Wie kan mij tips geven.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

funnyhorses

Re: Wie kan mij tips geven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 14:09

Nee een slof is een onding!
Als je paardje echt zo sterk is,is een Thiedemannteugel wellicht beter!Die heb ik ook en dan zijn ze lang niet zo sterk als zonder.

Ik reed mijn fjord in het begin met een pelhambit met kinketting,daar had ze ook redelijk respect voor maarja dat is allemaal zo zwaar geschut he?
Nu heb ik een Myler bit dat neemt ze wel aan,dat zie ik aan het schuimen,voorheen had ze nooit schuim en nu keurig een wit randje op dr lippen.

Maar een slof is gevaarlijk,daarmee zal je fjord zich alleen maar meer opkrullen en dus opfokken.En Thiedemann werkt alleen als je pony zich sterk maakt en je kunt op 3 verschillende ringetjes instellen qua strakte.
Zo kan ze niet mee hoofd omhoog gooien,rug hol maken en aftaaien hihi
Ze zal denk ik ook wat scheef zijn dus daar moet je ook aan blijven werken in de bak veel figuurtjes rijden en met grondwerk kun je ook een boel dingen doen om recht te richten.

Maar om de kracht van de pony even "te temmen" kun je denk ik het beste met een thiedeman rijden.

Jeskim

Re: Wie kan mij tips geven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:53

Tanja zal het vast allemaal wel kennen, maar zoals eerder gezegd het is geen makkelijke dame, echt een karaktervolle merrie. En ze is nu gewoon aan het proberen wat ze allemaal kan bij jullie, dat komt vaker voor en dan moet je even heel sterk in je schoenen staan!!

Ik heb mijn, in het begin, pittige dame ook met een thiedemann gereden. Zij liep wel gewoon het bos in, maar als ze er genoeg van had zette ze haar hals en kaak vast in de lucht en dan racete ze gewoon naar huis, totaal stuur en remloos. Thiedemann heeft bij mij erg geholpen, eerst op het strakste, kon ze haar hoofd niet meer omhoog doen en dit hebben we langzaam afgebouwd. Duurde niet eens zo lang voor ze door had dat ze moest luisteren.

Maar alleen langs de weg vind ik ook vrij veel vragen van een paard. Het gaat gewoon tegen alle instincten in. Ze moeten het wel leren, maar dat moet je echt rustig opbouwen en eerst met andere paarden gaan en dan stukjes alleen gaan doen. Het vergt wel wat vertrouwen van een paard!!

Maar eerst die arm maar even in orde, beterschap!!

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 21:03

Ik heb van de week les gehad op tanja, en daarna is ze heel anders geworden. Ze is behoorlijk aangepakt. ( op een goede manier) En ze doet het nu stukke beter. Ook konden ze bij pension eerst niks met der ( liep mensen omver vanuit de wei enzo. Ook dat is nu niet meer zo. Ik heb gister en vandaag weer gereden, en hebben lol gehad. Mevrouw vond het geweldig allemaal. Het bos laten we nog heel eventjes zitten( het is toch nog geen zomer;)) maar de rest gaat super nu. Dank jullie wel voor alle reacties, ze hebben me allemaal goed geholpen. Me elleboog doe ik nu meestal in een brace aangezien die nog over gevoelig is. Maar met een brace wil het wel. Dus we gaan er weer helemaal voor. En nu maar hopen dat ze niet meer op me gaat staan( heeft sinds een week ijzertjes moest van de hoefsmid haha) dus nu mag het niet meer:P
maar ze gaat er niet meer vandoor pakt bit niet meer vast. Alleen wil ze soms eventjes proberen dan zet ik er gelijk op de rem en daarna is ze super braaf. Op naar morgen haha kan niet wachten weer te rijden:$ erg he?
Groetjes Froukje