Is mijn merrie een PRE

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cyrina

Re: Is mijn merrie een PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 14:06

Nou op zich staat ze ingeschreven bij een stamboek van paarden waar ze niet op lijkt. Maar stamboeken mogen ook gewoon paspoorten verstrekken aan andere paarden dan hun eigen stamboek paarden. Dat is dan alleen puur registratie. Misschien wist ze al dat haar paspoort daar vandaan kwam, dat weet ik niet. Iedergeval heeft ze van hun ook de chip gekregen.
Ik heb haar dus niet echt verder kunnen helpen, behalve dan me tzekerheid vaststellen dat ze geen PRE is.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 14:18

Zou mij ook niet verbazen als hier arabisch bloed in zit, dat zou ik eerder verwachten dan PRE.

Fijn dat je meer info hebt kunnen krijgen over je paard via deze weg!

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 17:56

Ik wist inderdaad dat het paspoort daarvandaan kwam, staat ook op het paspoort, heb daar een maand geleden nog naar gebeld om meer info te vragen maar ze waren er niet echt heel vriendelijk en heb ook geen nuttige info gehad. Heb vanmorgen naar Rakt pony's gebeld, maar ze namen niet op. Ik probeer het morgen nog eens.
Iedereen enorm bedankt voor de info, echt heel vriendelijk!

Aestrith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 09:33

Cyrina schreef:
Nou op zich staat ze ingeschreven bij een stamboek van paarden waar ze niet op lijkt. Maar stamboeken mogen ook gewoon paspoorten verstrekken aan andere paarden dan hun eigen stamboek paarden. Dat is dan alleen puur registratie. Misschien wist ze al dat haar paspoort daar vandaan kwam, dat weet ik niet. Iedergeval heeft ze van hun ook de chip gekregen.
Ik heb haar dus niet echt verder kunnen helpen, behalve dan me tzekerheid vaststellen dat ze geen PRE is.

Nou, die van mij is ook zonder papieren naar Nederland gekomen. Hij had alleen een dekbon. De eigenaren (Tinker fokkers) hebben toen via het Irish Cob stamboek een paspoort en chip gekregen voor hem. Hoppa, weg ouders, dan heb je dus dezelfde situatie als jij aangeeft.

Gelukkig hadden ze de dekbon nog wel, daarmee ben ik uiteindelijk toch met DNA onderzoek aan PRE papieren gekomen. Dus toch een PRE, die eigenlijk een paspoort had uitgegeven door het Irish Cob :o

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 10:33

Amai, dan heb je nog wel geluk gehad!

shine2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 18:06

Bumblehorse schreef:
Ik wist inderdaad dat het paspoort daarvandaan kwam, staat ook op het paspoort, heb daar een maand geleden nog naar gebeld om meer info te vragen maar ze waren er niet echt heel vriendelijk en heb ook geen nuttige info gehad. Heb vanmorgen naar Rakt pony's gebeld, maar ze namen niet op. Ik probeer het morgen nog eens.
Iedereen enorm bedankt voor de info, echt heel vriendelijk!

even ter verduidelijking rakt pony,s is een andere stal dan de tapperij die jullie bedoelen.
sinds kort wordt er ( helaas) niet meer goed bijgehouden welke hengst welke merrie dekt.
als je je merrie langer hebt dan een half jaar is dit nog wel te achterhalen.
ik kan je per pb wel laten weten hoe je er achter kan komen of ze bij vd rakt afkomt en door welke hengst ze is gedekt.

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 18:08

ja, graag!