Wat mag dit paard kosten ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jobet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 19:04

NatasjavE schreef:
Als er afspraken gemaakt zijn kan dat in mindering gebracht worden op de vraagprijs.

Dat bedoel ik dus maar dan vraagt hij meer en dan gaat dus pas het geld er af wat ik nog zou krijgen en dan is ze nog prijzig. voor een paardje wat niet zo veel kan en nog gekeurd moet worden.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:05

Hij kan nu al wel zeggen dat de kosten in mindering ziijn gebracht, hij mag de verkoopprijs (waar de mindering vanaf wordt getrokken) immers zelf kiezen.

Dees

Re: Wat mag dit paard kosten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:08

Wens hem succes met de verkoop. 4.500 euro voor een springvos die nog geen parcours heeft gezien... dat gaat niet meevallen.

Overnemen kan altijd nog. Biedt 3.000 euro. En dan niet meer zeuren over een aankoopkeuring. Iets wat de koper voor 4.500 wél zal gaan doen, en die wil hem 100% op de foto's.

Simpelweg stellen dat een paard X bedrag gekost heeft, is geen enkele indicatie voor een opbrengstwaarde :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:09

En verder is het niet te beoordelen voor ons hier of het paard die prijs zou kunnen opbrengen.

Is ze al voor stamboekopname geweest? Wat was het resultaat? Wat waren haar punten voor het vrijspringen?

Clienie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:10

Suzanne F. schreef:
Hm ja is niet een hele gekke prijs. Ik zou bieden met 3500 en dan hopen op 4000 uit te komen. Meer zou ik niet doen.

Lager dan dat! voor een paard dat nog niet veel gedaan heeft qua leefdtijd gezien!
Momenteel kun je rond dat bedrag al een paard kopen met veel meer ervaring.
De prijzen liggen momenteel niet hoog. Het is maar net wat een gek er voor wil geven, zeg maar ;)....

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:12

Het is niet alleen het opleidings nivo wat de prijs bepaald. Ook het potentieel bepaald wat het paard zou moeten kosten.

En dat is voor ons hier niet te bepalen.

Jobet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 19:14

ach ja ik ken deze man al jaren en zo ben ik ook aan haar moeder gekomen, misschien te goed van vertrouwen geweest maar als je iemand al een jaar of 10 kent dan denk je niet aan dit soort manier van "handelen". Ik geloof dat ik nu niet verder kom dan alleen discussies over mn eigen schuld en papieren die wel leuk zijn maar toch ook weer niet super goed. Jammer ik had gehoopt dat er veel info was gekomen over de prijs en een eventueel net bod.........

Jobet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 19:17

NatasjavE schreef:
Het is niet alleen het opleidings nivo wat de prijs bepaald. Ook het potentieel bepaald wat het paard zou moeten kosten.

ik had een pb van jou gehad en hier in had ik je het een en ander verteld, nee ze kan niet vrij springen en ze is als veulen op de keuring geweest en verder nooit meer van het erf geweest behalve naar de zomer wei

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:18

Bel eens een paar handelaren en vraag om hun mening/prijs, dan heb je mischien een goede indicatie.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:20

handelaren zullen altijd veel lager bieden dat wat een paard waard is. Die mensen willen het dier natuurlijk alleen kopen als ze er ook nog winst op kunnen maken.

Jobet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 19:29

silverbrumby schreef:
Bel eens een paar handelaren en vraag om hun mening/prijs, dan heb je mischien een goede indicatie.

Hoi dat heb ik al gedaan en dan krijg je prijzen te horen van 2000 tot 2500. idd willen handelaren er ook aan kunnen verdienen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:30

Jobet schreef:
NatasjavE schreef:

ik had een pb van jou gehad en hier in had ik je het een en ander verteld, nee ze kan niet vrij springen en ze is als veulen op de keuring geweest en verder nooit meer van het erf geweest behalve naar de zomer wei

PB van mij gehad????
Ik weet van niks.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:34

De paardenmarkt is slap. Zeker voor paarden met weinig potentieel.
TS, ik denk dat je met geduld (een heel stuk) van de prijs af kunt krijgen.

Wat een eigenaar én wat jijzelf als rijder in dit dier hebben gestopt, kun je niet rekenen. Zo werkt dat niet. Hooguit als sympatiek gebaar (als iemand geld over heeft :$ )

Jobet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 19:34

Sorry ik heb je verwisseld met iemand anders SORRY !!!

Jobet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 19:36

senna21 schreef:
De paardenmarkt is slap. Zeker voor paarden met weinig potentieel.
TS, ik denk dat je met geduld (een heel stuk) van de prijs af kunt krijgen.

Wat een eigenaar én wat jijzelf als rijder in dit dier hebben gestopt, kun je niet rekenen. Zo werkt dat niet. Hooguit als sympatiek gebaar (als iemand geld over heeft :$ )

klopt maar de beleerkosten krijg ik terug van hem ik heb dit niet "vrijwillig" gedaan of uit liefdadigheid !!! Hier zijn duidelijk afspraken over gemaakt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 20:10

Ik zou de beleer kosten aannemen en gebruiken om een ander paard te kopen wat wel binnen je budget past.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 21:19

Hoe komen jullie toch allemaal bij zulke hoge prijzen? De markt ligt op zijn gat! 2750 zou toch zat moeten zijn! Ik heb mijn paard voor veeeel minder gekocht! Dan wel groen maargoed... Dat had dit paard ook geweest als ts hem niet had beleerd!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 21:21

Share schreef:
Hoe komen jullie toch allemaal bij zulke hoge prijzen? De markt ligt op zijn gat! 2750 zou toch zat moeten zijn! Ik heb mijn paard voor veeeel minder gekocht! Dan wel groen maargoed... Dat had dit paard ook geweest als ts hem niet had beleerd!

De goede blijven altijd geld kosten.
De middelmatige blijven een nette prijs opleveren

Alles van slecht is en vroeger nog leuk 5000 euro opbracht levert nu niks meer op.

Maar daar zou ik persoonlijk omheen lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 21:28

Er is van dit paard nog niks bekend of hij goed is of niet.. Niet gekeurd niet gepresteerd en ze ziet er uit als een recreatie paard naar eigen zeggen van de ts. Mijn vraag is hoe Komt het, dat bijna iedereen hier roept dat 4500 een schappelijke prijs is?Waarop is dat dan gebasseerd?

Jobet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 23:52

NatasjavE schreef:
Ik zou de beleer kosten aannemen en gebruiken om een ander paard te kopen wat wel binnen je budget past.

budget is geen probleem hoor, kwestie van waarde !!! En de manier waarop ze wordt aangeboden. En idd dhr weet dat ik veel op heb met het paard ik heb dr notabene zelf van de merrie afgehaald en droog gewreven omdat haar moeder het erg zwaar had gehad met de bevalling.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 00:04

Share schreef:
Er is van dit paard nog niks bekend of hij goed is of niet.. Niet gekeurd niet gepresteerd en ze ziet er uit als een recreatie paard naar eigen zeggen van de ts. Mijn vraag is hoe Komt het, dat bijna iedereen hier roept dat 4500 een schappelijke prijs is?Waarop is dat dan gebasseerd?

Ik heb gezegt, en volgensmij velen met mij, dat 4500 helemaal geen gekke prijs is.
Moet je het paard wel in het echt zien of je het er ook aan uit zou geven.

Kan best zijn als ik het dier in het echt zie dat ik denk: Nou laat maar.
Daar voor zal je het dier moeten zien

Zo zonder het dier te zien kan je namenlijk ook niet zeggen dat ze het niet waard is.

Als de eigenaar zou zeggen 45.000 euro, zou ik zeggen...nou. Das best een erg forse prijs. Alleen dan zou ik nog niet roepen dat is te veel. Dat kan je vanaf hier niet zien.

Als TS geen 4500 uit wil geven voor dit paard moet ze het zeker niet doen. Maar als de eigenaar zegt lager dan 4500 ga ik niet...dan houdt het op.Als de eigenaar hem voor die prijs niet kwijt kan dan kan TS hem alsnog voor minder ophalen. En verkoopt ie hem wel voor die prijs??? Nou dan was ie het toch wel waard.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 00:06

Mijn Opa zei vroeger al: Een paard is de slachtwaarde waard + wat de gek er voor geeft...

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 00:20

Voor 4,5 koop je een fijn basispaard met wedstrijd ervaring. Aangezien dit paard geen ervaring heeft en ook geen topper zal worden (dus basispaard) zou ik er max 3 duizend voor geven. Daarnaast zou ik ten aller tijde mijn eigen gevoel volgen voor de waarde je geeft aan het paard goed te kennen en weet wat je er aan hebt. Ik zou dit ook zo tegen de eigenaar vertellen en dan maar kijken waar het schip strand. In de handel krijgt hij er ook geen 4 voor!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 02:51

Op het moment heb je voor 4500 een goede 5 jarige die prijsjes wint het M, waarom zou je voor hetzelfde geld een matige 4 jarige die nog niks kent kopen?
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 11-03-12 03:09, in het totaal 1 keer bewerkt

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 03:04

De tijden van dure paarden zijn voorbij..... Wat eerder al beschreven staat, de slachtprijs + wat de gek er voor geeft. Ik zou niet boven de 2000 eurries gaan.