Een zeldzaam ras namelijk de..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Germatje

Re: Een zeldzaam ras namelijk de..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 17:17

Ik vind het leuke ponys zeg! Ik wist niet eens dat Yakoetie bestond :+

Meis, als jij leuke ponys hebt gefokt dan horen we het graag ;)

Voor de mensen die zich hier druk maken om de dromen van een 13 jarig meisje; kom op zeg! Iedereen heeft wel eens wat gedroomd, later komt je er achter dat het misschien niet zo handig is of juist wel! Dus daar hoeven we toch niet tegenin te gaan??

Naima_72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 17:19

idd!

er zijn genoeg fokkers die prima rondkomen!

Naima_72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 17:19

Vjestagirl schreef:
Naima_72 schreef:
Okey lol maar als ik een veulen hier fok en aandacht geef dan raakt ie gewent aan mensen enzo, dus ik ga ze fokken omdat het kan! Maar ik hoef niet meteen met de Yakoeten te beginnen, ik kan ook gewoon eerst een normaler ras doen zoals de IJslander om een beetje te verdienen

Er zijn baby tijgertjes, die door mensen zijn opgevoed. Die zijn nogsteeds net zo gevaarlijk als hun ouders dat zijn. Er zijn olifanten die al vanaf kleins af aan door mensen in handen genomen worden, en die toch hun verzorgers op een dag doodtrappen.

Mag ik je vragen: hoeveel denk je dat het je kost om 1 veulen te fokken?
En wat denk je dat het oplevert om 1 veulen te fokken?

En hoe denk je geld te kunnen verdienen aan het fokken van ijslanders?

*zucht*

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 17:20

Naima_72 schreef:
idd!

Maar hoeveel denk jij dat het fokken van 1 zo'n veulen, hier in Nederland, jou kost?
En wat denk je dat dit (behoorlijk onbekende) ras je op gaat leveren per dier?

En hoe denk je geld te verdienen aan het fokken van Ijslanders?

Flynn00

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 17:28

je moet altijd blijven dromen!
ik ben nu 15 en toen ik 11 was zei ik dat ik de jackpot ging winnen (27.5miljoen)
en dat denk ik nu nog steeds.
dus ook al gaat het mischien nooit gebeuren het is een leuke droom en ik weet nu al waar ik het aan uit ga geven.

en het zijn idd wel een beetje raare soort shetlanders :j

Naima_72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 17:36

dieuwertje_ schreef:
je moet altijd blijven dromen!
ik ben nu 15 en toen ik 11 was zei ik dat ik de jackpot ging winnen (27.5miljoen)
en dat denk ik nu nog steeds.
dus ook al gaat het mischien nooit gebeuren het is een leuke droom en ik weet nu al waar ik het aan uit ga geven.

en het zijn idd wel een beetje raare soort shetlanders :j

haha ik vind ze echt stoer! omdat ze zo raar zijn! :D

Naima_72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 20:28

Trouwens, hebben jullie nog leuke foto´s van de Yakoet?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 07:28

Naima_72 schreef:
idd!

Dat komt omdat de meeste fokkers er niets van verwachten en gewoon werken om de paarden/pony''s te kunnen onderhouden.
Veulens (hengstveulens met name) worden verkocht en dat vaak ver onder de kostprijs.

Hengstenhouders gaat het vaak wat dat berteft iets beter af. Zij hebben dekhengsten die merries dekken, wat fokmerries maar vaak ook vele nevenactiviteiten zoals pensionstal, paardenhandel, keuringsklaar maken van paarden, zadelmak maken van paarden etc, etc.
Die werken zich helemaal de blubber en kunnen soms net het hoofd boven water houden.

Ja, Wiepke van de Lageweg(KWPN, Holsteiners) en van Uytert(KWPN) die gaan goed. Die hebben een een aantal hengsten die boven de 200 merries per jaar dekken en die een zeer aanzienlijk dekgeld vragen.(en ook zij liggen niet op de rug in de zon)

Hou je droom vast...Wie weet lukt het je om een kleinschalige fokkerij te beginnen. Maar zorg dat je een goed basis inkomen hebt.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 07:33

haha ik kende het ras nog niet, grappige ponies!
betreft wel of niet duur of handig... joh, misschien trouw je later wel een miljonair en is een paar duizend euro een peuleschil.. haha
of je wilt het zo graag dat je er flink voor heb gespaard om je droom te beginnen.
Dromen mag, en ze nastreven ook, wees trots op je doel wat je voor ogen heb en probeer het zo ver uit te werken dat je er straks gewoon aan kan beginnen. Er zijn al zoveel mensen wie hier op de wereld zonder doel rond zwerven en die eindigen zeer zeker nergens.

Als ik ooit ergens jakoetjes in de wei zie huppelen kom ik wel even aan voor koffie!

Naima_72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 19:44

newmom schreef:
haha ik kende het ras nog niet, grappige ponies!
betreft wel of niet duur of handig... joh, misschien trouw je later wel een miljonair en is een paar duizend euro een peuleschil.. haha
of je wilt het zo graag dat je er flink voor heb gespaard om je droom te beginnen.
Dromen mag, en ze nastreven ook, wees trots op je doel wat je voor ogen heb en probeer het zo ver uit te werken dat je er straks gewoon aan kan beginnen. Er zijn al zoveel mensen wie hier op de wereld zonder doel rond zwerven en die eindigen zeer zeker nergens.

Als ik ooit ergens jakoetjes in de wei zie huppelen kom ik wel even aan voor koffie!

haha ja is goed :D

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 20:05

sorry maar TS je ziet het als een eitje voor mijn gevoel.
Je doet alsof je later genoeg geld hebt om later zeldzame pony's naar europa te halen zonder problemen. En je denkt dat ze aanhankelijk worden als je ze vanaf veulen af aan aandacht geeft.
Je denkt er iets te makkelijk over, alsof het 1,2,3 gebeurd is en er niet een heel proces aan vast zit. Misschien droom je nu gewoon en bedoel je het niet serieus. Maar zeg niet dat je het niet snapt omdat je 13 bent want ik heb dezelfde leeftijd ;)
Zal voor sommige nogal bot overkomen, maar ik las dit topic met verbazing. Hoe makkelijk sommige mensen (kinderen) erover denken.