Toen ik klein was las ik altijd de Penny en daar zat eens een poster bij van een Haflinger. Ik vond die haf zoooooo mooi dat ik gelijk verliefd was en vanaf dat moment wist ik dat ik later een haflinger wilde. Vanaf mijn 4e tot mijn 12e op de manege gereden en daar hadden we geen haflingers,alleen fjorden,maar die haflinger bleef door mijn hoofd spoken! Toen ik ongeveer 16 was ben ik een haflinger ruin gaan huren,geen makkelijk beestje, en ik moest hem heeeel erg veel opnieuw gaan leren. Ik ben er een keer keihard afgevallen maar toch vond ik hem geweldig! Toen kochten we ons eigen paard,toen was ik 17, maar mijn moeder wilde perse een Tinker... De droom van een eigen haflinger ging op de plank maar toch kwamen die kriebels weer een jaar geleden! Ik hield al een jaar allerlei verkoop sites in de gaten en zomaar opeens had ik een haflinger gekocht Soms sta ik met hem in zijn stal en dan geloof ik soms nog steeds niet dat hij van mij is,mijn blonde god Mijn Penny meisjes droom is dus afgelopen 30 juni uitgekomen En dat op je 26e hahahaha
@arankeng: Daar heb je gelijk in @IloveNikitaa: Dankjewel Ik heb 3 schildpadden en 2 egels,zijn echt hele leuke huisdieren!
Anoniem
Geplaatst: 09-03-12 15:01
Toen ik 14/15 was verzorgde ik een Haflinger, een super leuk dier! Zo veelzijdig. Rijden in de bak, sprongetje hier en daar, lekker buitenrijden.
Nu verzorg ik ook alweer een jaar een andere Haflinger, en toen is het virus helemaal losgebarsten. Ik denk ook niet dat ik er nu nog vanaf kom. Het zijn zulke slimme, aanhankelijke dieren, ik vind ze echt leuk!
Ik ben verkocht aan het Land Oostenrijk.. wij gaan er altijd heen op vakantie.. bij ons huisje stonden altijd 2 haflingers.. en nu heb ik er zelf een.. mocht ik ooit veel geld verdienen of winnen emirgreer ik ook naar Oostenrijk.. hihi met paard natuurlijk !!
Ik verzorgde altijd een haflinger, maar 't was nu niet dat ik er specifiek zo gek op was als sommigen hier. Ik vond sowieso de zwaardere rassen mooier, dus automatisch ook wel de haflinger. Ongeveer 6 jaar geleden ging een vriendin van mijn moeder kijken bij een haflinger, deze had ze gekocht en ik mocht ook even rijden. TOEN was ik verkocht.....
Inmiddels is de haflinger sinds maart 2009 in mijn trotse bezit.
Met een van mijn huidige pony's was het liefde op het eerste gezicht Toen mocht ik haar gaan leasen en uiteindelijk hebben we haar gekocht. 5 jaar later is daar door een terugkerende peesblessure nog een haflinger bij gekomen. Ik vind ze geweldig!
Mijn haflinger liefde begon toen ik een verzorgpaard zocht toen ik 13 was en toen wist pa iemand met een haflinger. In begin dacht ik o nee een haflinger ik had wedstrijd ambities maar nooit gedacht met een haflinger dat te behalen. Tot de eerste les bij de pony club toen was het officieel mijn liefde voor de beestjes.
Inmiddels ben ik bijna 10 jaar verder en rij nog steeds op de zelfde plek echter niet meer op de haf waar ik me begon maar wel op de nakomelingen ervan.
jackyline
Geplaatst: 13-03-12 21:53
Ik was opzoek naar een eigen paard en zag in een advertentie staan: paarden in lagere prijsklasse en OOK haflingers Alleen dat al vond ik geweldig en ben gaan kijken en meteen gevallen en niet meer te redden door iets anders
PanamaD
Geplaatst: 14-03-12 16:56
Op de manege kwam een hele leuke haflinger waardoor ik haflinger liefde kreeg. Helaas na een jaar ging die haf weg en nooit meer gevonden helaas. Mijn droom was altijd een eigen haflinger en daarmee wedstrijden te starten. Als of er een engel naast me hing, ik heb haflinger x appaloosa. En ik train een haflinger die ik ga uitbrengen in de wedstrijden!
Altijd al gek geweest op de Haflingers op de manege en mag ik met trots 2 lieve Haffies verzorgen en rijden! Dus mag nog heel lang van de Haflingervirus genieten!
_Lydia_
Geplaatst: 17-03-12 13:56
Ik vond het altijd al een leuk ras! Toen ik nog maar net reed kwam er een op de manege en dat werd mijn lievelingspony. Later is dit ook nog mijn verzorgpony geworden En natuurlijk wil ik later ook zelf een haflinger
Racia
Geplaatst: 21-03-12 17:58
Ik was op 11 jarige leeftijd ong aan het zoeken naar 'n verzorgpaard en toen kwam ik bij Racia terecht (: nu inmiddels al 3/4 j, mijn verzorgpaardje en ondertussen is ze nu hoogdrachtig (: spanneeend
Altijd hard geroepen dat ik er geen wilde!, tijd 1tje gereden voor een ander, maar nog wilde ik geen haflinger. tot me ik een eigen paard mocht. En liep toen op een manege die net opgestart was altijd te helpen, & daar stond hij. opslag verlieft. En hoor het nog mezelf zeggen, NOOIT wil ik een haflinger, stomme beesten. Maar inmiddels kan ik niet meer zonder! dat heerlijke ontdeugende karakter, en dan altijd heel lief en scheinheilig kijken dat ze niks gedaan hebben