Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
goeroe schreef:Volgens mij heb jij een beetje een verkeerd beeld van hoe 'rijk' je wordt van een dekhengst. Waarschijnlijk zal het je meer kosten dan opleveren. Als je wilt sparen voor een merrie had je beter geen hengst kunnen kopen.
Ragdollcat schreef:goeroe schreef:Volgens mij heb jij een beetje een verkeerd beeld van hoe 'rijk' je wordt van een dekhengst. Waarschijnlijk zal het je meer kosten dan opleveren. Als je wilt sparen voor een merrie had je beter geen hengst kunnen kopen.
Ja, het kost je zelfs meer dan dat het je wat oplevert qua geld.
Nog meer pretfokken? aub niet.
breggel1982 schreef:ja joh lekker door blijven produceren , er zijn er nog niet genoeg van
die jaarlijks naar de slager gaan of verwaarloosd worden .
zullen we niet eerst eens voor de bestaande ponys gaan zorgen tot die op zijn
en er dan weer nieuwe bij maken ?
snap werkelijk niet dat alles met een slurfje of een gaatje kleine paardjes moet maken ???!!!!
of hij moet voor jezelf zijn , zodat je er zeker van bent dat hij een goed huis krijgt of hij
moet ontzettend goed worden/zijn.
ze worden gratis weggegeven ook met een mooi kleurtje .
ik vind het zeeer naief om een meisje van 15 te adviseren hoe ze met deze pony kan gaan fokken
het voegd totaal niks bij , en wat als hij straks een poepkleur vererft en niet die leuke spikkels
wat moet je er dan mee want ja ook die met papier spikkels en leuke kleurtjes belanden gewoon
bij de slager of staan te verpieteren in een weitje
CrazyCat schreef:Hou er rekening mee dat je brave hengstje na een aantal keer dekken misschien toch wel behoorlijk hengstenmanieren kan gaan ontwikkelen. Ook zitten er behoorlijke risico's in voor je hengst om vreemde merries natuurlijk te dekken. (schop tegen zijn ballen bijvoorbeeld of geslachtsziektes)
Bij natuurlijk dekken heb je veel risico;s. Dingen als geslachtsziektes, verwondingen etc komen er allemaal bij kijken
Het gaat er niet om of je geen schrik hebt, een hengst houden kost heel veel verantwoordelijkheid. Jij bent verantwoordelijk voor zijn gedrag. Ontsnapt hij en dekt hij een merrie, wat doe je dan? Ik zelf verzorg een 10 jarige E pony hengst. Hij heeft nog nooit gedekt maar ook hij kan wel eens heel dominant worden
En dan nagaan dat hij volwassen is en zijn hormonen dus stabieler zijn... Jonge hengsten kunnen, als ze eenmaal weten dat ze hengst zijn (en dat kan verschillen per paard wanneer dit gebeurt. Bij de 1 als 1 jarige en bij de ander pas als die 4 is) kunnen ze gevaarlijk worden. Je moet consequent zijn en blijven. Ze zullen echt uitproberen 
breggel1982 schreef:@keona ik reageer zo (als iemand van 30) omdat ik weet wat er in de wereld te koop is
niet leuk om te zien veulentjes die naar de slager gaan of als oud vuil op de markt staan
en iemand van 15 weet dat nam niet , dus advies gegeven om eens rond te gaan kijken
.
fok dus met een hele goede pony of voor eigen gebruik anders fok niet
er zijn er al genoeg maar dat willen jullie niet zien en horen
bijvoorbeeld afgekeurd op zijn benen ofzo?
Wat doe je dan?