Welke hengst bij deze merrie (Stravinsky x Ferro)?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 22:21

Ik heb me nooit in die lijnen verdiept, maar jemig, hij is wel gaaf zeg.......

Als ik naar die Geronimo van Jou kijk, begin ik ook te kwijlen hoor, razend mooi hoofdje, en lijkt nu al een fijne beweging te hebben.

Nou weet ik het niet meer.

Ik dacht eerst: geen Uphill, maar die komt toch best vaak terug, dus toch wel een om over te denken. Dan is er Westpoint.
Charmeur is grappig denk ik, en Koss en Alexandro zijn erg chique. En bewegen, en da's belangrijk, verbetering op de draf kan ze gebruiken.

Ik weet helemaal niet wat ik erop gooi.

NatasjavE

Re: Welke hengst bij deze merrie (Stravinsky x Ferro)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 22:24

Gewoon lekker naar de hengsten gaan kijken van het voorjaar. In februari lekker naar de hengstenkeuring in Den Bosch. Er springt er van zelf een uit van wie je denkt..hey..die is het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 22:26

Smeetjoew: niet gek???
Heb altijd begrepen dat er veel te veel bloed inzat......

Ik vind haar gewoon erg leuk, ze is maf en heet enzo, maar zo lief en super eerlijk.

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 22:27

Yamcha schreef:
@ reeskees: de preken ken ik hoor, heb ze zelf vaak genoeg gehouden. Wss heb je eroverheen gelezen dat ik eerst grondig ga onderzoeken of een veulen fokken überhaupt zin heeft. Dat geeft verder niet, als je dan ook niet reageert, maar ik vind het wat onbeleefd om dan een topic binnen te vallen met een hele preek.
Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, je hebt zeker gelijk, alleen weet ik dat zelf ook, en daarom laat ik haar ook keuren, zodat ik ook te horen krijgt of ze überhaupt fokwaarde heeft. Dit topic is bedoeld voor ideeën, als je die hebt, die zijn welkom.

:o , sorry, kon er niet helemaal uit opmaken dat je je die preek zelf ook al had voorgehouden... Omdat je al eerder een veulentje uit dit paard had gefokt.

Yamcha schreef:
Edit: ook Uphill? Geweldig.......

haha, Klinkt als: "oliebol, alweer iemand die Uphill bij mn paard wil hebben, terwijl ik dat zelf helemaaal niet wil" :+
wb. Jazz, je zegt dat die van jou een niet al te makkelijk karakter heeft, weet je ook of dat karakter matcht met Jazz?
Met het oog op verkoop: Jazz fokt wel goede paarden, maar veel van de paarden zijn net iets te machtig voor de gemiddelde nederlandse ruiter/amazone. dus dan moet het wel een hele goeie zijn om dat dier in het hogere segment te verkopen.

Een basispaard zou volgens mij ook goed bij jou paard passen.
En het is bovenal belangrijk dat de hengst jou aanstaat!
Laatst bijgewerkt door reeskees op 18-12-11 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 22:30

ik dacht misschien wel spielberg? maar ik denk niet dat die echt body geeft.
misschien is easy game ook wel een leuke hengst?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 22:33

Easy Game en Speilberg zijn niet KWPN geregistreerd. Dat maakt registratie lastiger als met een Gelderse dekken(die zijn al KWPN)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 22:34

@ reeskees: Dat was ik niet :D
Geeft niet, verder.

Dat van Uphill bedoelde ik eigenlijk niet zo, 't is meer dat ik hem eerst afweer, maar hij lijkt nu toch wel interessant.
Het Charmeur advies kan ik goed plaatsen als ik kijk naar de Special, en Westpoint vind ik zelf leuk, maar dat ik omdat ik op Jazz val.

Maar jij hebt wel weer een punt dat je die echte zotten er ook niet op kan gooien, anders heb je straks helemaal een mafketel. Al hoef ik geen allemanspaard. Ik hou wel van maf.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 22:35

NatasjavE schreef:
Easy Game en Speilberg zijn niet KWPN geregistreerd. Dat maakt registratie lastiger als met een Gelderse dekken(die zijn al KWPN)

ik heb zelf van het fokken niet echt verstand, maar ik heb zelf een spielberg x trento, en die is wel kwpn maar met blauw papier ik weet niet of dat erg is?
hoe het met easy game zit weet ik niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 22:38

Voor de verkoop is dat moeilijker. Mensen kopen minder snel een paard zonder (KWPN) papier, en blauw papier is voor mij haast papierloos, en ik zal de enige niet zijn.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 22:39

Daar heb je gelijk in, ook al is het paard nog zo goed! :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 22:39

nicky_rilana schreef:
NatasjavE schreef:

ik heb zelf van het fokken niet echt verstand, maar ik heb zelf een spielberg x trento, en die is wel kwpn maar met blauw papier ik weet niet of dat erg is?
hoe het met easy game zit weet ik niet

Erg, erg....ja...tis maar wat je wil. Ik wil dat niet. Maar iemand anders wil geen Gelders op het papier. En weer een ander geen volbloed en de volgende wil juist wel volbloed.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 22:40

DDW1190 schreef:
Daar heb je gelijk in, ook al is het paard nog zo goed! :)

Kijk als je Zoer heet dan kopen ze dat paard met een blauw papier echt wel.

Maar van mij kopen ze geen paard met een blauw papier.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 22:41

oow oke, volgens mij vinden fokkers dat erger, maar ik heb een ruin dus dat is niet zo erg.
misschien is dreamcaters iets? of is die ook niet kwpn gekeurd?

Miran71

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 22:45

Westenwind ?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 08:42

Waarom Westenwind?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 08:56

Wel eens aan oud bloed gedacht.

Bij jouw paard zou ik mee body willen zien ik weet niet hoe haar bewegingen zijn maar ik zweer maar bij paar hengsten.
Heb ontzettend goede ervaringen met Cabochon... geweldige hengst zelf gezien super gedrag, lief op stal, geweldige gangen.
Nakomelingen zijn super ik heb er een stuk of 5 getraind (reed voor een fokker) alle werkwilleg, uitstaling en vooral niet rillerig.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 09:49

Cabochon is dood.
Via Chablis (Upperville-Cabochon x Zep x Amor x Commandant) nog voorhanden. Maar dat is natuurlijk al wat verder weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 10:01

Tita: zeker aan oud bloed gedacht. Meer body heeft zr idd wel nodig.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 10:05

NatasjavE schreef:
Cabochon is dood.
Via Chablis (Upperville-Cabochon x Zep x Amor x Commandant) nog voorhanden. Maar dat is natuurlijk al wat verder weg.

Ja dat weet ik 2004 maar er is diepvries beschikbaar

Hij heeft 2 "goedgekeurde" zonen

Turbo Magic
Kimberly

Turbo Magic is weer van Cocktail overigens ook geweldige hengst.
Kimberly is Nabuur wat ik weer een grove lompe hengst vind.
Kimberly zelf is ook een aardig paard

Turbo Magic is een wachthengst weet niet hoe dat afgelopen is maar anders

Cocktail een optie?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 10:28

Kimberly is een Cabochon x Nabuur. Zeer interessante hengst maar een rontgenrapport wat op het randje is.

Turbo Magic is Cocktail x Cabochon en idd wacht hengst. Dan kan je beter voor Chablis gaan. Gelders (= oud bloed)maar wel een gewoon een veulenboekpapier.

De voorwaarde van dv van Cabochon zijn niet mild dacht ik.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 10:30

Je kan ook Reinie Tewis bellen om te vragen of er nog dv is van Upperville. Die is geexporteerd en loopt in Rusland ZZ-L.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 10:40

Dan kan ik Cabochon wel vergeten, zeker? Onbekende naam, onbekende merrie.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 11:08

Het is helemaal niet nodig om 3 stappen terug te doen. Cabochon gaf zelfs in zijn eigen tijd zware trage paarden en ik zou het nooit met Ferro bloed kruisen, je krijgt dat iets waar jij helemaal niet om vraagt.
De Cabochon trein op de HK staat me nog steeds voor de geest, was geen reclame 12 van die logge beesten bijeen (understatement). Niet voor niets hebben hij en zijn zonen weinig bijgedragen in de fokkerij.

Ik denk dat Charmeur het beste bij jouw wensen komt
En Uphill :n , de meeste hebben van die lelijke grote koppen, zou ik niet tegen aan willen kijken ;)

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 11:23

Yamcha schreef:

Of Wilson, Koss x Cabochon. Komt uit een zeeer interessante moeder. Heeft wel een rontg. bemerking helaas.

Ik zou bij deze merrie meer front willen zien en een veel minder hellend kruis, en een mooier verloop van hals naar schoft.
Als een Gelderse hengst dat kan verbeteren, waarom niet? Mn Koss en zonen worden ook in de RP richting ingezet om terug te fokken naar een wat stevigere basis.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 11:50

Yamcha schreef:

Weet niet, als je de hengst intressant zou vinden zou je altijd contact op kunnen nemen.
Tis namelijk niet zo dat de aanvragen mega groot zijn

"Wij" hebben altijd vreselijk mooie paarden gehad met Cabochon tis echter een van mijn favourits.
Zijn gedrag, zijn karakter, zijn gang werk niks logs en lomps aan. Vele bekende nakomelingen...tuurlijk heeft hij niet zoveel gedekt als Jazz, Ferro, Krack maar tis geen mindere hengst.

@ Kimberly zijn zoon heeft redelijk weinig dekkingen gehad hij is gewoon helemaal goedgekeurd, aantal nakomelingen lopen hoog in de sport.
Tis ook een schitterende hengst om te zien wel groot 178 geloof ik.

Tis maar net wat jouw doel is.

Charmeur is ook bloedmooi maar hij heeft nog niks bewezen dus ik zou daar voorzichtig mee zijn.
Zo zie je maar dat op de veulens van Toot en PB ook geen mega-race is gekomen..gewoonweg wat pappie heeft, hoeft ie niet perse door te geven
Zelf zou ik eerder voor een bewezen hengst gaan.