Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
covergirl schreef:Ik had een 22-jarige merrie...vlot geveulend van haar 17e veulen. Bevalling uit een boekje, nageboorte er ook vlot af.
Sterk veulen, vlug in de benen. Helemaal trots op mijn merrie. Had haar dan ook zeker weer laten dekken.
Helaas...na 14 uur perste ze de baarmoeder eruit, en vonden we haar dood in de stal, wat een drama!
dekeizer schreef:gisteren mijn 23 jarige merrie laten scannen en ja ze is nog dragend (4 aug gedekt)
Wildgirl schreef:dekeizer schreef:gisteren mijn 23 jarige merrie laten scannen en ja ze is nog dragend (4 aug gedekt)
Gefeliciteerd![]()
Ik laat a.s woensdag mijn Bloembol scannen, ze zou dan op bijna 6 maand moeten zitten.
Ze ziet er van al de pony's in haar kudde verreweg het meeste ''Hollandse welvaart'' uit, glimt als een spiegel,appeltjes,spekkies,lange manen,wakkere oogjes!
Ja, mijn oma doet het nog prima
hannahaapje schreef:covergirl schreef:Ik had een 22-jarige merrie...vlot geveulend van haar 17e veulen. Bevalling uit een boekje, nageboorte er ook vlot af.
Sterk veulen, vlug in de benen. Helemaal trots op mijn merrie. Had haar dan ook zeker weer laten dekken.
Helaas...na 14 uur perste ze de baarmoeder eruit, en vonden we haar dood in de stal, wat een drama!
Oh, wat vreselijk.
covergirl schreef:Ik had een 22-jarige merrie...vlot geveulend van haar 17e veulen. Bevalling uit een boekje, nageboorte er ook vlot af.
Is het veulen wel goed groot gekomen?Sjarett schreef:covergirl schreef:Ik had een 22-jarige merrie...vlot geveulend van haar 17e veulen. Bevalling uit een boekje, nageboorte er ook vlot af.
Wat een vreselijke ervaring moet dat zijn geweestIs het veulen wel goed groot gekomen?
Ik doe het zelf nooit, maar mijn veearts adviseert om na het veulenen het geboorte alarm nog een dag te laten zitten omdat de merrie de baarmoeder eruit kan persen.
Ik vond het altijd een beetje een overdreven maatregel, maar als ik jouw verhaal zo lees denk ik dat ik zijn advies in het vervolg toch maar opvolg.
.