Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:Sarabande ik vind dat de ruiter er ook wel WAT voor over mag hebben, het is natuurlijk niet zo, dat die alleen maar op het paard klimt en verder niets uitvreet.
Albert schreef:Dus:
Fokkers mogen wel hun beste materiaal ter beschikking stellen,
Mogen er vervolgens niet meer mee fokken, dan wordt het een hobbezak,
Moeten de merrie bij de rijder stallen,
Mogen dan opdraaien voor alle kosten,
Mogen daar geen eisen aan stellen en,
Vervolgen moeten ze maar afwachten of het wat wordt.
Denk na, daar trapt toch niemand in.
Als er iemand is die op een van onze merries wil rijden vind ik dat best,
maar dan wel onder mijn voorwaarden.
De lol van rijden met uitstekend materiaal is jou beloning en daar moet je het maar mee doen. Het is voor mij ook hobby.
Citaat:Als er iemand is die op een van onze merries wil rijden vind ik dat best,
maar dan wel onder mijn voorwaarden.
De lol van rijden met uitstekend materiaal is jou beloning en daar moet je het maar mee doen. Het is voor mij ook hobby.
Jan_VT schreef:
Maar als ik een 3-jarige dien zadelmak te maken, om hem dan klaar te maken voor verkoop, om dat de fokker dat wil, dan vind ik wel dat daar financieel iets moet tegenoverstaan. Gaat de fokker dan niet akkoord met mijn voorwaarden, dan moet ie er maar zelf op gaan zitten, maar ja in veel gevallen kan hij dat niet zelf, en moet hij zich beroepen op een ruiter.
.
Albert"]
[quote="fabienne schreef:De keuze is de dure merrietest, het alternatief is een voldoende wedstrijdprestatie (tegenwoordig geloof ik dat dat Z1 + 1 is)
Dus in dat soort gevallen is het wel degelijk in het belang van de fokker!
Geen prestatie......geen keurschap!
Aimee schreef:Zullen we het topic omdraaien: Ruiters zoeken fokkers......
![]()
![]()
ponymens schreef:Het is inderdaad erg moeilijk om als hobby-fokker een goede ruiter te vinden. Wij fokken pony's en dat maakt nog moeilijker.
We hebben een hengst staan en met de regelgeving m.b.t. hengsten is het bijna onmogelijk om een ponyruiter (kind) te vinden die punten in het L2 heeft, klikt met de pony en mans genoeg om een hengst op vreemd terrein rond te sturen.
Jammer, want zo hebben blijven er een hoop goede pony's en paarden op stal staan.
Aimee"]
[quote="runningkawa schreef:Ruiter stopt bij fokker.
Binnen een paar dagen gaat de roddel in paardenland rond en krijg je diverse aanbiedingen om te komen rijden