Scendix(Stakkato) baby on the way! Tellen jullie mee af?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 10:19

_Antikana_ schreef:
Ik volg je Topic ook even... NAdat ik van je Cardento al helemaal weg was, wil ik toch wel weten wat je merrie nu gaat geven. Is het eentje voor de verkoop of om te houden?
Blijft Ecardento bij jou op stal?

Ohja, ik gok trouwens op een schimmel hengstje... :)

De Cardento staat er nog altijd, veearts komt donderdag even langs om foto's te maken om OCD uit te sluiten en nog even bloed te trekken.
Hij stelt het goed, al staat hij in een toegetakelde vorm (dankzij zijn medeweidepartner ) en moet wat opgepept worden want hij heeft enorm liggen groeien deze winter dus al zijn energie heeft hij daar ingestoken.
Deze combi voor de verkoop... hmmm ja normaal wel maar als het een merrie is dan wil ik die graag aanhouden maar dan verkoop ik wel iets anders.
(Al zou het zonde zijn om dit te verkopen want Hunters Scendro loopt nu ook zo goed)
Ecardento hoop ik wel aan te houden om volgend jaar ergens laat zadelmak te maken.
Ik had hem dit weekend even een balkje laten lopen en daar zat wel wat aardigs achter dus ben heel benieuwd wat hij doet als het hoger staat.

Bedankt voor je gok, al wil ik graag eentje met tietjes deze keer :+

Maar mijn voorkeur om te rijden blijven mannen met ballen.

Hoe stelt jouw Cardento het??

_Antikana_

Re: Scendix(Stakkato) baby on the way! Tellen jullie mee af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:16

Mijne wordt volgende week ook op de foto's gezet om OCD uit te sluiten.. Hij loopt al enkele weken met een beetje een dikkere knie vooraan, maar mankt er geen seconde op. Veearts heeft al ontstekingsremmers gegeven, maar de verdikking blijft... Hopen op een positieve uitslag van de foto's!

Scendix was ook een van mijn favorieten om nog eens een veulen uit te krijgen. Al denk ik wel dat ik die dan zal moeten verkopen, ofwel op mijn eentje mag gaan wonen :) Vriendlief kan nog leven met twee paarden, maar drie is echt teveel van het goede :)
Zaterdag vertrekt je merrie naar de kraamkliniek zeker?

Starlight01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:30

Hier komt er ook bijna leven in de brouwerij. Ben benieuwd wat het deze keer zal worden hoor !!!

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 11:02

_Antikana_ schreef:
Mijne wordt volgende week ook op de foto's gezet om OCD uit te sluiten.. Hij loopt al enkele weken met een beetje een dikkere knie vooraan, maar mankt er geen seconde op. Veearts heeft al ontstekingsremmers gegeven, maar de verdikking blijft... Hopen op een positieve uitslag van de foto's!

Scendix was ook een van mijn favorieten om nog eens een veulen uit te krijgen. Al denk ik wel dat ik die dan zal moeten verkopen, ofwel op mijn eentje mag gaan wonen :) Vriendlief kan nog leven met twee paarden, maar drie is echt teveel van het goede :)
Zaterdag vertrekt je merrie naar de kraamkliniek zeker?

Ja onze heeft van kleinsaf aan al dikke gewrichten... maar dan bedoel ik met dik, stevig en sterk door het blote oog en volledige droge pezen ook, ik aanvankelijk blij natuurlijk omdat onze merrie zo slecht op de benen is. Maar de veearts die was niet aan het juichen :') dus zowiezo moest ik rond de 18 maanden foto's maken en nu wil ik even een grote checkup van hem dus gaat hij er nu aan geloven.
Ben natuurlijk niet op mijn gemak maar bon we zien wel, is het zo dan vrees ik ook dat ik meteen hakkie takkie alles af haal, als ze OCD hebben vind ik dat je er niet mee mag kweken maar wie gaat in godsnaam van een dure hengst gaan rondvertellen dat ze OCD hebben (buiten Vigo D'arsouilles dan)

Scendix, ik vraag me trouwens af hoe ik eigenlijk op hem gekomen ben. nu vorig jaar was hij nog zo onbekend behalve in de streek.
Nu loopt hij volgende week mee op de CSI3* met Lamaze en de week erna CSI Antwerpen.
Ik ben op tijd gaan dekken met hem dat hebben er genoeg gezegd en je hebt er een levend veulen garantie nog is bij! *\o/*
Dus ik ben op mijn gemak zeg maar :)

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 08:01

Hierbij een uierfoto van gisteren... grote veranderingen dus!

Afbeelding

Starlight01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 08:07

Het komt zeker de goede richting uit :D

je zult zeker op hete kolen zitten...... zoals alle fans hier ;)

_Antikana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:19

Je kan nu echt beginnen aftellen!

Inderdaad, mijne ging zowiezo alles kwijt spelen, maar wanneer ze OCD hebben is het echt niet verstandig om ermee te fokken... Er gaat inderdaad niemand van zo'n hengst gaan zeggen dat ie OCD doorgeeft, al zou ik het als toekomstig fokker met deze hengst wel van op de hoogte willen zijn.

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:22

Joepie eindelijk zijn de tietjes wat gevulder *\o/* *\o/*

Zal nog maar niks tegen Bellie zeggen want die zeurt ons al weken de oren van onze kop af, wanneer we naar lieve Audrey gaan :+

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 09:58

_Antikana_ schreef:
Je kan nu echt beginnen aftellen!

Inderdaad, mijne ging zowiezo alles kwijt spelen, maar wanneer ze OCD hebben is het echt niet verstandig om ermee te fokken... Er gaat inderdaad niemand van zo'n hengst gaan zeggen dat ie OCD doorgeeft, al zou ik het als toekomstig fokker met deze hengst wel van op de hoogte willen zijn.

Ik hou van ballen zeg maar _/-\o_ zeker als rijpaard, niet als mini of showpaard want dan heb meer werk met hun springende testosteron gehaltes dan wat anders.

Nu komt de DA vanavond om 20u30 langs, hopelijk loopt het niet uit.
Maar als er OCD uit die hengst voort komt dan gaan ze wel wat voor hebben hoor... ik laat dat niet zomaar dan.

@ Kirstin: ja tietjes gevuld!!!!! OOOOH ik kijk zo uit naar dit veulen niet normaal!!!!! <3 <3

Hoop dat alles goed zal verlopen.

Hij (Hunters Scendix) loopt binnen 1 week op de CSI in Antwerpen

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 10:08

We zullen hier voor je duimen schat! Komt allemaal goed :(:) , dat kan niet anders zo mooi is Ecardento en helemaal niet met zo'n lief bazinnetje ;) Bel of sms je me even als je iets weet?

Wij kunnen ook niet wachten tot Emilia een mooi zwart hengstje geeft en wij op kraambezoek kunnen komen <3 *\o/*

Jammer dan kunnen wij niet, anders had ik mijn mannetje zeker even lief aangekeken.. Maar denk ook niet dat het verstandig is voor mij om weer zo dichtbij Zeeland te zijn _-:(

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 10:17

Nouja het is een routinecontrole zeg maar ... althans dat hoop ik... zowiezo wordt er altijd op OCD getest bij wat ik wil fokken natuurlijk.
Ik zal je zeker iets laten weten vanavond.

Enneuuhh... de deal is geen zwart hengstenveulen geweest voor dit jaar :) Ik heb Scendix lief gevraagd een zwart merrieveulen te geven maar als het een kopie kan zijn als de papa, da mag het ook met een slurfje zijn.

Zo vader...
Afbeelding
Zo zoon...
Afbeelding

mmmmmm <3 <3 <3

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 10:26

Oja sorry schaam me diep lieve schat :o
Hihi ik zal vanavond samen met Bellie een wens naar de sterren sturen voor een zwart merrie veulentje...

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 10:30

Krissie0 schreef:
Oja sorry schaam me diep lieve schat :o
Hihi ik zal vanavond samen met Bellie een wens naar de sterren sturen voor een zwart merrie veulentje...

Dank je :')

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 13:41

Geen dank haha :D

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 09:44

De merrie staat sinds dit weekend op de Kraamkliniek 'Het Eegdeken' om te bevallen dus ik kan helaas zelf geen updates meer geven over uiertoestanden en dergelijke.

Ze gingen me zowiezo bellen als het zover was.

Wel was ze de dikste die daar dan stond en haar mede vriendin is gisteren bevallen van een merrieveulen.
Dus nu mag ze zich gaan haasten, nog 6 daagjes en ze is uitgeteld! *\o/*

_Antikana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 10:19

Laten we duimen dat ze jullie niet te lang meer in spanning houd! :)

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 11:22

Ik hoop het stiekem :) we hebben staan wedden dat ze pas na 10 mei zou bevallen, ik zeg dat ze voor de 10de zal bevallen :)

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 11:38

Ohja... mocht iemand een idee hebben voor een naam met een S...

Laat maar knallen :j

Deze staan al op de lijst:

Hengst
Santiago
Serrano
Splendix
Sir Scendix
Stroking Commotion

Merrie
Santa Fe
Scendica
Scarlet
San Antonio Rose
Sentimental Me

Normaal zal de naam eindigen op - De la Loge Z

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:07

Voor een merrie absoluut San Antonio Rose! Voor een hengst vind ik Splendix (Splendide) of stroking commotion wel leuk!

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 13:10

Dank je Trees, vond die Splendix leuk omdat het op zen pap's naam zou lijken achteraan.
Ik ga ervan uit dat het een fluitje krijgt dus ik ben niet zo happig met die merrienamen :D Stroking Commotion vind ik leuk.
Als onze mini een hengstje geeft zal het Causing A Commotion zijn volgens mij.

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:45

Wat een leuke combi!
Is het ondertussen al geboren ?

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 12:05

Nee... absoluut nog geen veulen te bespeuren |o

Redneck1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:24

Een hele zwarte op kleur krijgen duurt ook wat langer :D

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 18:42

ik ga ook volgen! spannend!!!

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 08:05

Redneck1 schreef:
Een hele zwarte op kleur krijgen duurt ook wat langer :D

Jaaaaah dat klopt :') en dat fluitje ook zeker? :')