Wat KingYasFenn zegt kan wel kloppen, hij is wel gekeurd maar werd afgekeurd op 1 achterbeen. Ik wist niet dat ze dan de ouders niet meer in het paspoort vermelden.
Laatst bijgewerkt door mowgli7 op 31-08-13 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Als een hengst dekt na zijn afkeuring kunnen er geen dekbonnen voor afgegeven worden en komt de vader dus ook niet op papier te staan. Maar sowieso heb jij geen paspoort wat door een stamboek is uitgegeven.
stal_HD
Geplaatst: 02-09-13 08:04
Bij het nmprs zijn wel degelijk paarden zonder afstamming opgenomen. Als hij afgekeurd is zou hij een d nummer moeten hebben. Dan zou hij dus toevallig en geen afstamming hebben en ook nog eens afgekeurd. Conclusie geen paard waar je mee wilt fokken.
Nu zijn de regels heel erg aangescherpt en kunnen hengsten zonder 2 generaties op papier niet meer goedgekeurd worden voor de dekdienst,.
De vader was niet afgekeurd maar deze ruin die hier op stal staat was afgekeurd.
Ik weet dat dit paspoort niet van een stamboek is, maar ik dacht dat in gewone paspoorten ook vaak de ouders vermeld werden.
stal_HD
Geplaatst: 02-09-13 19:10
zowiezo van paspoorten uitgegeven door dierenartsen niet.
randalinpony
Geplaatst: 02-09-13 21:35
Het kan zijn dat om wat voor reden ook het NMPRS of NAS paspoort zoekgeraakt is, er vervolgens een NHS paspoort aangevraagd is (bijvoorbeeld omdat dat goedkoper of handiger was) en dat de chipper voor NHS de al aanwezige chip heeft uitgelezen en deze nummers heeft overgenomen op het paspoort.