kan mijn shet mij dragen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:39

Kan het allemaal ietsje aardiger aub, oordeel niet voordat je hoort waarom je weet wat zij met haar knie heeft. En laat een meisje van 17 even in haar waarde. Als je je dan zo geweldig irriteert schrijf dan niks. Want het is zo ondertussen wel duidelijk geloof ik. Ik ben nog niet zo lang op bokt maar verbaas met ontzettend over de negativiteit die ik in verschillende fora tegenkom. En zeker gericht op hele jonge meiden. Kom op zeg.

Jolandaa_

Re: kan mijn shet mij dragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:42

ze vraagt toch advies?

Of ze nu 15 of 44 is. Met die lengte gewicht EN VERSTAND ga je niet op een shet zitten..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:42

TS vind dat je nu wel heel kinderachtig reageert. Je bent 17, komop, waar is je verstand? Waarom wil je in godsnaam erop zitten, dat snap ik gewoon niet. het kan gevolgen hebben voor de pony... Maarjah, ik ben vast een oud zeikend vrouwtje (niet letterlijk) in jouw ogen dus ik houd mijn mond wel. Maar omdat een man zegt dat het kan, dan neem je dat wel aan en als half bokt zegt dat het niet kan, klopt het opeens niet? :o
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 30-11-12 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:43

LaraPluis schreef:
jep ik zit toch op de pony, maakt me niet zoveel uit wat jullie vinden.

Waarom open je dit topic dan als het je niks uit maakt wat wij vinden?

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:44

Vraag me af of ze echt wel 17 is.. maar als de manege eigenaar shetjes fokt zou hij toch wel beter moeten weten lijkt me..
Ik heb ook een shet hengst lopen, moet ik daar dan ook maar op gaan zitten? Hij is 80 cm.. maar er loopt ook nog een shet van 74 cm en een van 1.05.. Sorry maar vind het een beetje apart dat je het hier vraagt en vervolgens toch niks ermee doet, denk alsjebliefd aan je pony en ga lekker op de kar zitten en niet op zijn rug.. Dan moet je een passend jong ruitertje vinden die het leuk vind!

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:44

LaraPluis schreef:
hij draagt me met gemak en ik merk nooit dat hij het te zwaar vindt.
ik vroeg er alleen uit nieuwsgierigheid en om het zeker te weten.
ik heb een gruwelijke hekel aan al die pennymeisjes hier bah
de eigenaar van de manege waar hij staat zegt dat het makkelijk gaat dus hem geloof ik
hij fokt shetjes en heeft daar echt wel verstand van.
een paar mensen hier heeeeel erg bedankt!
ik antwoord nu niks meer anders blijf ik mails krijgen
groetjes

Jij vraagt toch om advies? Waarom zeg je dan nu dat het je niet uitmaakt wat we zeggen?
Hij draagt je, natuurlijk! Wat moet hij doen? Je er af gooien? Een paard laat het echt niet merken hoor als ze het zwaar hebben, dat zie je pas als het echt ondragelijk wordt voor ze.
Je hebt de eigenaar van de manege al gevraagd, waarom kom je het dan hier ook vragen en wordt je boos wanneer je niet het antwoord krijgt waar je op hoopte?

Freya6: tja zo zit Bokt in elkaar, maar het ligt ook aan je zelf hoor. Ik ben ook 17, maar heb leren omgaan met die kritiek en zie het al verbeter punten.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:45

LaraPluis schreef:
de eigenaar van de manege waar hij staat zegt dat het makkelijk gaat dus hem geloof ik
groetjes

Ik vind het ongelofelijk dat jij met je 17 jaar (ik ben zelf ook 17) blijkbaar niet met je volle verstand kan nadenken en als een ei achter de mening van de manege-eigenaar aanrent.
Maar hey, denk vooral aan jezelf en aan je eigen rijplezier. Ik bedoel, who cares als de rug van jouw shet naar de knoppen gaat omdat jij er zo nodig met je gewicht bovenop wilt gaan zitten?
Wil je rijden: koop een grotere pony of een paard. Kun je dat niet betalen? Blijf dan in godsnaam gewoon met je kont van je pony's rug vandaan want je gaat het jezelf nooit meer vergeven mocht hij in de toekomst door jóú ernstige rugproblemen krijgen. Ik vind dit verschrikkelijk egoistisch. Als je wérkelijk een dierenliefhebber bent, haal je je dit niet eens in je hoofd.
Veel succes verder.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:49

TS, jij noemt ons pennymeisjes? Omdat je van iedereen het antwoord krijgt dat het NIET kan? Bevalt het je niet? Jammer joh. En tuurlijk luister je naar die man die zoveel verstand schijnt te hebben van shetters, maar dat is ook alleen maar omdat je je dan niet schuldig voelt als je toch op kruipt. Jammer, dat iemand van 17 zo onvolwassen is en het niet kan schelen wat ze haar dier aandoet.

Freya6, het maakt toch niks uit wat ze met haar knie zou hebben? Het wordt hier als smoes gebruikt. Om toch op die shetlander te rijden. En dat is niet ok. Als ze echt een zere poot zou hebben dan zat ze wel in een rolstoel, op een scooter of had gewoon geen pony. Maar je hebt geen shetlandpony om je over een zandpad te laten vervoeren omdat je poot kapot is. En dat het hier negatief is, is logisch. Heb je überhaupt wel gelezen wat TS doet, gaat doen en blijft doen? En heb je al die andere 100 topics al gevonden waar al die veels te grote meiden op veels te kleine shetlanders rijden? Het moest verboden worden, ik vind dat dat ook valt onder mishandeling. Net als dat je een persoon van 150 kilo niet op een rank warmbloedje zet. Ik vind het echt heel jammer dat deze meiden niet gewoon netjes opgevoed worden, ze weten toch ook dat je dieren niet mag slaan? Waarom dan wel met je logge lijf eigenwijs op zo'n mini gaan zitten die daar niet geschikt voor is?

Sorry, ik ben weg. Ik word hier héél boos om. Moet zo'n griet niet tegen komen met haar shet. En da's dan 17... ongelofelijk.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 18:03

LaraPluis schreef:
groetjes

Waarom heb jij dit topic überhaupt geopend :')

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 18:32

Open dan geen topic?
En sorry, maar wij pennymeisjes? iemand die zo denkt en t gewoon niets kan schelen wat goed of slecht is voor de pony want zo lijkt het nu, dát noem ik een pennymeisje ;).

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:32

Jij noemt ons pennymeisjes maar je bent zelf toch wel de grootste die hier rondloopt geloof ik.
Als je niet naar ons advies luistert en er niets mee doet waarom dan in vredesnaam een topic openen.
Ik hoop heel erg dat het shetje geen problemen gaat krijgen met zijn lichaam door jou.
En dat jij snel je ogen opent en onder ogen ziet dat dit echt niet kan.
Heb medelijden met de beestjes op die manege als die manege houder dit goedkeurt.
Volgens mij heeft hij dan ook de balen verstand er niet van als hij denkt dat het allemaal wel even kan

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 20:12

LaraPluis schreef:
groetjes

Nou geweldig meid, waarom vraag je het dan? Je bent oud zat om zelf na te denken als je denkt dat je goed doet moet je er niet na vragen. En vooral niet met een flauw excuus komen dat je ooit eens je knie gekneusd heb en niet meer mag lopen. Dan heb je wel een erg slechte dokter gehad als die je dat wijs maakt. Ken wel heel wat mensen die wat ergers aan hun knie gemankeerd hebben en die lopen nog "vrolijk" rond en die mogen zeker lopen zou eruit zien dan ziet een kwart van de bevolking in een rolstoel als je met een gekneusde knie niet meer mag lopen.
Waarom een excuus verzinnen als het je toch niet boeit wat een ander denkt. Kan hier niet goed tegen dat je een beetje zielig loopt te doen met een ooit gekneusde knie. Zijn mensen die wel van ergere dingen last hebben.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 20:17

Ik snap sowieso niet waarom een 17 jarige van 1.75 uberhaupt denkt nog een Shetland pony te kunnen zitten.

Dat je ondergewicht hebt wil niet zeggen dat je shetlander jou maar moet kunnen tillen.
Daar heeft die pony geen boodschap aan, je bent te lang en te zwaar voor een Shetlander.

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 21:50

Je zegt dit
hallo bokkers,
ik heb een shetlander hengst van 95 cm, die vaak voor de kar loopt.
hij is dus ook best wel gespierd.
ik rij en wel eens naar de wei, dit is 100 meter (nog niet eens)
ik ben zelf 17 jaar en 174 cm lang en ik weeg 53 kg, is het erg als ik dan 100 meter op mijn shetje zit?
en kan ik misschien zelfs een half uur rijden? gewoon stappen.
of hou ik het op 3 uur met de kar weg haha :)
alvast bedankt!

maar lees in een ander topic dit

ik heb een lieve shetlander hengst waarmee ik men en spring en mijn nichtje rijdt op hem.
ik wil heel graag meedoen met wedstrijden, maar hij heeft geen stamboom of papieren, ik heb sinds kort een paspoort.
ook vraag ik me af of er nog ritten zijn voor shetjes, want op onze boerderij hebben we jaarlijks een orientatierit, maar dat vind ik wat te lang..
weet iemand iets?

Je springt dus ook nog met de shetlander?????
Dan ben je dus echt slecht bezig dat jij met je lengte en gewicht op een kleine maat shet dit doet

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:07

Jeetje meid.

Ik ben zelf 16 en weeg 48 kg en ik rij al jaren niet meer op mijn verzorgshet van 1m.
Het is gewoon niet prettig (en gezond) voor de pony.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:11

Nee, met jouw lengte en gewicht is die tijd echt al heel erg lang voorbij, zou ook erg sneu voor de pony zijn zo iets zwaars tillen met puntbelasting.

Zoals op het plaatje hier onder kan een schet makkelijk jou gewicht tillen. En aangezien jij hoogstwaarschijnlijk niet in het bezit bent van een dergelijk tuig is het gewoon simpelweg te zwaar voor hem.
http://i1017.photobucket.com/albums/af2 ... dwomen.jpg

Ik snap dit dus echt niet... Heb je een beetje hersenen in je hoofd stap je vanaf een bepaald gewicht of lengte gewoon niet meer op je schet?! Hoe goed hij ook dressuur met je loopt, of hoe makkelijk hij je lijkt (!) te dragen, koop gewoon wat groters!!
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 30-11-12 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:13

Laat die pony maar eens op haar zitten, kan ze zelf voelen hoe het is om met een zwaar iets op je rug te moeten rondstappen :Y)

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:16

EmmaVZ schreef:
Laat die pony maar eens op haar zitten, kan ze zelf voelen hoe het is om met een zwaar iets op je rug te moeten rondstappen :Y)

TS vraag jezelf even af:

Kan ik een man van 1.95 en 85 kilo tillen terwijl ik ga hardlopen?

Niet zo'n fijn idee he?

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:18

Die paar meter maakt echt niet uit hoor :) Ik ben 1.78 en rijd gewoon nog op mn pony van 1.35m, heb aan gediplomeerde mensen gevraagd en bij allemaal zeiden ze dat het prima kon maar dat voor tegenwoordig het 'plaatje' moet kloppen. Zo vinden mensen het raar als je een lang lichaam hebt maar je pony niet zo groot is. Nou moet je natuurlijk niet heel zwaar zijn maar jij weegt ook niks.

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:21

plovesb schreef:
Die paar meter maakt echt niet uit hoor :) Ik ben 1.78 en rijd gewoon nog op mn pony van 1.35m, heb aan gediplomeerde mensen gevraagd en bij allemaal zeiden ze dat het prima kon maar dat voor tegenwoordig het 'plaatje' moet kloppen. Zo vinden mensen het raar als je een lang lichaam hebt maar je pony niet zo groot is. Nou moet je natuurlijk niet heel zwaar zijn maar jij weegt ook niks.

Nou, lengte kan ook nadelig werken voor een pony hoor. Ik reed vorig jaar 1x op een 1.30m hoog welshje toen ik 49 kilo woog en 1.70 was, maar ik voelde haar gewoon onder me wankelen. Ik was echt veel te lang.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:21

Jouw pony is 40 cm hoger he, en die lengte maakt juist heel veel uit. Wel eens jezelf verdiept hoe een hefboom werkt? Zo werkt jouw lange lichaam namelijk ook in op het lijf van je pony waardoor die zijn evenwicht veel moeilijker kan bewaren.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:25

Ik denk dat ik wel weet hoe die knie gekneusd geraakt is.. /3 ? :j

Zou het beestje nog geen ongelijk geven ook :))

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:27

Arme, arme pony...dat is het enige wat ik kan zeggen :n

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:51

xTammyy schreef:
Jouw pony is 40 cm hoger he, en die lengte maakt juist heel veel uit. Wel eens jezelf verdiept hoe een hefboom werkt? Zo werkt jouw lange lichaam namelijk ook in op het lijf van je pony waardoor die zijn evenwicht veel moeilijker kan bewaren.

yeah that's true, achja ze komt er vanzelf wel achter of het gaat of niet

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:53

nee dat komt ze niet als ze er zelfs mee springt en niet doorheeft dat ze haar benen zelf moet optillen om de balken niet aan te tikken := kan me echt geen beeld bedenken hoe iemand van 1.70+ op een shet van nog geen meter wil gaan springen zonder zelf die balken er af te gooien :=