Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
kareldeg schreef:Na wat concessies te hebben gedaan, werden van de 5 paarden die ik liet keuren, er 4 afgekeurd op de kogels. Maar ze waren wél prok goedgekeurd.
Ladypronk schreef:Ik snap pletje wel in dat opzicht. Ik bedoel alleen te zeggen dat er ook door particulieren op een manier gefokt kan worden waar wel over nagedacht is, en geen kruisingen, huis tuin en keuken merries en hengsten gebruiken etc... Omdat het zo leuk lijkt. In principe houd ik het veulen zelf en gaan we kijken waar het het beste voor gebruikt kan worden. Voor mij wil ik het graag voor de dressuur gebruiken, mocht het zo zijn dat de talenten ergens anders liggen, dan gaat het in de verkoop vanuit het opfokproject. En wie weet is het niet bruikbaar.... Dat gebeurt ook bij de beroepsfokker. En zoals eerder vermeld gaat het in mijn geval ook met hulp van beroeps fokker. Deze heeft ook aangeraden om met de merrie te fokken vanwege fokwaarde. Ik wil alleen geen fokmerrie van haar maken, maar wel als het meezit een waardige toekomstige opvolger.