Hoe shetje wakker maken voor het rijden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 19:50

KRLMA schreef:
Ik ben klein voor mijn leeftijd en jullie verschieten daar van '' waaw '' ze is 18 en '' rijd " met een shetlander.. foto's komen er niet, ik heb daar geen van en zal die ook niet maken, mijn vraag is : hoe krijg je je pony beter vooruit ipv dat ie altijd naar plaatsen loopt waar hij eten kan vinden. Mijn vraag is NIET '' ben ik te groot voor de pony '' 8)7

Dan heeft hulp van onze kant geen zin dus... Jij wilt antwoord zonder dat wij weten hoe jullie dr samen uitzien, tja het wil niet als wij vragen stellen om te helpen. En wij daar vervolgens geen antwoord op krijgen. Maar enkel : foto's zijn dr niet en zullen ook niet komen.

KRLMA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 20:43

Saars schreef:
KLfan schreef:
Ik begin te twijfelen aan TS leeftijd ook als je haar onderschrift ziet :') :Y)
' PLAY ' white youre horse and ' Work ' one yourself ..

Iedereen vergeet de ergste van allemaal...
You're = you are
your = jouw
youre = bestaat niet eens... :P

En grutjes, TS... Wil je nou echt dat mensen je serieus nemen als je blijkbaar zelfs de schofthoogte van de pony's aanpast? (Zeg me niet dat dat waar is...)
Zeg nou gewoon rechtuit hoe groot en zwaar je precies bent en hoe groot de pony is waar je mee rijdt. Dan zien we meteen of dat de oorzaak is, en heb je een antwoord op je vraag ook! :j
Als je niet te groot bent, ben je van het gezeur af en kunnen we je een deftig antwoord geven! De bokkers willen enkel die oorzaak uitsluiten. :) Da's helemaal in je eigen voordeel :)

Heb ik toch al gezegd, ben 1m55 en en weeg ongvr 54 pony is 1m15.

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 20:52

TS... Dit is de eerste keer dat je je gewicht vermeldt na alle vragen...

KRLMA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 20:53

Saars schreef:

Dan weet je het nu, en het zou helpen om er nu een deftig antwoord op te kunnen geven :)
en een eventuele oplossing.

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 20:56

KRLMA schreef:
Saars schreef:

Dan weet je het nu, en het zou helpen om er nu een deftig antwoord op te kunnen geven :)
en een eventuele oplossing.

Nou, graag gedaan :')
Misschien wat meer info?
Welk voer krijgt je pony en hoeveel, hoeveel rijd je met hem en hoe lang, hoeveel staat hij buiten, past het zadel, gecontroleerd op vast zitten...

Emie99

Re: Hoe shetje wakker maken voor het rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 20:58

Hoe groot is je shet ja ik weet 1m15

maar is hij smal gebouwd of breed?

Wat voor voer krijgt hij hoeveel, hoelang rijd je al met hem, ect eigenlijk alles wat Saars zegt :D

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 20:58

Linnettaaaa schreef:
KRLMA schreef:
Ik ben klein voor mijn leeftijd en jullie verschieten daar van '' waaw '' ze is 18 en '' rijd " met een shetlander.. foto's komen er niet, ik heb daar geen van en zal die ook niet maken, mijn vraag is : hoe krijg je je pony beter vooruit ipv dat ie altijd naar plaatsen loopt waar hij eten kan vinden. Mijn vraag is NIET '' ben ik te groot voor de pony '' 8)7

Dan heeft hulp van onze kant geen zin dus... Jij wilt antwoord zonder dat wij weten hoe jullie dr samen uitzien, tja het wil niet als wij vragen stellen om te helpen. En wij daar vervolgens geen antwoord op krijgen. Maar enkel : foto's zijn dr niet en zullen ook niet komen.

Hoezo moet je dat weten? Wat een gezeur zeg. Jullie willen een foto zodat jullie er een reltopic van kunnen maken?! Ze VRAAGT er niet om..
TS niks van aantrekken dit gezeur..

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 21:00

Als we niet WETEN hoe lang ect ze is kunnen we haar ook niet helpen zo simpel is het maar we weten het al.

en stillangel heb jij toevoegde waarde aan dit topic? Je kan nu wel zeggen dat we zeuren maar jij komt ook niet met een oplossing :)

KRLMA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 21:02

Dan word deze topic gesloten, dan moet er niemand zeuren .. een oplossing komt er blijkbaar idd niet..

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 21:05

dan word dit topic gesloten :+

je kan niet zomaar vragen om een topic te openen, maar misschien wil je antwoord geven op onze vragen? :)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 21:11

Volgens mij hebben Stef en ik anders toch een prima bruikbaar antwoord gegeven? :?

overigens, als jij zo graag bitloos wil rijden, gebruik dan een speciaal bitloos hoofdstel, maar geen stalhalster.... daarvan kan je niet verwachten dat je hulpen duidelijk over komen :n en daar heb je écht niets mee te vertellen.

Daarnaast; het wekt idd een hoop argwaan als men leest dat een 18 jarige nog op een shet rijdt, en daarbij blijkbaar ook nog eens snel haar profiel gaat aanpassen als er vragen komen..... Er zijn helaas een hoop egoistische meiden die het rijden belangrijker vinden dan de gezondheid en het welzijn van hun (VZ)shet......
Ik hoop dan maar dat jij een uitzondering bent en nog wel prima op een shet past.

Maar laten we wel wezen: TS is absoluut niet verplicht een foto van haar op de shet te plaatsen :n

Van een 18 jarige verwacht ik ook een bepaalde mate van verantwoordelijkheidsgevoel, dus ik ga er dan maar vanuit dat TS niet zo'n egoistische trien is die haar eigen lol en plezier in het rijden boven het welzijn en de gezondheid van de pony stelt.

KRLMA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 21:27

Dank je, ik vind pony zelf zoveel belangrijker dan het rijden zelf, anders zou ik nooit met een shet als verzorg pony begonnen zijn, dat weet je op voorhand dat je er niet mee zal kunnen rijden. :)

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 22:46

StillAngel schreef:
Linnettaaaa schreef:

Hoezo moet je dat weten? Wat een gezeur zeg. Jullie willen een foto zodat jullie er een reltopic van kunnen maken?! Ze VRAAGT er niet om..
TS niks van aantrekken dit gezeur..

Nee wij willen dat weten zodat we kunnen zien hoe het eruit ziet. Shetlanders zijn dr in allerlei maten, zij heeft een van 1.15 maar of-ie smal of breed gebouwd is. Daarbij komt, zij wil geen foto's plaatsen. Reageerd 'raar' als wij vragen om hoe groot/zwaar ze is én wil geen foto's plaatsen. Sorry maar dat vind ik een beetje ongeloof waardig over komen...

xSietske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:23

KRLMA schreef:
KarelLover schreef:
Dat probleem heb ik ook gehad toen ik nog reed op mijn shet :+
dat bokken deed hij ook :')
uhmm wat heb ik toen gedaan ...
ik ben toen volgensmij afgestapt en toen ben ik net zo lang langs dat grasveld gaan lopen tot hij het weer goed deed.
maar evenlater kwam hij erachter dat hij in de wei eten krijgt dus rende hij daar naartoe :')

Xxxx

Haha, shetjes eh! :D
Maar het probleem is er dan toch niet mee opgelost? :)

Nee, maar hij doet t wel niet meer :')

xx

Nee, maar hij doet t wel niet meer :')

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:26

Emie99 schreef:
Als we niet WETEN hoe lang ect ze is kunnen we haar ook niet helpen zo simpel is het maar we weten het al.

en stillangel heb jij toevoegde waarde aan dit topic? Je kan nu wel zeggen dat we zeuren maar jij komt ook niet met een oplossing :)

Ja het opnemen voor TS. Bovendien ben ik niet verplicht in iedere post een oplossing te geven. ;)