. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. russel schreef:Mijn paard wil ook niet vaststaan op de poetsplaats, ik klikte de haken aan elkaar en daar achter stond hij relaxed en braaf stil, vastmaken aan het halster is opperste paniek..als je paard braaf is, hoeft het niet altijd vast te staan, ook met opzadelen buiten staat hij gewoon los en stil, ga ik hem vastzetten dan komt er geheid een moment van paniek met trekken als gevolg met nog meer paniek...dat ze altijd allea moeten wat een ander paard moet, vind ik onzin. Alles hangt af van het paard zelf.
Emma_s_girl schreef:Hier gaat het in ieder geval vooruit.
Hebben gisteren ochtend samen met een stalgenote een boswandeling gemaakt. Ik met Villa aan de hand, de ander te paard. Toen ze zag dat er 2 andere paarden op de poetsplaats stonden bleef ze vlakbij zelfs even staan. 'S Middags het ritueel 'de box uit en richting poetsplaats, de stal uit en weer terug' herhaald; en dat ging zonder aarzelen.
Dit vandaag weer gedaan, de stal uit gelopen naar de wasplaats met een 'enge' gele tuinslang waar ze eerder niets van moest hebben. Vandaag liet Villa zich zonder problemen afspuiten.
Tijdens de wandeling gisteren kwamen wij trouwens een touringcar tegen - geen probleem. Wat die op die plek deed weet ik niet, maar ik vond het fijn dat Villa er zo 'cool' mee omging.
Morgen komt er iemand langs voor het opmeten en passen van een zadel.
, en dan komt het vanzelf goed en consequent zijn en blijven; dus bij een bepaalde actie van jou een bepaalde reactie van haar verwachten en bij een actie van haar een, daarop logische, reactie geven! Succes!