Hulp aankoop PRE regio Achterhoek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emma_s_girl

Re: Hulp aankoop PRE regio Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 21:05

Voelt nog wel een beetje onwezenlijk ;-).

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:10

Gefeliciteerd!
Net de filmpjes zien kijken, mooie merrie heb je uitgezocht.

Veel plezier met haar.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 21:37

Bedankt!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 11:55

Heel mooie merrie! Wees er maar zuinig op! Spaans geschoren manen stonden haar erg goed trouwens!

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 20:04

Wat goed zeg. Je hebt er even op moeten wachten tijdens je vakantie maar dan heb je ook wat. Gefeliciteerd met deze beauty!

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 20:18

Bedankt allemaal!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 23:51

Wat een mooi dier heb je uitgekozen, veel succes met haar!!

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 21:44

Hoe gaat het nou met haar?

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 18:34

Villa heeft een aantal dagen alleen op de wei gestaan, wel met andere paarden dichtbij. Sinds gisteren is ze naar een andere wei verhuisd en staat daar nu samen met 3 andere merries en een ruin. Dat gaat verrassend goed. Omdat ze last van dazen heeft krijgt ze overdag nu een deken op.
In haar box is ze heel relaxed en voelt ze zich veilig, daar kun je alles met haar doen. Longeren gaat ook goed.

De poetsplaats lijkt ze echter doodeng te vinden, wil daar absoluut niet staan. Ze wil er niet heen en vastzetten is al helemaal geen optie.
Mogelijk omdat ze bij de vorige eigenaar een hele andere poetsplaats hadden (soort van stand met 3 muren om zich heen en vanuit de zijmuren vastgezet kon ze eigenlijk geen kant op)?
Bij ons heeft ze maar een muur voor zich en heel veel ruimte om zich heen. Daar ligt dus nog wat werk.

Ik wil wel rustig aan doen omdat zo'n verhuizing wel stressvol is.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 19:38

Inderdaad, gewoon rustig aan doen, dan komt het vanzelf goed. Ze heeft natuurlijk toch vrij lang bij de vorige eigenaar gewoond en moet nu weer wennen aan hele hoop andere dingen. Succes ermee!

Madieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 19:44

Heb het topic stil mee zitten lezen en wilde je feliciteren met je nieuwe aanwinst!
Heel veel plezier met haar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 19:49

Mijn paard wil ook niet vaststaan op de poetsplaats, ik klikte de haken aan elkaar en daar achter stond hij relaxed en braaf stil, vastmaken aan het halster is opperste paniek..als je paard braaf is, hoeft het niet altijd vast te staan, ook met opzadelen buiten staat hij gewoon los en stil, ga ik hem vastzetten dan komt er geheid een moment van paniek met trekken als gevolg met nog meer paniek...dat ze altijd allea moeten wat een ander paard moet, vind ik onzin. Alles hangt af van het paard zelf.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 13:25

russel schreef:
Mijn paard wil ook niet vaststaan op de poetsplaats, ik klikte de haken aan elkaar en daar achter stond hij relaxed en braaf stil, vastmaken aan het halster is opperste paniek..als je paard braaf is, hoeft het niet altijd vast te staan, ook met opzadelen buiten staat hij gewoon los en stil, ga ik hem vastzetten dan komt er geheid een moment van paniek met trekken als gevolg met nog meer paniek...dat ze altijd allea moeten wat een ander paard moet, vind ik onzin. Alles hangt af van het paard zelf.

Maar hoe oud is je paard dan? dat dit niet lukt?
is toch wel wat praktischer als een paard vastgezet kan worden (trailer e.d.)

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 13:44

Mee eens. Sommige dingen moeten ze gewoon leren, net als voetje geven, wassen etc. Al is het alleen al uit veiligheid. In elk paard zijn leven komt er iets waarbij ze een keer vast moeten staan. Kwestie van oefenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 13:02

In de trailer staat hij vast...bij de smid niet. Op een poetsplaats met lijnen aan weerskanten van zijn halster dus niet...en dat vindt men veilig?

Ook heb ik geen reden om mijn paard vast te zetten aan bv een stal deur en weglopen...verder is hij zo opgevoed en van nature had hij dat al in zich dat hij gewoon stil blijft staan als ik met hem bezig ben....ik kan zelfs onder het zadelen weg lopen als ik ergens moet gaan pakken...bij afspuiten touwtje over hals idem dito bij smid. Dan ben ik er altijd bij als er door derden iets met hem moet gebeuren....

Er is voor ons geen situatie dat het veiliger is of noodzakelijk is dat hij zou moeten vast staan...in alle niet thuis situaties ben ik altijd met mijn partner en het veiligste is dan altijd nog dat hij wordt vastgehouden..

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 16:21

Hier gaat het in ieder geval vooruit.

Hebben gisteren ochtend samen met een stalgenote een boswandeling gemaakt. Ik met Villa aan de hand, de ander te paard. Toen ze zag dat er 2 andere paarden op de poetsplaats stonden bleef ze vlakbij zelfs even staan. 'S Middags het ritueel 'de box uit en richting poetsplaats, de stal uit en weer terug' herhaald; en dat ging zonder aarzelen.

Dit vandaag weer gedaan, de stal uit gelopen naar de wasplaats met een 'enge' gele tuinslang waar ze eerder niets van moest hebben. Vandaag liet Villa zich zonder problemen afspuiten.

Tijdens de wandeling gisteren kwamen wij trouwens een touringcar tegen - geen probleem. Wat die op die plek deed weet ik niet, maar ik vond het fijn dat Villa er zo 'cool' mee omging.

Morgen komt er iemand langs voor het opmeten en passen van een zadel.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 16:43

Proficiat met je nieuwe aanwinst. Ziet er een zeer leuke merrie uit waar je nog veel plezier aan zult beleven. :~

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 16:48

Thx :-).

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 17:02

Emma_s_girl schreef:
Hier gaat het in ieder geval vooruit.

Hebben gisteren ochtend samen met een stalgenote een boswandeling gemaakt. Ik met Villa aan de hand, de ander te paard. Toen ze zag dat er 2 andere paarden op de poetsplaats stonden bleef ze vlakbij zelfs even staan. 'S Middags het ritueel 'de box uit en richting poetsplaats, de stal uit en weer terug' herhaald; en dat ging zonder aarzelen.

Dit vandaag weer gedaan, de stal uit gelopen naar de wasplaats met een 'enge' gele tuinslang waar ze eerder niets van moest hebben. Vandaag liet Villa zich zonder problemen afspuiten.

Tijdens de wandeling gisteren kwamen wij trouwens een touringcar tegen - geen probleem. Wat die op die plek deed weet ik niet, maar ik vond het fijn dat Villa er zo 'cool' mee omging.

Morgen komt er iemand langs voor het opmeten en passen van een zadel.

Fijn om te horen dat het steeds beter gaat! Veel blijven oefenen, allebei ;) , en dan komt het vanzelf goed en consequent zijn en blijven; dus bij een bepaalde actie van jou een bepaalde reactie van haar verwachten en bij een actie van haar een, daarop logische, reactie geven! Succes!

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:29

leuk dat je een paardje gevonden hebt! waar sta je ergens ?

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 18:00

In Rucphen, waar ook mijn verzorgpaard stond. Aan de andere kant van het bos dus.

Ze is er nu 2 weken. Heb eergisteren een zadel gekocht en vandaag voor het eerst les gehad. Dinsdag en vandaag was ze met rijden super braaf, schrok niet eens toen er een bankje met heel wat kabaal omviel. Dinsdag waren er tevens 3 andere paarden in de bak, maar ook dat ging goed.
Galopperen ging wat moeizaam, maar dat komt nog wel. En de stal uit wil vaak niet meteen. Volgende week ga ik met iemand die ik van een cursus ken aan de slag met loswerken/grondwerk om ook op dat gebied wat handvatten te krijgen. Heb daar heel veel zin in, want mijn pubertje denkt soms toch dat zij de baas is, hahaha.

Madieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 21:07

Leuk dat je ook wat grondwerk met haar gaat doen, doen wij ook met onze kerel. Hij was eerst ook een beetje van het door je heen lopen. Maar ook het trainen zonder te belasten van het dragen van een ruiter, werken aan de hand en met de dubbele lijnen is erg leuk en goed voor je paard.
Fijn dat ze zo braaf was en niet eens schrok van het bankje wat viel.
Veel plezier met de grondwerk lessen.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 12:40

Bedankt!

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:40

in ieder geval fijn dat je een leuk paardje hebt gevonden en wie weet komen we elkaar nog weer eens tegen op de hei!!!!!!!!!

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 18:00

Ja, lijkt me leuk. Moet alleen nog een beetje conditie van paardlief opbouwen. En zal blij zijn als de dazen er niet meer zijn. Ondanks deken blijft het toch vervelend. Of heeft jouw pony er geen last van?