Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Dees schreef:De markt van papiertjes-kopers.
Een niet te onderschatten categorie die vooral klinkende namen in de pedigree van het sportpaard zien en dus puur op naam van hengsten fokken.
Praat wel zo leuk bij de borrel, op het terrein. Maakt het hun uit hoe dat dier er verder uit ziet.
Ik als gebruiker, ik wil een mooi en goed lopend paard. Mij maakt het verdere papier weer net niets uit. Ik ben deel van een andere markt.
Dees schreef:
Ik heb zelfs ooit eens voor iemand gereden die bij de keukentafel zo heerlijk kon genieten van het papier van zijn paard. Terwijl de bewuste paarden in de achtertuin in een gedempte blubbersloot stonden te verrekken in de regen zonder eten in hun wormenbuikjes. Beestjes gingen stuk voor stuk spontaan dood, gek he... Koopt ie gewoon een nieuwe. Op naam. En dan liefst een merrie.....
Dees schreef:Overigens, ik had het over 'fokken EN kopen'. Niet uit verband quoten he Sarabande';)
sarabande schreef:Welke markt, want ik kan me niet voorstellen dat iemand zo'n combinatie maakt.
De markt wil gewoon een goed gezond fijn rijpaard.
sarabande schreef:Maar [naam verwijderd] je kan op een paar uitzonderingen die je kent toch niet een handelswijze voor een zon grote groep afstellen.
Ik denk dat ik meer fokkers ken dan jij. De meeste zijn mensen die liefdevol met hun paarden omgaan..(enz)...