Ach, wat jammer zeg... Wat een domper als je er zo'n goed gevoel bij had... pfff... Wel fijn dat alles netjes opgelost wordt en hopelijk kan ze inderdaad nog een paar jaartjes met pensioen op de wei.
Helaas vinden we geen plek voor haar, ook de opvang in Groede wil haar niet opvangen :-( De opvang heeft de eigenaresse het telefoonnr. van de slachter gegeven (!), als we tegen vanavond geen plaatsje hebben gevonden wordt ze een dezer dagen opgehaald voor de slacht. Vandaar probeer ik nog 1 laatste noodoproep: Heeft er nog iemand ideeën of weet je iemand die een plekje heeft voor Indy, laat het ons ajb zo snel mogelijk weten!
Lindaonline
Geplaatst: 12-04-12 13:05
Hier was ik al een beetje bang voor toen je aangaf haar te willen keuren nadat je haar had opgehaald. Ik vind het erg rot voor je dat je nu in deze positie zit, heel vervelend zo'n ervaring. Helaas is het moeilijk om een goed plek te vinden onder deze omstandigheden. Ik wens je sterkte toe!
Misschien kun je een nieuw topic aanmaken, of de titel laten veranderen. Dan zal je oproep een stuk meer opvallen.
Tja, ik heb al aangegeven dat ik haar best zou willen opvangen, maar helaas is de afstand enorm. Ik woon nl in zweden. Ze zou hier van harte welkom zijn, maar ik vrees dat het niet haalbaar is. Heel sneu voor het paard.
Nerol
Geplaatst: 12-04-12 14:29
Ik beland net via het andere topic in dit topic! Misschien kunnen wij TIJDELIJKE opvang regelen, zodat ze in ieder geval niet naar de slacht moet! Je moet dan wel doorzoeken naar een ander blijvend plekje.. Ik bel rond 4 uur even mijn moeder om te overleggen.
Laatst bijgewerkt door Nerol op 12-04-12 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt
snowdon
Geplaatst: 12-04-12 14:30
zoals in pb en andere topic al zei:
ze is hier (voorlopig?) welkom als ze op gras mag, je hebt mn telnr en mail
Nabij Breda, met tinkervriendjes.
liljebo
Geplaatst: 12-04-12 14:31
snowdon schreef:
zoals in pb en andere topic al zei:
ze is hier (voorlopig?) welkom als ze op gras mag, je hebt mn telnr en mail
Nabij Breda, met tinkervriendjes.
Kijk , dat is top!!!
wba2006
Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-12 16:17
Allemaal ontzettend bedankt voor het meedenken! Ik was ff offline omdat ik naar de dokter moest, bij terugkomst had ik al een paar opties. Vanavond zou er eventueel iemand komen kijken... ik hoop dat dat 'm wordt! Ik hou jullie op de hoogte!
He wat vervelend voor je, ik heb eventueel nog een andere optie voor je ( niet qua opvang van je gekochte paardje maar een ander paardje) ik pb je wel even
wat een verhaal,wel top dat er hier mensen zijn die plek hebben.Ik ben ook wel benieuwd waar ze terecht komt
wba2006
Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-12 12:52
Goed nieuws: we hebben een plekje voor haar gevonden hier bij ons in de buurt! Ze zal er de verzorging krijgen die nodig is en ze heeft er veel dierenvriendjes. Ik mag haar ook altijd een bezoekje brengen en dat vind ik een erg fijne gedachte, al is ze maar 1,5 week bij ons geweest. Ik wil graag iedereen nog eens bedanken voor al jullie hulp, ideeën en medeleven!
Goedkoop was toch weer duurkoop.... Fijn dat er een goed plekje gevonden is voor dit paardje, ik hoop dat ze nog een paar mooie jaren tegoed heeft. Kan me niet voorstellen dat de vorige eigenaresse niets wist van deze problemen? Heb je je centjes al terug?
Vasthi, dat viel wel mee. Vond het niet zo goedkoop voor deze tijd. Onze Guus had chronische bronchitis en dampigheid, wisten we niks van, nooit gemerkt. Tot hij wegens kreupelheid stil kwam te staan en qua conditie achteruit ging, toen merkten wij het pas en uiteindelijk nog geen jaar later is hij ingeslapen (niet alleen door de dampigheid hoor TS )
Blij dat ze een plekje heeft gevonden in ieder geval.
De da zei ook al dat het heel goed mogelijk was dat ze het echt niet wist. Ze had ook geen enkel probleem met het koopcontract, dus denk ook echt dat ze het niet wist...
Ja we hebben vandaag netjes ons geld gekregen en ze heeft ook nog een bedragje gegeven aan de dame die haar nu een nieuwe thuis heeft gegeven. Een soort bijdrage om de eerste verzorgingskosten te betalen. Dus het was geen kwade wil.
We hebben haar net een bezoekje gebracht bij haar nieuwe thuis en ze lag te rollen op de wei... ze heeft een hele ruime wei met nog paar shetjes erbij. Binnenkort komt de da om haar verder te onderzoeken, zodat ze weten hoe ze haar het beste kunnen verzorgen. Dus ze heeft niet alleen een plekje gekregen bij die mensen, ze zijn ook bereid écht voor haar te zorgen. We zijn ontzettend blij dat we het zo hebben kunnen oplossen!