[TI] Dressuurtinkers meld je hier!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 21:06

Heb alleen rijfoto's die al ruim een jaar oud zijn, had gisteren eens gevraagd aan mama of ze nog eens rijfoto's wou maken, nou heb nu alleen heel erg onflatterende foto's van Iowa op 1 been enz :') 1 foto die nog een beetje deftig is maar ook niet ideaal, lijkt of ze hier heel erg hangt terwijl ik eigenlijk net richting halsstrekken ging. Ga eens vragen of mijn zus betere foto's wil maken :D

Afbeelding

princesissi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 16:30

Zijn er nog meer bokkers die dressuren met hun tinkie?:D

No_No

Re: Dressuurtinkers meld je hier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 16:42

Yep :D Ik ook!
Maar op het moment zitten we even in een dipje en gaan we tijdelijk even over op grondwerk. Waarschijnlijk gaan we dan Franse klassieke rijkunst lessen nemen.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 17:00

Hier een hele stal vol met dressuurtinkers :j

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 17:08

Meld zich ook ;)
Roosje mijn toppertje,en loesje het koter die mag als ze oud en wijs genoeg is :D

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 17:56

Ik rij ook dressuur met mijn tinker we zijn vorig week net M2 gestart *\o/*

Eerder dit jaar in Lunteren nog M1 :D

Afbeelding

tinkie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 22:16

ook ons tinkertje rijd dressuur momenteel in de M1Afbeelding

princesissi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 12:13

No_No schreef:
Maar op het moment zitten we even in een dipje en gaan we tijdelijk even over op grondwerk. Waarschijnlijk gaan we dan Franse klassieke rijkunst lessen nemen.

Daar wil ik wel fotos van zieeen!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 18:53

Hier ook 2 Tinkers in de dressuur.

Fayette, B+12
Afbeelding

En dochter Dunla, dit jaar begonnen met wedstrijden rijden en al B+6 :)
Afbeelding

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 21:16

Hier op het moment 1 tinker in de sport; Juul. Loopt nu L1+9, zijn in Mei dit jaar begonnen met starten. Doe het kalm aan want vanwege dr leeftijd mag ze pas 1 april 2013 over naar het M.

Vorig jaar paar keer onderling in de B gestart.
Afbeelding

Afbeelding

Voorheen met deze hengst gestart, Benson. In 2,5 jaar waren we van de B tot Z1+25. Hij had veel meer potentie nog hoor, maar door omstandigheden zijn we geen combinatie meer..

Afbeelding

Afbeelding

En deze mag vanaf volgend jaar de ring in knallen! :D

Afbeelding

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 21:56

Hier zelfde ervaring als Grit :j 8-) maar we wonen dan ook in dezelfde regio :+
Heb 1x gehad dat een jonge meid vond dat ik niet thuishoorde op een selectiewedstrijd, maar dat zei ze nog vrij netjes, maar wel net hard genoeg dat ik het hoorde :D Toen ik daarna in de top 10 eindigde en zij rond de 20 vond ze het maar een stomme jury/ wedstrijd _O-
Verder vooral leuke opmerkingen en complimenten over hoe wit ze is *D en hoeveel werk een hengstenvlecht is, terwijl ik dat toch echt in 5 minuten klaar heb :') en ik met knotjes met naald en draad toch echt véél langer bezig ben :Y) (al ben ik met het wassen van zo'n bruine natuurlijk wel weer veel eerder klaar :+ )
O ja en niet te vergeten de enorme aantrekkingskracht op oude paardenboertjes die regelmatig voor de gezelligheid de wedstrijden in de dorpen afstruinen :D :7
en kinderen natuurlijk die die vlekken en vlechten Reúze interessant vinden }:0

Hier zit het M/Z trouwens toch ook wel regelmatig op €10, maar de lagere klasses nog rond de 8 (hogere klasses mag je ook meer voor vragen dan lagere ;) )
Bij ons houden we het zo lang het nog lukt kwa kosten gewoon op €8 voor iedereen :) Dussuh TinkerTom als je goedkoop wil starten :P O:)

Ben helaas door een tijdje "gekwakkeld" te hebben met Say en daarna het etiketje beginnende artose in voet opgestempeld te hebben gekregen gestopt met officiële wedstrijden ;) Favoriet waren namelijk de outdoorwedstrijd (mits het geen 30 gr was :+ ) maar juist daar heb je vaak last van niet optimale ondergrond voor der voetje :o :(:) en dan dus liever stoppen en nog jaren recreatief en wellicht heel af en toe een onderlinge kunnen rijden :z dan het mogelijk overbelasten, omdat ik zo nodig wedstrijden wil starten :(:)

Deze foto heb ik als aandenken op mijn kantoortje hangen :+: zoals te zien door Karen Fotografie 8-) tijdens Grave 2008 ;)
Afbeelding

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:09

princesissi schreef:
No_No schreef:

Dan zal ik de eigenaresse even moeten vragen of ik foto's mag plaatsen.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 08:23

Sinds december ben ik bijrijdster van een fantastische Tinker dame :)
De eigenaresse rijdt vooral recreatief en in het bos en ik mag er dressuurmatig mee aan de slag, super leuk!
Ze leert heel snel en gaat met sprongen vooruit, dus de wedstrijdkriebels beginnen wel weer op te komen :o
Helaas heb ik (voorlopig) geen geld, tijd en vervoer dus zit het er niet echt in...Tinker wedstrijden zijn ook allemaal wel heel ver weg, dan moeten we een trailer huren en wordt het wel weer een duur uitje :o
Maar ja, we houden oefenwedstrijdjes in de buurt in de gaten en wie weet doen we ooit wel een keertje mee :D
Voorlopig gewoon doortrainen en zien hoe ver we komen :)

Rhona! <3

Toen we begonnen:
https://lh5.googleusercontent.com/-mUYr ... /begin.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-FiTt ... begin2.jpg

En fotos van afgelopen week (hier komt een deze dagen nog een topicje van in RIJ-ITP O:) )
Afbeelding
Afbeelding

Ik denk dat we toch wel een B proefje zouden moeten kunnen doorkomen :))

ellen_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 22:02

heey knappe rhona :D

ik rijd het vriendje/stalmaatje van rhona :D hebben voordat hij een blessure kreeg aan zijn knie vaak dressuurmatig gereden na zijn blessure alleen maar buiten om weer op te bouwen. Sinds kort heb ik hem zo af en toe weer is in de bak opgepakt en hij doet het super goed.

Afbeelding Afbeelding

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 14:52

mag ik me melden hier.. Ik heb wat kriebels om te gaan starten :D

ellen_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 23:52

Tuurlijk

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 12:42

Ik ben Jolanda, ik ben 22 jaar.

Ik rijd een tinker genaamd Rose's Dana (black shadow x onbekend) zwart bont, en 5 jaar oud.
Dana is beleerd en heeft daarna verschillende ruiters op zich gehad en is nooit echt door gereden. Samen met een hele goede instructrice van voor af aan begonnen. En dat ging redelijk op het tempo na. Mevrouw is ontzettend lui en zodra we langs de uitgang komen versneld ze, en als we er vanaf lopen vertraagd ze..
Inmiddels heeft ze een veulen aan de voet, en word ze komend jaar niet gedekt. Toen ik weer mocht gaan rijden weer van voor af aan begonnen met als hoofddoel tempo. Inmiddels is ze zeer voorwaarts en werkwillig. Helaas ben ik er een week of 3 uit geweest ivm een kleine operatie en hoop ik van de week weer langzaam aan te beginnen. Wegens tijdgebrek en twijfels nog niet eerder gestart. Maar het kriebelt al langer en nu met meer tijd in de toekomst wil ik dan ook echt gaan starten :D

Helaas geen foto's van echt rijden, omdat ik normaal altijd de foto's maak :)

Eerste keer erop na geboorte veulen (staart is nog vies zo te zien)
Afbeelding

Actief houden en voor los laten. (inmiddels nageeflijkheid op gepakt om haar werklust om te zetten. Anders gaat ze te voorwaarts lopen)

Afbeelding

Verder is Dana over een tijdje voor de lessen van de verstandelijk beperkten. Dana staat op een zorgboerderij waar de hulpboeren alles met de boer draaiende houden. Momenteel gebruiken ze Roos (dana's moeder) voor deze lessen. maar als Roos niet meer kan is Dana de opvolger. Het karakter heeft ze al mee. Maar hoe meer ze leert hoe beter dat is.
Dana is nu zo'n 5 keer buiten geweest maar is niet gauw ergens onder de indruk van. We gaan te voet naar de ponyclub en dit gaat ook echt perfect. Een top tinker, die straks zeker geschikt is voor de hulpboeren :)
En natuurlijk ben ik benieuwd of we er samen ook iets van gaan maken :)

ellen_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 18:02

Wat ee onwijs gaaf paard wou dat max zo voorpluk had.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 14:15

Mag ik me melden? Heb sinds kort een verzorgtinker, ga zeer binnenkort met de wintercompetitie meedoen :D

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 09:04

Ik rij oa klassieke dressuur, rechtrichten met mn tink :)

Is helaas nog niet fotowaardig :p

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 10:49

Afbeelding
Tamara haar eerste dressuurwedstrijd met Kwiny (FRNS, F7 proefje). 210 punten dus toch ook al een winstpuntje. Ben trots op die 2!

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:12

Rhona doet het nog steeds super! Aanstaande vrijdag gaan we voor het eerst op pad! Echt heel veel zin in! Een proefgerichte clinic...eens totaal iets anders en hopelijk heel leerzaam. In november hopen we een keertje een onderling wedstrijdje mee te pakken, ben erg benieuwd hoe het gaat!

Afgelopen weekend voor het eerst een proefje gereden en dit staat op film. Meteen even een topicje van gemaakt voor meer tips: de link staat in mijn onderschrift voor nieuwsgierigen.

Knappe Tink <3
Afbeelding

ellen_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:03

Knappe rhona :D

princesissi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 13:38

princesissi schreef:
No_No schreef:

Ja anders ik wel! Als je begint moet je de eerste foto maar posten.:)

princesissi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 13:42

MariekeS_ schreef:
Sinds december ben ik bijrijdster van een fantastische Tinker dame :)
De eigenaresse rijdt vooral recreatief en in het bos en ik mag er dressuurmatig mee aan de slag, super leuk!
Ze leert heel snel en gaat met sprongen vooruit, dus de wedstrijdkriebels beginnen wel weer op te komen :o
Helaas heb ik (voorlopig) geen geld, tijd en vervoer dus zit het er niet echt in...Tinker wedstrijden zijn ook allemaal wel heel ver weg, dan moeten we een trailer huren en wordt het wel weer een duur uitje :o
Maar ja, we houden oefenwedstrijdjes in de buurt in de gaten en wie weet doen we ooit wel een keertje mee :D
Voorlopig gewoon doortrainen en zien hoe ver we komen :)

Rhona! <3

Toen we begonnen:
https://lh5.googleusercontent.com/-mUYr ... /begin.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-FiTt ... begin2.jpg

En fotos van afgelopen week (hier komt een deze dagen nog een topicje van in RIJ-ITP O:) )
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Ik denk dat we toch wel een B proefje zouden moeten kunnen doorkomen :))

Ik ga je topic bewonderen, ben benieuwd. Ik denk dat het jullie goed zal gaan, ziet er leuk uit!