Welsh ruintje naar de keuring: hoe wat en waar?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Re: Welsh ruintje naar de keuring: hoe wat en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 18:40

Ik heb met mijn Zneddie nu vier keer meegedaan in WPCV shows, één keer als driejarige in de showrubriek en drie keer bij de gebruikspony's. als driejarige vond men hem echt te mager, hij is nogal een laatbloeier en viel enorm uit de toon, hij was dunner en schrieler dan de tweejarigen, haha! we eindigden dan ook laatste.

de jaren erop ging het beter, hij paste beter bij de gebruikspony rubrieken vanwege zijn postuur, hij is pas sinds een paar maandjes nu echt wat forser aan het worden. hij heeft het daarbij dus erg leuk gedaan en paste prima bij wat er verder rondliep. met complimenten voor zijn fraaie gangen.

ik wil met hem ook wel een keer naar een 'echte' keuring, inderdaad om te kijken wat men daar van hem vindt en omdat we de opwinding van zo'n dag gewoon leuk vinden. voor ons is het een interactief uitje, haha! Zneddie is officieel Roetsenest's Santiago (volle broer van Santa Fe red.), is alleen inmiddels volgens mijn maatstok, die redelijk accuraat is, 1,25 meter.

wat dat aangaat zitten we dus precies in hetzelfde schuitje.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 15:10

Ik heb juist een welsh a die erg klein oogt. ik zou met haar ook graag naar de keuring gaan, maar ook ik vind de website nogal onduidelijk. ik ben naar de hengstenkeuring in Ermelo geweest. Zo fors als die hengsten waren is mijn merrie bij lange na niet. Mij lijkt het gewoon leuk om haar een keer mee te laten doen, maar als het eigenlijk geen nut heeft vind ik het zonde van het geld. Hoeveel ben je eigenlijk kwijt voordat je een pony keuringsklaar en daadwerkelijk op de keuring hebt?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 15:41

Niet zo veel hoor. Als je ze zelf keuringsklaar maakt ben je met 50€ wl klaar denk ik.

Mijn Welsh kan overigens dus niet meedoen.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 17:27

hoezo dan niet?

@ linSa, ik zou dan gewoon eens een keer op een merriekeuring of show gaan kijken. daar zie je veel meer variatie en niet alleen hengsten van 3 jaar en ouder. hengsten en merries zijn nl totaal niet te vergelijken.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 15:25

@merrieveulen
is er buiten de centrale keuring in september (zoiets dacht ik) nog een andere merriekeuring?
Het viel me op dat er vooral zoveel 'forse' types zijn, terwijl mijn merrie vrij rank is.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 15:39

pfoeh dat weet ik zo niet. moet je anders even op de sites kijken van de NWPCS en de WPCV. daar staan de agenda's voor dit jaar wel op.
mijn pony is ook aan de smalle kant voor een Mountain, ik heb hem op de shows laten meelopen in de rubrieken voor gebruikspony's en voor beste ruin (waar hij in beide rubrieken eerste plaatsen heeft gehaald). hij is wel eindelijk aan het uitzwaren, dus misschien volgende keer wel in de showrubrieken, en wie weet dus ook de keuring.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 15:55

LinSa schreef:
Ik heb juist een welsh a die erg klein oogt. ik zou met haar ook graag naar de keuring gaan, maar ook ik vind de website nogal onduidelijk. ik ben naar de hengstenkeuring in Ermelo geweest. Zo fors als die hengsten waren is mijn merrie bij lange na niet. Mij lijkt het gewoon leuk om haar een keer mee te laten doen, maar als het eigenlijk geen nut heeft vind ik het zonde van het geld. Hoeveel ben je eigenlijk kwijt voordat je een pony keuringsklaar en daadwerkelijk op de keuring hebt?

hengsten en merrie,s moet je nooit met elkaar vergelijken,het is normaal dat hengsten zwaarder gebouwd zijn dan merrie,s dat heb je bij elk ras..
als ze ranker is dan merrie,s die het goed doen op keuringen moet je nog eens gaan overwegen waarvoor je de keuring wilt gaan doen.