merrie per ongeluk gedekt, wat nu?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kirrypaard

Re: merrie per ongeluk gedekt, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:25

Dat is volgens mij zo'n beetje circusoefeningen voor een paard... Weet het niet zeker, zou het eens opzoeken

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:26

Je bedoeld vrijHEIDSdressuur...

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:36

Maritje1991 schreef:
WTF is nou weer vrijeTIJDdressuur?

:P

:o :D :D Dat doen wij in onze vrije tijd :D :D .
Sorry, was even afgeleid (telefoon en typen tegelijk)....ik bedoel natuurlijk vrijheidsdressuur

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:38

kirrypaard schreef:
Dat is volgens mij zo'n beetje circusoefeningen voor een paard... Weet het niet zeker, zou het eens opzoeken

:')

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:41

Ik zou vragen aan de eigenaar of je in de tijd dat je minder met het paard kan doen, er een ander paard bij kan rijden. Kun je wel de ene blijven knuffelen, maar toch ook nog wat rijden.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 18:59

@ Cassidy, ik denk niet dat het opzet is van de eigenaar. Het lijkt mij dat hij het wel tegen me zou zeggen als hij een veulen zou willen van m'n leasepaard en het lijkt mij ook eerder dat ie er een KWPN er opzet dan een fries.

@ anneliesdj en @ CupCakes_, ik vind het niet erg om d'r te verzorgen, maar niet voor het bedrag dat ik nu al maandelijks neerleg. Daar wil ik wel gericht voor kunnen trainen en niet alleen maar doelloos rondjes lopen. Dat rondjes lopen kan ik idd ook met een verzorgpaardje die gratis is. Mijn keuze is deze merrie geworden en dan wil ik ook wel wat voor dat bedrag dat ik neerleg.

@ kimmie261, ik weet niet of de hengst papieren heeft, zou goed kunnen van wel, maar het kan ook van niet. Het is inderdaad ook de bonte uit m'n profiel :)
Eigenaar heeft ook wel genoeg plek om het veulen te houden, maar het is meer of ik zelf het veulen wil houden, aangezien ik meer met de merrie doet dan hij. Het is sowieso voor mij ook geen optie om te stoppen met deze merrie als ze drachtig is. Daarvoor heb ik nu al een te goede band met d'r en dat ga ik niet zomaar weggooien :)

@ Boompje1985 Dit is ook zeker zo bij mij op stal, ik krijg een ander paard als mijn merrie niet meer te rijden is door wat dan ook.

@ itsmi, Ja precies, ik geloof ook wel dat ik een ander paard krijg, maar ik denk niet dat ik dat zelf zou willen, weet ook niet of ik daar de tijd en zin voor heb. Maar dat is zorg voor later haha, eerst maar eens overleggen of ze misschien weer hengstig gespoten kan worden :)
Ik snap zelf ook dat het zomaar los kan raken, maar hoe kan het dan precies 2 keer bij mijn stal zijn? Ik had afgelopen vrijdag nog gekeken of ie goed dicht zat, en dat was het geval. Die nacht hebben Healke en Amo weer samen gestaan. Misschien dat er door anderen opzet in het spel is, en niet door Jan zelf. Ik weet het niet. Ben wel blij dat ze Healke nu een stal verderop gezet hebben.

@ Maritje1991, De eigen en leasepaarden kunnen elke dag het land op, ook al is dit maar voor 3 uurtjes. Dit heb ik geheel in mijn handen. Ik kan haar die 3 uur in het land laten, aan de hand laten grazen, losgooien or whatever. Het klopt dat de manegepony's zo weinig op het land komen. De jonge paarden van 1 jaar staan heel het jaar buiten en die van 2 jaar/bijna 3 lopen ook zo lang het weer het toe laat op het land.

@ F_Orumster, ik krijg in de tijd dat ik mijn paard niet kan doen, ook een ander paard toegewezen (of in ieder geval 1tje die ik mag uitkiezen) maar ik weet niet of ik dat zelf wil, aangezien mijn oog toch op dit paard is gevallen en niet op een ander paard van stal. Maar dat is zorg voor later.

Voor de rest heb ik nog geen contact gehad met de eigenaar, toch maar wel even snel doen en kijken wat hij ervan vindt. Misschien hoeft hij niet persé een veulen van deze kruising. En als ie het wel wilt, dan toch maar even een contract hierover opstellen.
Ik houd jullie op de hoogte!

kirrypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:13

oké, doen! Blijf dit even volgen!

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 21:27

Je hoeft je niet te verantwoorden hoor, het is zeker niet jouw schuld! Ben benieuwd wat hij gaat zeggen, maar ik weet vrijwel zeker dat hij het veulen wil houden! Toch maf, Healke heeft een hele lange tijd naast andere merrie gestaan en dat ging gewoon goed! Amoraya is gewoon te aantrekkelijk, haha!

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 19:47

update;

Ik heb gister aan een paragnost gevraagd of zij wat bij m'n paard kon zien, en zij zegt dat Amoraya niet drachtig is :)
Zij houdt de komende maand m'n paard goed in de gaten, en grote kans is dat ze binnekort hengstig moet worden. Dus ff goed in de gaten houden :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 19:58

Kun je beter even scannen? Ik zou niet zo afgaan op een paragnost, maar dat zal wel niet mijn kopje thee zijn.

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 20:02

Diertjec schreef:
update;

Ik heb gister aan een paragnost gevraagd of zij wat bij m'n paard kon zien, en zij zegt dat Amoraya niet drachtig is :)
Zij houdt de komende maand m'n paard goed in de gaten, en grote kans is dat ze binnekort hengstig moet worden. Dus ff goed in de gaten houden :)

Dat zou voor jou wel mooi zijn :)

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 20:04

F_Orumster schreef:
Kun je beter even scannen? Ik zou niet zo afgaan op een paragnost, maar dat zal wel niet mijn kopje thee zijn.

deze vertrouw ik voor de volle 100%, ze heeft heel vaak paarden behandeld en mijzelf ook heel vaak. Dus ik weet dat ik d'r kan vertrouwen :)

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 20:08

dandir schreef:
wie zet er nu een hengst naast een merrie met alleen maar een schut ertussen ?????

De topic starter :D

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 20:09

lisa_pluisje schreef:
dandir schreef:
wie zet er nu een hengst naast een merrie met alleen maar een schut ertussen ?????

De topic starter :D

de stalhulpen, en als je even al mijn posts had gelezen, had je het ook zien staan :)

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 20:19

Blijft je merrie nu uit de buurt van de hengst dan TS? Ik hoop dat je paragnost gelijk heeft :j

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 20:20

Koetjesreep schreef:
Blijft je merrie nu uit de buurt van de hengst dan TS? Ik hoop dat je paragnost gelijk heeft :j

Er zit nu een lege stal tussen, en ik mag hopen dat het zo blijft, anders ga ik klagen :)

veronique1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 20:23

oehh wat naar voor je. ik hoop voor je dat ze niet drachtig is en dat je lekker verder kan rijden. mooie merrie trouwens.