@Cassidy: Ik ben zeker niet op zoek naar een kopie van mijn eigen paard. Ook weet ik dat ieder paard anders is. En wat betreft risico's ik heb haar hier thuis samen met mijn andere merrie staan welke nu een veulen draagt en in maart moet bevallen. Die merrie heb ik altijd kunnen rijden, maar toch ook laten dekken. De merrie waar het hier over gaat zal waarschijnlijk nooit meer echt intenstief gereden worden. Ze kost nu dus ook geld en tijd. De reden dat ik voor een eigen veulen fokken kies is heel bewust. Ik heb meerdere paarden gekocht. Ze lopen gelukkig allen nog steeds hier. De paarden op oudere leeftijd hebben een hele geschiedenis en daarbij ook een hoop dingen waar ik tegen aanloop, terwijl mijn jongen paarden een stuk fijner in de omgang zijn. Als ik er nu voor kies om geen risico te nemen, dan staat mijn paard alleen maar in het land en op stal veder niet. Dit kost ook geld. Wanneer we een leuk veulentje zouden kunnen fokken met haar, "dan levert ze wat op".
Betreft de hengst. Deze hoeft niet zo zeer veel punten hebben behaald in de sport. Dat zegt inderdaad niks over de nakomeling. Zijn deze er nog niet, maar spreekt mij de hengst wel, dan wordt dat een keuze maken. Nemen we dat risico of niet.
redpebbles
Geplaatst: 23-12-11 01:21
RED PEBBLES Red Dun Overo hengst, heeft zich ruimschoots bewezen in de sport en met zijn nakomelingen. Hij staat ook ter dekking voor andere rassen. Zijn nakomelingen kunnen ingeschreven worden bij de NRPS. Bekijk op de website maar wat foto's van hem als je interesse hebt. Voor meer info graag per mail of mobiel.
Succes met je zoektocht voor een mooi "vaderpaard". Groetjes, Sylva
@redpebbles: Ik heb altijd geleerd dat een kleurenpatroon als bij deze merrie altijd frame overo is (tobiano ziet er heel anders uit), blijkbaar klopt mijn kennis niet. Ik wil altijd graag leren, wat zou het nog meer kunnen zijn? BVD!
Sabino zou nog kunnen, maar meestal zie je dan toch ook wel witte benen.
Wranglerbutt
Geplaatst: 23-12-11 23:13
Juist omdat de merrie geen witte benen heeft, zal ze frame zijn en niet sabino. Bij zo'n duidelijke aftekening van frame is het IMO onnodig & dubbelop om op het OLW-gen te testen
Om dan mijn reactie hier in het topic te laten gelden;) Helaas kan ik mijn merrie niet meer laten dekken. Dit i.v.m. prive omstandigheden. Meer informatie kan via pb. Wel is mijn friese merrie over 14 dagen uitgerekent, dit is momenteel een van de weinige positieve dingen hier. [KS-ITP] Nog 3 weekjes en dan is het zover
Over de hengst: Deze is reining gefokt en ik was meer opzoek naar een pleasure/hunter/ allround gefokt paard.