[TI] Poep en modder van top tot teen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:59

Gewoon er van afblijven, vooral de sokken.
Aan de binnenkant zijn die sokken nog smetteloos wit, mits je er niet aankomt met natmaken en borstelen.

Strakkies hebben we een witte kerst. (I have a dream) en dan wordt alles weer spierwit na een paar dagen.

Afbeelding

Shayla

Re: Poep en modder van top tot teen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 01:19

Hier ook 2 van die witte stinkers die regelmatig zwart zijn van de bagger.
En ik doe er gewoon helemaal niks aan. :+
Hier ook vette klei, soms haal ik de grote (natte) klonten er wel eens uit maar meer ook niet.
Ze lopen 24/7 buiten zolang het gaat.
En net als nu met die regen...helemaal prima ! Volgende dag zijn ze weer redelijk schoon gespoeld hoor.

Zodra ze eenmaal naar binnen moeten (als de wei echt te nat word, niet voor m'n stinkies maar tegen het kapot lopen van de wei) ben ik gerust een week op het gemak bezig om ze schoon te krijgen. Gewoon elke dag een beetje. Zolang ze buiten lopen is het toch water naar de zee dragen ;)
Zal morgen eens kijken of ik een foto kan vinden.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 07:33

Ariebren schreef:
Gewoon er van afblijven, vooral de sokken.
Aan de binnenkant zijn die sokken nog smetteloos wit, mits je er niet aankomt met natmaken en borstelen.

Strakkies hebben we een witte kerst. (I have a dream) en dan wordt alles weer spierwit na een paar dagen.

Afbeelding

Daar had ik nou juist van de week een dikke kleibol gevonden aan haar hak vast. Zo ene die er NOOIT mee uit ging komen. Moest er ook ook al even gezeten hebben. Ik heb hem eraf geknipt. waren alleen de hielharen en moet een ontzettend rot gevoel zijn geweest voor haar...

natje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 23:03

Tip om witte sokken te krijgen: ga een strandrit maken...de zoute zee spoelt alles schoon...ook meteen goed tegen eventuele wondjes

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 23:33

Hier ook een heerlijke stinker gaat in een schone stal ook heerlijk een verse drol leggen zodat ze een warm kussentje heeft :')
Al moet ik zeggen dat ze haar manen dus altijd wel redelijk schoon houdt *klopt af* maar heb ze idd wel ook in vlechten :j en der staart is gelukkig donker dus dat valt minder op :)
Natte blub is idd echt drama :\ maar hier dus ook zandgrond dus als t opdroogt kun je het er gewoon weer afborstelen :j
Afbeelding

Hè wat zeggie baas ben ik vies :? Valt wel mee toch :P
http://i305.photobucket.com/albums/nn22 ... MG0183.jpg

@mallow dat krijg ik er toch wel af met een simpele pinnetjesborstel :o :)) je moet ff wat moeite doen, maar vooral als t zo droog is als op de foto lukt me dat wel :j
Da's ook ongeveer de enige borstel die ik gebruik in de winter :')
http://www.divoza.com/now/c_images/external/60499.jpg

Op der lijf evt nog met zoeen, ook heerlijk als ze weer gaan verharen in het voorjaar :Y)
Afbeelding

Sokken idd niet teveel aan doen zijn juist natuurlijke beschermers :) maar mocht iets echt een bonk geklit haar/klei zijn dan zou ik het voorzichtig proberen uit te pluizzen als t droog is en wat echt niet lukt er idd denk ik ook gewoon uitknippen :o Of als het weer t toelaten proberen goed uit te spoelen? maarja als je ze vervolgens in zelfde wei terug zet heeft dat ook weinig zin :=

Op de stenen zetten is idd ook wel handige oplossing 8-) als dat nog een redelijk stukkie is zodat ze nog beetje kunnen bewegen vermaken ze zich daar wel :) mooi droog en met de schuilstal erbij ook nog lekker plekkie om te liggen :z

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 10:21

Dat op de eerste foto's bedoel je Grid? Ik zou echt willen dat je gelijk had haha.
Ik ben er nu al 2 dagen mee bezig, en het wordt wel minder, maar het zit ook op dr buik, tussen dr voorbenen en daar is de huid heel dun, dus dat trekt mee met de haren, en dat doet haar echt zeer.
Dat op dr achterbenen krijg je bijna geen grip op omdat het zo rond loopt..

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 12:55

Op die 1ste foto en dan alles bedoel ik :j

Pinnetjes borstel pakken en vooral veel "boenen" met de haren mee. In het begin gaat alleen het bovenste eraf maar hoe langer je doorgaat hoe meer je weer pluizig haar terug krijg als het droog is dan tenminste ;) als het nog (beetje) nat is is het idd vrijwel niet te doen...
Ook op de benen doe ik als ze ZO plakatig vuil zijn voorzichtig met de pinnetjesborstel erover om het wat los te krijgen en dan tot slot met harde borstel aan de slag :)
Je bent wel ff bezig :Y) maar het is me nog elke keer gelukt :)) en zonder het paard echt te pijnigen ;) als de huid trekt hou ik het met 1 hand beetje vast (druk ik echt beetje op de huid) en borstel ik met hele kleine slagen...

Sommige plekken zullen ze idd wellicht wat minder vinden :(:) maar daar probeeer ik dan niet te lang achtereen bezig te zijn en dus steeds met kleine slagen en beetje bij beetje het schoner te krijgen na tijdje wordt ook dat zachter/ bter te poetsen :)

Je moet er idd wel tijd/zin in hebben want je bent idd wel ff bezig :P Ik ben al vaak "de klos" geweest om tinkers weer te fatsoeneren als t te koud was om te wassen en ze echt van top tot teen plakkerig uit vuile stallen kwamen (oa importeur)... Je krijgt er wel ook steeds meer handigheid in moet ik zeggen :D
Ik zou bijna in de auto stappen en naar je toe komen vind dat als ik tijd heb heerlijk om te doen, want dat geeft pas echt voldoening als je klaar bent *D 8-)

Succes!

of anders idd toch maar weer naar t strand daar is ze mooi wit geworden :D

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 14:36

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 17:28

@Rom ik zeg ook:
grid schreef:
Op der lijf evt nog met zoeen, ook heerlijk als ze weer gaan verharen in het voorjaar :Y)
Afbeelding

Verder dus gewoon deze simpele pinnetjesborstel :D :Y) en die durf ik (voorzichting) ook wel op de hakken/ benen te gebruiken :j
Afbeelding

bluebell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 17:48

Ik heb dan wel geen tinkers maar bij onze quarters werkt het heel goed om in de winter een dikke vlecht in de staart te doen, flink cowboy magic erin ( of een ander antiklit spul )
Vervolgens de staart in een nylon ( waterdichte ) staartzak en je hebt nergens meer last van! :D
Ik haal het er 1 x per week uit borstel de boel even door en vervolgens weer in de staartzak.
Het werkt echt prima en de staarten blijven prachtig schoon!

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 11:19

Ik heb ook een varkentje :D (gelijk meest charmante foto :Y) )
Afbeelding

Gister, lekker met dr manen en voorpluk in de poep (viel nu nog mee, meestal is het veel erger.)
Afbeelding

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 11:33

Grid het ging de ts geloof ik om d sokken van haar tink dus vandaar mijn opmerking :o

Ik ben eigenlijk benieuwd of de anti klit helpt ..TS ??

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 12:06

Ik heb gisteren mijn tink's sokken gewassen met lauw water en babyolie. Dan anti klit op gespoten en regelmatig uit ge kamt. We hebben ze ook meteen bijgeknipt en het resultaat mag er wezen :D
Afbeelding
(hier waren de sokken nog wat nat)

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:12

Ik vond Tristan al mooi toen ik hem de eerste keer op een foto zag, een vieze natte tank.. <3
De dag dat we hem voor het eerst gingen bezoeken, leek hij op een paard met smetvrees..
Hij loopt, rent, 24/7 op de wei, hij is vrolijk en gezond, en ik herken hem direct tussen zn weidemaatjes.

[img] http://oi42.tinypic.com/1124dmo.jpg
[/img]

Afbeelding

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 19:45

Varkens?? waar? (let vooral op de bagger op zijn hoofd :D )
Afbeelding

ik wacht meestal tot het wat droger is en dan spuit ik er cowboy magic greenspot remover of body shine op.
even bortstelen en dan zijn ze meestal weer redelijk schoon

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 17:34

rommulus schreef:
Grid het ging de ts geloof ik om d sokken van haar tink dus vandaar mijn opmerking :o

Ik reageerde oa ook op mallow :) heb geen ervaring met kleiplakaten in sokken :o
Maaruh die Pinnetjesborstel (niet de ijzeren dus) gebruik ik dus overal voor :P Voor onderste deel sokken verder wel meestal de ostnerborstel :Y) maar ook dan moet t wel echt droog zijn anders begin ik er niet aan ;)

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 10:43

mijn wondermiddel (ook voor verharen) is een zweetmes
Afbeelding

Zijn ze modderig en ik wil rijden dan gaat er een emmer water overheen (spoelt de modder eraf)
Sokken en hoeven krabben (als we niet naar het strand gaan) is even langs huis en met de tuinslang erover (hou niet zo van modderhanden)

Verder kan je denk ik niet anders dan je er bij neerleggen.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:57

Gooi je er met dit weer ook een emmer overheen???

Ze hebben hier op stal nu de strohoek weggehaald, en daar komen nu rubberen matten. ENNNN... Mijn paard is zowaar bijna schoon elke dag :D

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 12:02

jahoor er gaat gewoon een emmer overheen als ik echt moet rijden. Dan zadel erop en gaan met de banaan. Vaak is ze zelf onder het zadel weer droog als ik terug ben van het ritje.

Je moet niet een emmer eroverheen gooien en weer terug zetten op de wei omdat je het niet mooi vindt de modder erop. Waar dus niet mijn zadel zit zijn ze dus helemaal zwart dat maak ik niet schoon. (waar we lessen vinden ze haar wel eens zielig totdat ik even mijn zadel eraf haal en ze daar wel schoon is)