pre andalusier x nrps champagne

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:50

lianne125 schreef:
Ookal is het een vertrek foto, hij beweegt zijn hak richting staart. Daaraan lees ik af dat hij niet veel bodem gaat pakken. Maargoed wss kijk ik iets anders ernaar als jij. Plus dat ik veel meer waarde hecht aan hoe een paard zich ohz presenteert dan los " opgejaagd" in de bak of op een keuring.

Het been moet naar voren en dus los van de grond, dus zal die hak ook omhoog moeten komen.
Wat is dat toch met arabieren en hakentrekkers? Zie je een kwpn'er die zijn hak in zijn kont trekt dan jubelt iedereen watvoor prachtige actie die heeft en als ze vlak bewegen maar wel ruimte pakken is het weer niet goed, dan moet er veel meer actie in dat been.
Hier mijn arabier:
Afbeelding
Hakkentrekker?
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GI66ISGF.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ME68ZQQJ.jpg
Of gewoon een ruime beweger met een goed achterbeen?
En voor diegene die het had over 'de grond in galopperen':
Afbeelding
En nee, hij gaat zeker niet bergop en de foto is niet bewerkt.

Maar nu weer ontopic, ik zou de kruising met een arabier niet maken om de redenen die ik hiervoor al genoemd heb ;)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:56

Anneliesj ik denk gewoon dat het eigenlijk een eeuwig durende discussie is van AV vs Warmbloed.
Dan bestaan er mooi ondertredende AV's die niet op de voorhand duiken is het nog niet goed;)

Wat je zegt kwa karakter dat de kans aanwezig is dat de kruising pittiger kan worden is zeker aanwezig.
Dat zou je als eigenaar in de juiste banen moeten leiden, niet iedereen heeft dat in zich.

Verder denk ik ongeacht wat je er op zet even gewoon op een rijtje moet zetten wat je wild kwa rijerij en wat je wil zien in een paard als fokproduct.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:29

och wat een disccussies er zijn goede arabieren net zo als er ook slechte warmbloeden zijn _/-\o_

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:38

keona schreef:
och wat een disccussies er zijn goede arabieren net zo als er ook slechte warmbloeden zijn _/-\o_

Helemaal mee eens :D
helaas ziet niet iedereen dat:P

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:35

Helemaal mee eens Barcelano :j

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 21:30

@ anneliesdj:
Citaat:
Dan zou ik eerder voor de hengst van Meijer gaan, Baron.
Chique maar heeft toch wat barokke kenmerken, daar zul je een groot veulen uit fokken met barok type en gegarandeert een apart kleurtje.

Baron is een goede hengst maar je hebt geen garantie op een groot veulen.

@ lianne125:
Citaat:
In combinatie met deze merrie krijg je geen D pony en ook geen paard. De kans op champagne is maar 30%.

D-pony x paard = hoogst waarschijnlijk E-pony ... afhankelijk van wat achter beiden zit. Kan op champagne is 50% ... een kans op twee dat de hengst zijn champagne gen door geeft, wat de basis kleur gaat worden is een andere berekening.

anneliesdj

Re: pre andalusier x nrps champagne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 22:17

Groter dan, richting 1,60 is toch wel te verwachten.
Met kharamel zit je amper boven 1,50.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:09

Kende de hengst niet dus heb even gezocht , het is wel een heel apart dier :j
Zijn er ook filmpjes van hem ?

guessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 10:55

Ik heb een cremello PRE ter dekking staan, voor meer info kan je pb'en.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 10:51

Wanneer TS het liefst een D sportpony wilt fokken zou ik gaan voor een D-sportpony hengst.
Ik denk dat je op deze merrie een pony moet zetten met goede sterke gangen en een afstamming met bewezen sport/prestatie-bloedlijnen.
Ik zou dan kijken naar hengsten zoals Don Carino du Bois (Z tussen de paarden, vader heeft EK goud dressuur gewonnen en moeder heeft o.a 3 FEI pony's gegeven en 1 EK pony)

Afbeelding

Afbeelding

Of Don Cremello du Bois (moederlijn allemaal keur en prestatie sport merries en ook in de vaderlijn allemaal FEI en EK pony's.) Bij de laatste heb je ook gegarandeerd een palomino/valk/smokey etc. wat natuurlijk commerieel gezien altijd een pluspunt is.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door marjolein88 op 24-09-12 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:06

Mmmm ja, voor Don Cremello Du Boix zou ik ook gaan. Wat een gaaf dier.