ik had hetzelfde als jou.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 16:07

Ragdollcat schreef:
1700 is echt teveel hoor voor een 10 jarige waarmee je nog maar tot B niveau rijden kan en dat ze niet alleen buiten kan, dus wat heb je eraan? Je wilt toch eentje waarmee je lekker buiten kan rijden?

Ik zou verder zoeken hoor, Lange mannen kan je gewoon ook kweken hoor, door het gewoon te laten groeien.

Wees es eerlijk? als deze merrie kortgeschoren mannen had, dan keek je er niet eens naar om toch.

Er zijn meer haflingers te koop waar je meer aan hebt.

Lange mannen kweken gaan wel een paar generaties overheen :')

Nee ik ben het met ragdollcat eens mijn haf had ook lange manen, Heb ik er laatst ook afgeknipt veel mooier! Niet op uiterlijk gaan kopen want van het karakter moet je het uiteindelijk wel hebben :j

Lina_1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 16:14

Afbeelding

Hier dan eindelijk een foto, het heeft even geduurd maar dan heb je ook wat :-)

Ragdollcat: het was gewoon het hele plaatje! Super mooi paardje om te zien, hadden een klik (voor zover...) verder geen stalgebreken, lief/braaf karakter, aanhankelijk, juiste maat kortom ik was/ben verliefd! Ik denk ook als deze Haf kortgeschoren manen had gehad, ik dan nog een zwak voor haar zou hebben.

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 16:22

Ik vind het ook erg veel geld hoor.
Misschien is zij het wel waard, maar er moet vast een leuke haflinger te vinden zijn voor 1500 euro (incl zadel)

veronique100

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 21:25

Nens77 schreef:

dat is idd wel wat veel, maar als jij het er voor over had, en je hem kon betalen, waarom niet?
maar als je in het algemeen kijkt is 1700 voor een 10 jarige haflinger met B niveau, gewoon vrij veel (zeker in deze tijd), maar als TS het voor over heeft, en het kan betalen, waarom niet?
het is uiteindelijk toch je eigen keus

Ymkeerica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 21:29

Ik heb zelf een haflinger van 7 met stamboom, zonder wedstrijd niveau gekocht voor 2000 euro.
Dan kregen we ook al haar spullen erbij.

soofje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 01:51

Ik heb hier nog een foto van der!
Afbeelding
ik zelf vind het een redelijke prijs voor zo'n mooi beestje!
Heb je er al op gereden? zo niet waarom doe je dat niet eerst? want misschien past het paard wel helemaal niet bij je!

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 13:45

Ik vind het een erg leuk beestje.
Zelf zou ik niet zo naar de prijs kijken wat ze er voor willen hebben, mits je het kan betalen.
De klik met een paardje vind ik zelf belangrijker dan de prijs.
Voor je droom pony zou ik best wat meer geld over hebben.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:37

leuke foto en mooie uitstraling. als je een klik hebt met rijden en zo moet je het doen.

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:45

Prachtige pony.
Maar zoals veel hier aangegeven: een hoop geld.
Al vind ik dat het karakter van het paard ook veel geld waard is.
Ik heb mijn pony destijds voor 1500 euro gekocht (met toebehoren, maar niet in geweldige staat).
Toen was het misschien teveel geld. Maar hij is in 7 jaar tijd nog nooit ziek geweest, heeft me nog nooit geschopt of gebeten en ik ben er nog nooit afgevallen. Ook dat is geld waard. Helaas weet je dat soort zaken pas achteraf.
Ik zal proberen nog wat af te dingen. Ik weet niet of er meer liefhebbers zijn voor het paard of dat je de enige serieuze koper bent?

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:11

Ze heeft wel een heel lief hoofd, kijkt heel vriendelijk uit haar ogen !
Je moet jezelf goed afvragen, als ze precies is wat je zoekt, of je spijt krijgt als je haar voor die 200,- of 300,- aan je neus voorbij laat gaan....
Succes met beslissen !!