Geen deken, staat 24/7 buiten. Ben er wel over aan het nadenken een zweetdeken te kopen voor na het mennen. Wel licht er nog een regendeken en een 200 gr. winterdeken
ina_1994
Geplaatst: 25-12-12 14:19
Mijn Shet is niet geschoren, en staat onder een 200grams. Ze is al op leeftijd (25jaar) En krijgt het koud als het bijv. nat is buiten.
Nagano
Geplaatst: 25-12-12 14:20
heb haar deken gisteren af gedaan het was heel warm er onder te warm
Die van mij (in jacht model geschoren, maar zit al weer veel haar op) stond vanmorgen ook klam onder haar deken. Dus na het werk haar 200 grams vervangen door een ongevoerde. Wil haar wel even schoon en droog houden omdat ik haar deze week opnieuw wil scheren. Als ik haar zonder deken in de paddock zet is ze zo nat en vies dat er weinig te scheren valt .
Mindypony
Geplaatst: 26-12-12 12:46
maar wanneer moet een shet eigenlijk echt een deken om? de mijne staat buiten en is met dit weer zeiknat,is het dan nodig of niet? Heb ook het idee dat ik het niet veilig vind als hij bv ergens vast komt te zitten,hebben jullie dat niet?
Als hij niet geschoren is en een plek heeft om te schuilen is hij geen deken nodig hoor,ze houden zichzelf wel warm (uitzondering voor zieke en oude dieren dan).
Ik ben niet bang dat die van mij vast komt te zitten. De omgeving is veilig,dus de kans dat ze ergens aan vastzit is klein. Gelukkig is die van mij echt een coole kikker,schrikt nergens van,dus als ze vast zit gaat ze zelf een manier vinden om los te komen,zo slim is ze wel. Als die van jou vastzit gaat zijn deken waarschijnlijk kapot,dus zorgen hoef je je er niet echt om te maken.