de Tinker is een kruising van....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 11:31

He, dat is goed gelukt. Ik probeerde al via gofoto up te loaden maar door een technisch probleem was dat nu niet mogelijk.
Misschien dat gewoon een echte foto duidelijker is dan een collage.

Volgens mijn instructrice zou Flanna meer 'n tuiger zijn.
Ik moet ook zeggen dat ze niet zo goed is met dressuur, wel met springen en dat is toch wel bijzonder als we kijken hoe ze loopt.

Ze is ook heel breed. We hebben een Winteczadel en daar moest ook absoluut de breedste boom in. (ik weet niet of dit iets zegt hoor)
Op die foto hierboven waar ik op haar rij ziet zeer ook heel iel uit.
Ik vind het in elk geval moeilijk in te schatten.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 11:35

Gillian is zonder meer een Cob Haha!
Pellie, kun je de link ook uit mijn profiel halen en hier neer zetten?

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 11:40

Ik vraag me af of er nou iemand eens een plaatje heeft van een Scudder, ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik me erbij voor moet stellen.... Ik heb wel een beeld in mijn hoofd, maar of dat klopt?

Hier op stal heeft een paard gestaan, met als moeder een draver x tuigpaard, en een tinker als vader. Maar dat is toch niet helemaal wat ik me erbij voorstel, dit was een vrij grof paard. Er hebben weleens foto's van op bokt gestaan, zal eens kijken of ik ze hier nog eens neer kan zetten.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-03 13:12

weet je zeker dat de breedste boom goed past Jellie? Ik heb de breedste boom bij Gammie ook al in gebruik en die is met zijn 1.46 niet zo retebreed hihi.

ff kijken Ann of het lukt!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-03 13:13

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-03 13:17

onder de eigenschappen van de foto kunnen jullie zien dat het hele adres van picserver is veranderd. misschien even opnieuw inloggen? gofoto heeft die truukjes soms ook.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 13:18

Flanna is niet echt duidelijk een Vanner, maar ze is veel te grof voor een Grai... lijkt mij dat ze zou worden ondergedeeld als Vanner, maar ze mist enkele kenmerken...

De tinker van Ann is duidelijk een Cob!!!

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 13:26

En Spix'je ... er is tot nu toe altijd twijfel geweest tussen twee types ... dus nog 's een poging Haha!

Afbeelding

Afbeelding

(beetje minder flaterende foto, maar kom)
Afbeelding

Afbeelding

Voor deze die het nog niet weten (duh, kan dat Knipoog Tong uitsteken) hij is nu dik 145 cm groot (enkele weken terug gemeten) en is anderhalf jaar oud. Het zal dus een flinke knaap worden Vingers aflikken (mijn lekker beest Lovers)

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 17:31

Pellie"]
weet je zeker dat de breedste boom goed past Jellie? Ik heb de breedste boom bij Gammie ook al in gebruik en die is met zijn 1.46 niet zo retebreed hihi.
[/quote]

Ja, het is gelukkig helemal goed pas! T ligt prima op haar rug, gelukkig.

[quote="Pellie schreef:
onder de eigenschappen van de foto kunnen jullie zien dat het hele adres van picserver is veranderd. misschien even opnieuw inloggen? gofoto heeft die truukjes soms ook.

Bedoel je dat we helemaal opnieuw moet uploaden of de links gewoon opnieuw maken?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 18:26

Spix: Vanner?

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 18:45

Mooie foto's Ann, echt leuk paardje hoor. Knap van Pellie Lachen
Ik zou naast deze foto's wel eens een Dales willen zien, die mogen dus ook 2 witte achtersokken hebben.
Over Spix heb ik geen idee, cob of vanner, kunnen ze een tinker al definitief indelen op deze leeftijd?

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-03 19:07

knap hè *gniffel*

jellie je hoeft de foto's niet opnieuw te uploaden maar naar de hoofdpagina van picserver gaan want het adres van de foto's is veranderd van http://picserver.student.utwente.nl/get ... ?id=374713 in http://picserv.beyond-reality.nl/getpic ... heck=3b73d
dit kan inhouden dat alles is veranderd en als je je opnieuw inlogt op de beginpagina kan het zijn dat je weer overal toegang hebt.

ik weet niet of dit te ingewikkeld klinkt allemaal. zo ik moest ff toveren maar nu is de uitleg compleet.
Laatst bijgewerkt door Pellie op 31-10-03 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 19:10

Ik heb mij opnieuw ingelogt zojuist dus als t goed is zien jullie de foto's weer of ben ik nu zo'n enorme computeranalfabeet Blond ?

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-03 19:11

nee want als het adres echt veranderd is zul je wel je foto's in je profiel opnieuw moeten plakken. Knipoog

zie je het verschil in adres?

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 19:16

Nee, ik zie geen verschil in het adres. Dat vind ik het vreemde.
Bij mij blijft het adres als ikhet wil halen bij picserver http://picserver.student.utwente.nl/get ... id=374713. Vreemd he?

Ik heb nu al mijn foto's bij picserver weggegooid en die in mijn profiel in ieder geval erin gezet. Ben benieuwd of je ze nu ook ziet!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-03 21:13

nope niks... raar hoor Scheve mond

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 22:32

Ha, daar is mijn monster al, bedankt Pellie!!
Duidelijk een Cob met Dalesbloed Haha!
Gillian is niet meer zo dik als op de bovenste foto Bloos
Ze liep daar al 6 weken op het land zonder extra training.

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 17:58

Nog steeds de zelfde twee dus ... Vanner of Cob Tong uitsteken *LOL*.
Vraag me ook af op welke leeftijd ze indelen Soxje, maar als ie volgende lente gekeurd mag worden gaan ze toch al een indeling toekennen zeker? OF wat gebeurt er met twee-jarigen op de keuring? Ze worden toch beoordeeld?

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 18:24

Hoi
Ja Sonja ik ben ook wel nieuwschierig waar Damian onder gezet word.
heb meneer weer gemeten na 3 weken en hij is nu 1.46.
Hij wordt dus op 9 november 17 maanden.
Afbeelding
dit is wel geen recente foto, deze is van september.
trouwens als ik het zo lees Sonja ben je van plan om hem Hengst te laten, misschien kan je hem dan inschijven op 13 april.
ze zijn van plan om 1 en 2 jarige hengsten te keuren als er genoeg inschijvingen zijn, moet je doen
komen we allemaal kijken.
groetjes
Annick

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 20:28

Zal ik ook doen als ik dat inschrijvingsadres terug vind. Het stond hier ergens ... mja ... ergens dus Tong uitsteken Het lijkt wel dat Spix'je en Damian aan elkaar gewaagd zijn kwa maat (Spix'je ietsje groter). Hij zal eind december zo "oud" zijn ....
Om te vegelijken moet ik dus binnen een kleine twee maand meten

Damian staat vrij "recht" voor het moment, de mijne staat enorm met z'n kont omhoog Bloos!

Heb je de recenste foto's van Spix'je gezien (sokfoto's incl)? Er staan er hier enkele, maar ik heb een toppic geopend ook enkele dagen terug (links staan in tinkerpraat ook).

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 22:21

Hoi Sonja

Dus Spix is van Juli 2002??
dan is ie ook aan de grote maat
op http://www.tinkerstamboek.nl/stamboek.php3 kan je het adres vinden om in te schrijven.
ik kom kijken hoor Knipoog
ik heb de foto's gezien van Spix mooie vent hoor OK dan!
Groetjes
Annick

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 10:27

Spix'je is als het juist is geboren op 24 mei 2002 ... maakt 'm nu als ik juist tel één jaar, 4 maand en 8 dagen Knipoog

Supporteren ook hoor, niet alleen kijken Tong uitsteken OK dan! Bedankt voor het complimentje, ben er zelf natuurlijk ook helemaal in LUV mee Lovers
Damian is net iets anders van type vind ik zelf, maar is het geen gegeven dat niet twee tinkers gelijk zijn Cool Dat is juist wat ze zo aantrekkelijk maakt

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 14:33

dan zou baily een vanner moeten zijn maar ik twijfel over zijn hoofd.
anyway voor mij is het een maatje tinker of niet.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 21:17

snowdon"]
[quote="Pellie schreef:
en hoe komt met aan overwegend bonte tinkers?

Vaak waren de bonte paarden uitschot bij de Engelsen en Ieren, dit werden dus goedkope of zelfs gratis paarden voor de zigeuners en dit vonden zij helemaal niet erg. Ze konden dus makkelijk aan paarden komen en konden zo kruisen, kruisen en kruisen.. zo ontstond een beetje ene bepaald type paard en dat beviel ze wel, men ging doorfokken op dat bont, de sokken, etc
[/quote]

Ja ......heb ik ook gehoord!.....uit verhalen komt naar voren dat de (rijke) engelsen de paarden van de ieren inpikten(simpelweg meenamen) omdat ze die nodig hadden voor o.a. veldslagen/oorlogen en engelsen hielden niet van bont dus daardoor hielden de ieren de bonten over en gingen expres bonte fokken zodat ze hu paarden konden houden.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 20:43

snowdon"]
[quote="Chubby schreef:
De Scudder is een nauwelijks voorkomend type in NL/ BE...

Ow die zijn er echt wel Haha! Gaan alleen nog niet bepaald massaal naar de keuringen... Ikzelf heb er in elk geval al meerderen gezien en zelfs twijfelend bij een Scudderhengst staan kwijlen, voordat ik snowdon zag!
[/quote]

Ik heb afgelopen vrijdag een Scudder gezien toen ik bij Rudy Asbroek in zijn stallen aan het rond neuzen was. Ik geef toe ik liep eerst gelijk op het koppie af van "Oh, nog een Tinker!" Om me daarna eerst te bedenken: "Goh, ze is wel erg licht, dunne pootjes en weinig behang voor een Tinker" Verward Maar Rudy ging er zelf ook vanuit dat het een Scudder is.
En ik blijf er voorlopig tot aan de keuring Tong uitsteken bij dat Fayette ook een Grai is, of zoals Rudy ook zei (aan de hand van onze kerstfoto's Haha!): "Een Grai maar een vrij lichte."
Shakespeare is trouwens ook een Grai maar dan meer richting Cob.