[TI] Waar heb jij je Tinker gekocht?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 12:21

Er is idd al eens eerder zo'n topic geweest
(zal even zoeken)

Ik wilde perse een tinker en hengst etc etc
En na wat handelaren ed was dat dood gebloed

En een paar jaar later kreeg ik meer mogelijkheden ed en ben ik weer gaan zoeken
Via mp kwam ik bij een particulier terecht
7 maanden oud hengst veulen slungelig ed maar op het 1e oog gezond
Dus meegenomen zonder keuring

Dat slungelige beest heb ik na bijna 9 jaar nog en zal ook niet meer weg gaan :D

Edit:
Zitten wat oude tussen maar ook hier kun je een hoop lezen ;)
[TI] Waar hebben jullie je Tinker vandaan?
[TI] ervaringen horen en info inwinne voor we een tinkie kopen.
[TI] De Ierse Tinker
[TI] waar hebben jullie je (gezonde) tinker gekocht??
[TI] Tinkerstal van de Gorterstraat
[TI] Tinker gekocht bij tinkerstal?
[TI] Tinkerstal Mc Cloud
[TI] Wanneer is je tinker of ouder ervan geimporteerd?

Als je even verder gaat zoeken met de zoef functie kom je een hele hoop topic's tegen ;)
succes

bianca23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 17:43

ik heb mijn job bij gekocht bij stoeterij de ierse tinker in oirsbeek.
geen slecht woord over te bedenken, echt een bedrijf waar ze mee denken en ook waar de paarden op plaats nr 1 staan.
ben goed geholpen en niks geen gedoe van je moet gelijk beslissen alles heel kalm aan.
ben er zeker een stuk of 5x geweest en hij werd eerst goed door gereden voor ik hem mee naar huis kreeg.
tja alleen lof heb ik er over, en als er ooit nog 1 komt dan weet ik waar ik hem ga kopen.

groetjes bianca en job

NancyFjorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 23:23

rommulus schreef:
Er is idd al eens eerder zo'n topic geweest
(zal even zoeken)

Ik wilde perse een tinker en hengst etc etc
En na wat handelaren ed was dat dood gebloed

En een paar jaar later kreeg ik meer mogelijkheden ed en ben ik weer gaan zoeken
Via mp kwam ik bij een particulier terecht
7 maanden oud hengst veulen slungelig ed maar op het 1e oog gezond
Dus meegenomen zonder keuring

Dat slungelige beest heb ik na bijna 9 jaar nog en zal ook niet meer weg gaan :D

Edit:
Zitten wat oude tussen maar ook hier kun je een hoop lezen ;)
[TI] Waar hebben jullie je Tinker vandaan?
[TI] ervaringen horen en info inwinne voor we een tinkie kopen.
[TI] De Ierse Tinker
[TI] waar hebben jullie je (gezonde) tinker gekocht??
[TI] Tinkerstal van de Gorterstraat
[TI] Tinker gekocht bij tinkerstal?
[TI] Tinkerstal Mc Cloud
[TI] Wanneer is je tinker of ouder ervan geimporteerd?

Als je even verder gaat zoeken met de zoef functie kom je een hele hoop topic's tegen ;)
succes

Wow zo veel topic die er al over zijn!
Nou en ik vond er geen 1 haha ik vond het al zo raar.

Maar mensen echt super bedankt voor al jullie reacties!!!
En vooral ook over de tekst en uitleg erbij verder.
Zo kan ik ideeën op doen om voor de toekomt een gezonde Tinker te kopen bij een goed adres!
:D

Dank jullie wel!!!

Als meer mensen nog willen reageren gewoon doen!! ;)

rommulus

Re: Waar heb jij je Tinker gekocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 00:02

:D ik had zo 50 pagina's tepakken :D
Ik denk als je me quote zie je welke zoektermen ik heb gebruikt ;)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 00:22

Mijn tinkie komt van een tinkerhoeve in eibergen.Naam noem ik niet maar die is wel te vinden.
Op zich niks mis met het diertje.echt een droppie.Echter had ik gevraagd of ze drachtig was.nee hoor dat was ze niet.En ja hoor,dus wel.Achteraf had ik haar dus niet gekocht als ik meer info had gehad.En dan maar niet te zwijgen over hoe vuil ze wel niet aankwam.niet eens een borsteltje over heen gehaald voor de ergste modder.
ik ben superblij met mijn meisie,maar de zorgen die ik heb gehad de laatste maanden om haar en t veulen....nee voorlopig niet meer

DieselVince

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 01:16

/3 Onze eerste Tinker en onze tweede /3 komen bij Melody Stables uit Friesland vandaan.
Gedreven mensen met liefde voor het ras en de paarden.
We hebben het erg getroffen met onze jongens...

sannie275

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 17:43

Eerste tinker bij Ierse tinker in Oirsbeek, wel vrij duur maar ze zijn echt geweldig! Niet opdringerig, geven je tijd, laten je lekker met rust en kan goed overleggen, geven je een proeftijd en als er wat is kan je altijd in contact komen! 2e ging via het Boterveen van Henk de Jonge, nadat we ons 1e paard daar hadden laten dekken, haha, super mensen! En 3e particulier, via marktplaats.

MukiwaCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 22:30

die van ons komt van cecile ( Stal Vlot )vandaan :D
super brave merrie alleen wel een pittige racemachine ( hihi )

maar verder heb ik geen klachten over stal Vlot.
paarden staan er mooi en goed bij.
zou daar zo weer een kopen.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 23:30

Ik wil wel vaker foto's zien van Mary hoor ;)
Ze is zo leuk tot bloei gekomen bij jou zag ik, vond haar bij Cecile al leuk!

Onze laatste aanwinst (Heyleigh) komt overigens bij Crossland Irish Cobs (Kruisland), bokker cobfan, vandaan.
Onze eerste aanwinst (Snowdon) komt net als Heyleigh ooit bij Mollema vandaan.
Chayenne van een particulier in België.
Lotus van een overleden man in Drenthe dankzij bokker D_Travis.

vjseegers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 23:53

Heb mijn merrie Tinka Montana ruim een jaar geleden gekocht bij een particulier (iemand van Bokt). Vond Tinka op Marktplaats en voelde gelijk dat het goed was. Ben 2x wezen kijken, de klik was er en heb haar toen gekocht. Wel laten keuren overigens bij mijn eigen veearts. Geen moment spijt van gehad: Tinka is voor mij een superpaardje en we zijn echte maatjes. Heb overigens nog steeds leuk contact met de vorige eigenaresse.

MukiwaCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 00:47

snowdon schreef:
Ik wil wel vaker foto's zien van Mary hoor ;)
Ze is zo leuk tot bloei gekomen bij jou zag ik, vond haar bij Cecile al leuk!

Onze laatste aanwinst (Heyleigh) komt overigens bij Crossland Irish Cobs (Kruisland), bokker cobfan, vandaan.
Onze eerste aanwinst (Snowdon) komt net als Heyleigh ooit bij Mollema vandaan.
Chayenne van een particulier in België.
Lotus van een overleden man in Drenthe dankzij bokker D_Travis.

haha dankje, vinden wij zelf ook <3

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:57

Mijn tinker Travis heb ik zelf gefokt uit mijn toenmalige verzorgmerrie Misty
Na het overlijden van de eigenaar van Misty hebben we haar erbij kunnen kopen.

Mocht ik ooit weer een tinker erbij willen of iets, dan weet ik genoeg adresjes hier op bokt waar ze leuke tinkers fokken of volwassen tinkers hebben lopen, particulier of in evt fokkerijstallen oid. Dus dan zou ik als eerst iemand hier aanspreken denk ik, want er staan genoeg leuke tinkers te koop :j

swaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:28

Mijnes komt van de gentse tinkerhoeve. Keurig afgehandeld

Gurly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 10:33

Bij stalnijmegen :) Ben zeer tevreden!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 10:36

Mijn eerste (kruising) tinker via Aricia hier op bokt. Is super goed bevallen. Hele aardige vrouw met echt hart voor dr dieren en ze verkoopt ze niet aan iedereen. Helaas heb ik maar kort van haar mogen genieten ivm een maagbloeding.

Mijn huidige tinker bij irishcobholland.nl. Ook die koop is erg goed bevallen en alles was goed geregeld.

SulJinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 23:55

Onze eerste tinkers komt bij Kanters uit Someren vandaan. Hele lieve, eerlijke mensen! Zou daar zo weer een tink gaan kopen (en lekker veel keuze ........... als je tenminste niet smoorverliefd wordt op de eerste de beste tinker die je daar tegen komt )

Tweede tinker bij een particulier vandaan. Is minder goed bevallen omdat ze heel anders bleek te zijn dan zij ons wilden laten geloven. Nu we achter haar gebruiksaanwijzing zijn gekomen, wordt het stukken makkelijker.

eye4cobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 13:10

onze eerste tinker hebben wij bijFoubert gekocht ..was een super mooie merrie
goed bereden en betuigd.
maar daar zijn we behoorlijk zijn beet genomen...ze bleek doodziek en had alles toegelaten.
uiteindelijk beter ,..kon ze helemaal niets..bleek een heel ander paardje te zijn !!!!
als je hierop reclame gaf dan gaven ze zich niet meer thuis.!!!!!
Hebben haar dan ook op korte tijd daarna moeten laten inslapen. ;(

onze 2 de merrie hebben wij bij fam.Kanters vandaan..deze dame hebben we nog en gaat wat mij betreft nooit bij ons weg..ze is echt mijn soulmate. :j
ze waren vriendelijk en eerlijk en alles is netjes afgewerkt .
de andere merrie particulier gekocht wat ook voor verassingen heeft gezorgd maar is goed gekomen...en van haar loopt er nu ook een knappe dochter bij ons in de wei.!

taggart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 18:46

Mijn meisjes komen bij particulier vandaan, via bokt!
Ik heb lang een intensief mailcontact gehad voordat we gingen kijken, we hebben echt alles besproken de goede kanten van Kels (bomproof) alsook feit dat ze zomerexzeem heeft
Veel foto's en fimpjes gezien. Ik wist gewoon dat zij het paard voor mij was!!! Niet te groot , lekker stevig, als ze je eenmaal kent doet ze alles voor je, bomproof op wat gekke boskabouters na, gewoon een heerlijke tinker
Nadat we eenmaal zijn gaan kijken en proefrijden waren we echt verkocht
En haar mooie veulen hebben we er ook bij gekocht, geen spijt van gehad, Baylyn is ook echt een heel mooie tinker en een grote knuffel

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 19:53

Masha kwam bij mensen vandaan die niet zo goed voor dr waren geweest, geen opvoeding, samen met dr halfzusje Rose, die helemaal vol wormen, schurft en zeer mager was.

Cheyenne had jan gekocht in Limburg!

Tara hebben we bij Wim en Marijke heikoop gekocht :)

Maury/Chantal is bij mijn buurman gekocht, daar had ze het erg slecht en wij hebben min of meer geeist dat ze naar ons kwam (wel voor geld natuurlijk) anders hadden we de Dierenbescherming gebeld, Mayon liep bij haar aan de voet.

Shenco, yarah, shienna, ruan, sheldon, sheran, milah, zosha, morris hebben we zelf gefokt

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 18:37

Via een vriendin van mij.
Zij heeft m bij Vegelin van Claerbergen vandaan (nu Mc Cloud).
Zij hadden 'm geimporteerd uit Engeland.

Mikey_mikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 12:48

Sorry, ik geloof dit gewoon niet. Ik ken deze stal heel goed en ga voor deze mensen door het vuur. Het kan natuurlijk best zo zijn dat iemand niet tevreden is, maar dat is bij iedere stal wel eens zo. Wij hebben genoeg ervaring om te weten wat je kan verwachten in de paardenwereld, en deze mensen springen er echt huizenhoog bovenuit. wie meer wil weten moet me maar pb'en.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 13:44

MM; Wat geloof je precies niet?
Ik ken ook een stal heel goed, en ik weet 100% zeker dat deze mensen het beste met hun paard(en) voorhebben. Zowel in aankoop als verkoopbegeleiding, dek/geboorte en keuringsklaarmaken vindt ik deze mensen abslouut ver bovengemiddeld. Mensen die een paard willen kopen of advies willen zal ik dan ook zeker naar hun doorverwijzen. Overigens geen tinkerstal.

Toch heb ik (via hun) een paard gekocht wat binnen 6 maanden een compleet ander paard is geworden . Wat mij betreft absoluut in positieve zin trouwens :D. Zowel de vorige eigenaar als de stal waren volledig te goeder trouw, en beide nu verbijsterd met dit resultaat. Wij (ik en mijn partner) hebben trouwens vanaf dag 1 gezegd dat er een fantastisch paard in dit dier schuilde, en dat is inmiddels wel gebleken.

Kortom; als dit paard bij een ander was beland was ze waarschijnlijk enorm tegengevallen, aangezien ze ook wel hapte en beet, over je heen liep en niet bepaald mensgericht was (was!). Er was eigenlijk niets met dit paard te beginnen, halster omdoen was al een probleem (had standaard een strak halster om, om dit probleem te omzeilen). Ze was daarom oa ook puur fokmerrie en is ons ook zo verkocht, en drachtig ook. En nee, wij zijn geen ervaren paardenmensen, en gingen bij aankoop af op de stal (bemiddelaar bij verkoop), de vorige eigenaar en ons gevoel. Ze heeft 3 maanden na aankoop met haar veulen een prachtig resultaat behaald op de veulenkeuring, tot verbazing van heel veel mensen (die de merrie kende in de oude situatie). Wij zijn nu dolgelukkig met dit paard, maar het heeft wel het nodige gekost waar we niet op gerekend hadden, en het heeft enorm veel tijd gekost. Nu vinden wij dat geen probleem, maar ik kan me best voorstellen dat mensen daar wel heel boos om worden. Dit zijn dan weer verhalen die je op Bokt/google kunt vinden over sommige stallen denk ik dan.

freakish1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:53

Ik heb mijn Tinker gekocht in Ierland via Eurotinkers in Merelbeke.(België)
Zij hebben hem op de markt in Appleby gekocht en Na de quarantaine tijd is hij gelijk met ons meegegaan.

Het contact met Anthony was gelijk goed en hij is erg behulpzaam.
We hebben 'm daar bekeken, bereden en Na een weekje opgehaald.

Ik ben HEEEEEEL blij met mijn lieve <3 tinkermannetje! :j :j

Mocht er ooit weer een tinker komen (voorlopig ben ik meer dan tevreden) dan gaan we waarschijnlijk zelf naar Appleby om er een uit te zoeken.

Groetjes Andrea en een snorretje van Ballyheigue /3

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 21:35

Appleby is Engeland ;)

Eva_Jameson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 19:26

Mijn Tinker komt bij Tinkermuts hier op bokt vandaan. We hebben hem daar als veulentje gekocht en ondertussen hebben we hem al drie jaar. We zijn echt heeel blij met 'm :+: