Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
MariekeA schreef:Als je Koss-vrij wil fokken, maar wel modern Gelders / Allround, zou je ook nog naar WV Saron kunnen kijken.
Hij is internationaal springen (135+) een ZZ-licht dressuur. Dit laatste in zeer korte tijd bereikt.
Uit de zelfde stam komt bijvoorbeeld ook Tepic la Silla. Superbraaf karakter.
Dekgeld is ook niet zo hoog. (500euro)
http://www.watermolen.net/index.php?c=N ... e=4&id=111
Kim1507 schreef:Jullie zijn geweldig allemaal!! Bedankt voor het meedenken.. Ben er ontzettend blij mee!
Quattro B vind ik een mooie optie! Dat mijn merrie zo'n goed karakter heeft is dan wel prettig gezien sommige nakomelingen van hem
Azteca VDL vind ik ook een mooie optie, en haar laatste veulen was hier een nakomeling van, erg mooi met goeie gangen.
Unaniem van numero uno vind ik ook een een goeie maar kan hier weinig info over vinden...
Ik begin het plaatje meer en meer compleet te krijgen! Dankzij jullie.. Bedankt!!
Cheytjuh schreef:Aangaande Saron weet ik niet of je de verbetering van de beweging krijgt als resultaat op deze merrie, net als langgelijnder. Voor zover ik zijn veulens tot nu toe kan beoordelen hebben ze zeker massa, maar zijn ze zeker niet overwegend langgelijnd. Dan zou ik eerder voor Chablis kiezen, die beweegt van nature ruimer, is net een tikkeltje moderner en lijkt over het algeheel een betere combinatie met deze merrie![]()
Zonder negatief over te komen over Saron, want met de juiste merrie kun je daar ook zeker leuke veulens mee fokken. En zijn stam heeft zich zeker al bewezen. Maar hij lijkt me voor deze merrie niet echt geschikt.
Kim1507 schreef:Misschien in de overweging om mee te is vooral een wat opgerichtere bouw vd hengst, daar ik persoonlijk vind dat ze een beetje naar voren is gebouwd en ivm haar ietwat kortere voorbeen. Of zeg ik nu iets heel geks?
betadine schreef:Ik dat dat niemand iets negatiefs probeert te zeggen. Het is enkel zo dat je uit een SF geen dressuurpaard gaat krijgen en net zoals de meesten hier zou ik u dan ook aanraden om verder te gaan met een springgefokte hengst die de punten die je aangaf kan verbeteren.