jij geeft hierbij aan dat de pubertijd duurt van een jaar of 2 tot een jaar of 7 bij een hengst?
varieert het dan nog, of is het al die jaren 'even erg'?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Nouvel schreef:oke, vanaf welke leeftijd vind jij het een puber en verandert dus het gedrag?
ben even aan het inventariseren wat mij te wachten staat...
Nouvel schreef:dan ga ik daar vanuit, dat is een leuk vooruitzicht!
kimmbliej schreef:Wat een ontzettend leuk topic.. Ik zit ook met het punt wat doe ik met mijn jonge PRE. Op het moment staat hij nog lekker op de opfok, hij is nu 2 jaar, maar wat doe ik als hij naar huis komt? Ik heb 'nog' niet te mogelijkheid om hem aan huis te hebben staan, ben dus afhankelijk van de stallen in de omgeving. Zou hem graag hengst willen laten, maar gun hem ook een paard waardig bestaan. Hier in de buurt zie je veel dat hengsten, tijdens het weide seizoen, 's avonds het land op mogen als de rest op stal staat. Of in hun eentje op de paddock. Wil ik hem dat aan doen? Ik vind het zo enorm lastig, ik gun hem het aller beste en in mijn ogen is dat absoluut contact met zijn soortgenoten. Waar hebben jullie jullie hengsten staan? Hoe wordt er mee omgegaan? Ben benieuwd naar jullie ervaringen..