jaarling voor 750 euro?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 01:50

bello2005 schreef:
dat hoor je mij niet zeggen,, ik rij amper tot nooit, ik laat mn ponys lekker in hun waarde..
rijden vind ik niet belangrijk.

niemand zegt dat dit veulen ongezond is, en fotos kunnen bedriegen
en van de buitenkant kun je niet altijd zien of een pony gezond is ja of nee

die van mij zag er ook super uit..
ik vind het wel zonde geld als je je pony na 2 jaar moet laten inslapen.
als dit eerder was uitgekomen, had ik haar uit haar lijden verlost en had ik een ander paardje kunnen helpen.
wat het dan wel had gered.

wat voor virus had jou pony dan?

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 01:59

het veulen komt vanuit een ruil toch ? of lees ik dat nu verkeerd
Ik zou gaan kijken hoor anders blijf je toch maar in je hoofd ermee lopen
was ik nu maar gaan kijken :)

de hele markt ligt gewoon plat dus ik denk daarom die lage prijs
Ik vind het immers geen verkeerde prijs hoor :j is omgerekend naar Nl guldens weer genoeg geld hoor ;)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 02:14

onley schreef:

Ik vind het immers geen verkeerde prijs hoor :j is omgerekend naar Nl guldens weer genoeg geld hoor ;)

Je mag niet meer omrekenen he :D Maar als je inderdaad naar de prijzen kijkt van tegenwoordig... 8)7 Maarja, daar je verdienen we weer naar denk ik dan ook maar...

Ben heel benieuwd hoe je het paardje vind TS! (Ik lees mee :P )

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 08:09

geerke schreef:
bello2005 schreef:
dat hoor je mij niet zeggen,, ik rij amper tot nooit, ik laat mn ponys lekker in hun waarde..
rijden vind ik niet belangrijk.

niemand zegt dat dit veulen ongezond is, en fotos kunnen bedriegen
en van de buitenkant kun je niet altijd zien of een pony gezond is ja of nee

die van mij zag er ook super uit..
ik vind het wel zonde geld als je je pony na 2 jaar moet laten inslapen.
als dit eerder was uitgekomen, had ik haar uit haar lijden verlost en had ik een ander paardje kunnen helpen.
wat het dan wel had gered.

wat voor virus had jou pony dan?

Als je nog in de incubatieperiode zat, dan kan je DA dat tijdens een klinische keuring niet zien :)

Marion71

Re: jaarling voor 750 euro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 09:46

@Bello: klinisch kan een da echt niet nagaan of een paard/pony een dodelijk virus bij zich draagt. Dan moet je gericht onderzoek doen (en da's kostbaar). Je geeft aan dat je er na 2 jaar achter kwam. Dan kan hij dat toch ook makkelijk bij jou hebben opgelopen? Hoe weet je zo zeker dat je hem daarmee kocht? En daarbij, dat ze iets onder de leden hebben kan altijd. Ook als je tip top laat keuren kunnen ze volgende maand dood gaan aan koliek, een been breken, etc.
Wat Geerke al schreef: de enige zekerheid die we hebben is dat we dood gaan. Meer zijn er echt niet. En voor TS geldt dat kijken niks kost, ze heeft zelf mogelijkheden voor opfok en ze heeft er lol in om dit te doen. Dat laatste is ook heel belangrijk. Jij hebt dat duidelijk niet en koopt liever een mooie auto. Prima toch?

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 09:50

Goed naar het been werk kijken , vooral hoe de hoefstand is.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:04

Als ik het goed begrijp wordt hier een toekomstig olympiade paard omschreven voor € 750,- :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:30

ceasario schreef:
Als ik het goed begrijp wordt hier een toekomstig olympiade paard omschreven voor € 750,- :D

zeg nooi ,nooit :D welk paard had anky van grunsven ook alweer voor een klein bedrag gekocht en was een jaarling waar alleen zij wat in zag?

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:25

xSCWx schreef:
onley schreef:

Je mag niet meer omrekenen he :D Maar als je inderdaad naar de prijzen kijkt van tegenwoordig... 8)7 Maarja, daar je verdienen we weer naar denk ik dan ook maar...

Ben heel benieuwd hoe je het paardje vind TS! (Ik lees mee :P )

dat klopt maar ik lees dat het oudere man is
wie weet denkt die wel nog in de gulden tijd :')
Maar eerlijk is eerlijk ik persoonlijk vind ik (jaarlingen kosten best wat geld hoor voordat je ze groot hebt)
het niet duur en ben nu toch wel erg benieuwd hoe de jaarling uitziet?
Iemand mischien foto's of een link van de AD
mischien wel een goeie om bloed te laten trekken bij de 'keuring'

Exponent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 14:55

bedankt voor alle antwoorden van iedereen!
Ik zal zeker op de kogels letten, en op de gehele beenstand en hoeven. Daarvoor laat ik ook een DA komen die dit nog eens extra controleerd.

En het paard is enkel bedoeld om de lrv in te gaan, en plezier staat voor mij boven wedstrijden, het is leuk dat we ver komen, maar ik ben evengoed blij als mijn huidig paard nu een ontspannen b proefje loopt hoor :)

Voor diegene die geinteresseerd zijn in de foto's of de advertentie, mag je altijd pb sturen. Graag zou ik dan wel je oordeel terug ontvangen!

@onley, bloed trekken is een goed idee, nog niet aan gedacht! Je hebt overigens ook pb met de foto's

Exponent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 19:10

zaterdag om half2 is het zover :) spannend!!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:15

:D cool ben benieuwd wat je indruk is

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:24

Spannend! Ik ben benieuwd of je uiteindelijk een nieuwe aanwinst hebt!

Exponent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 19:25

Gelukkig is het al bijna zaterdag! Moet mezelf er enkel voor behoeden om geen haastige beslissingen te maken want wie kan nu ook zo een lief klein ding weerstaan... !

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:13

De persoon die mee gaat vertellen heel kritisch te zijn :D

Het is ook leuk en schattig, maar daar zijn er meer van dus je moet er echt met een ander oog naar kijken.

Succes!

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:25

Er zijn veel mensen die met spoed van hun jonge dieren afwillen. Als je ziet wat mensen op marktplaats bieden voor paarden, het is gewoon schandalig.
En zo komen mensen niet meer voor een reeele prijs van hun paard af.

Ik heb zo ooit een 3 jarige merrie van Larino kunnen kopen voor slechts 700 euro. HAar mankementen; voskleurig met veel wit, wat grof gebouwd.
Dekgeld Larino (keur) is 800 euro. En dan gaan we het maar niet meer hebben over de opfokkosten.

Daarom fok ik geen veulen met mijn merrie. Ook al is ze ster, prok en ibop. Ik kan namelijk niet alles houden en ik vertik het om een veulen te verkopen voor een habbekrats.

Denk dus niet dat dit dier iets mankeert vanwege deze prijs. Dit is gewoon zoals het tegenwoordig er aan toe gaat.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:57

die verkoper zal nogal lachen ..een jaarling voor 750 € ..een keertje komen kijken , nog een keer kijken met de intructrice , dan nog een een DA keuring met alles erop en eraan en zelfs bloed trekken :=

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:05

Waarom is het een verkeerde prijs? Paardenmarkt ligt op zn gat. Vriend van me heeft een goed veulen te koop staan, kruising, voor 800 euro... Niks mis mee.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:30

Een Da keuring met 'alles er op en dr aan' is voor een veulen wel wat anders dan bij een volwassen paard. Bloedtrekken tja.. zijn de kosten ook niet.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:48

t'is een jaarling dus eventueel kan je uitgebreider keuren

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 22:07

Ja maar wat moet er gebeuren aan een jaarling dan? Hart en longen, of hij rad is links en rechts om, op het harde, het zachte en rechtvooruit na buigproef. Meer niet.
Foto's zijn niet reeel om te nemen voor die prijs. Die keuring is duurder dan het paard an sich. En de OC en de OCD's komen en gaan nog op die leeftijd dus het beeld van een foto is nog meer een moment opname dan van een volwassen paard. En bloed trekken?

Onzin.
Een paard moeten wegdoen voor zo'n belachelijke prijs is al erg genoeg. Dan ga je zo'n verkoper niet ook nog eens zitten klieren met zo'n uitgebreide keuring!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 22:13

Liever dat je de verkoper kliert dan jezelf :P Ik zou klinisch keuren, hoe dan ook. Die man is blij dat dat dier straks weg is.
Laatst bijgewerkt door SophievdV op 09-02-12 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 22:14

Langcara schreef:
Ja maar wat moet er gebeuren aan een jaarling dan? Hart en longen, of hij rad is links en rechts om, op het harde, het zachte en rechtvooruit na buigproef. Meer niet.
Foto's zijn niet reeel om te nemen voor die prijs. Die keuring is duurder dan het paard an sich. En de OC en de OCD's komen en gaan nog op die leeftijd dus het beeld van een foto is nog meer een moment opname dan van een volwassen paard. En bloed trekken?

Onzin.
Een paard moeten wegdoen voor zo'n belachelijke prijs is al erg genoeg. Dan ga je zo'n verkoper niet ook nog eens zitten klieren met zo'n uitgebreide keuring!

mijn gedachte ook :j
daarom zei ik het ook in een opmerking ..

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 22:15

Pletje123 schreef:
Liever dat je de verkoper kliert dan jezelf :P Ik zou keuren, hoe dan ook. Die man is blij dat dat dier straks weg is.

Een beetje keuren op de gezondheid, een klinische keuring is niet vreemd. MAar daar moet je het gewoon bij houden.
Als ik een jaarling voor zo weinig geld moest weg doen en er kwam hier iemand mij tergen met een uitgebreide keuring, dan ging ik vasthouden aan mijn principes en dan stuurde ik de koper weg en hield ik het paard!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 22:16

Ow ja, maar even op foto's zetten is bijna net zo duur als deze jaarling. En het heeft nog geen zin ivm de leeftijd, maar dan val ik in herhaling zie ik :)