goeroe schreef:Bedenk wel dat je door die Welsh-achtergrond ook een kleintje kunt krijgen. De moeder van mijn merrie bijvoorbeeld was een (te) groot uitgevallen Welsh-K en die heeft in combinatie met (veel) grotere hengsten alleen maar (3) D-pony's gegeven, dus steeds veel kleiner dan beide ouders. Je hebt een leuke merrie en ik zal niet zeggen dat je er niet mee moet fokken, maar als je de stokmaat belangrijk vindt kun je van 3000 ook een heel leuk paardenveulen kopen. Als ik jou was zou ik dat liever doen en dan voor je merrie een leuke ponyhengst uitzoeken.
Ik geloof dat ik ook al zoiets gezegd had, maar dit is wel echt iets wat je in de gaten moet houden.
Uit een merrie'tje van 1,54 ga je zowieso geen groot paard fokken (1,65+) en de kans dat het klein uitvalt is best groot, je weet niet wat ervoor zit.
Ik denk dat je tevreden moet zijn met een paard van 1,58-1,60m, als je dat echt te klein vind kun je voor dat geld beter een veulen kopen.
Weet je hoe groot de ouders en grootouders zijn?
net zoals dat numero uno met maat strooit. Baloubet durf ik niet te zeggen, maar volgens mij fokt die ook niet altijd even groot.