avs hengstenkeuring!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sabiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 10:26

Tja.... de waarheid is hard.....
We kunnen natuurlijk ook allemaal gaan brullen hoe geweldig hoog de NL-se kwaliteit is, en zeggen wat iedereen horen wil, maar of we daar iets mee opschieten ? Feiten zijn feiten, of je het nou leuk vindt of niet.

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 10:27

Ja oke, en ik zeg ook niet dat we de waarheid moeten verbloemen....maar het is naar mijn mening nu wel vaak genoeg gezegd... Knipoog En alles over 1 kam scheren lijkt mij ook niet echt juist. Let's go on with something gooooddd Haha!
Laatst bijgewerkt door Franca op 08-10-03 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 10:30

Nou ik zou zeggen.... kom maar op met een positief feit, een positieve waarheid dan ! En nou niet gaan zeggen, ze zijn allemaal lief, dat zal ongetwijfeld, maar daar kunnen we niet mee verder.
Dus gooi maar eens "something gooooddd" in de groep...?!

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 10:32

Zo te lezen geloof je er niet in dat dat zou kunnen.....

"ze zijn gewoon allemaal zoooo lieffff" Knipoog Tong uitsteken

Maar ik zal er eens over nadenken. Hopelijk kunnen anderen ook met iets komen

marengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 11:36

Sabiy schreef:
Nou ik zou zeggen.... kom maar op met een positief feit, een positieve waarheid dan ! En nou niet gaan zeggen, ze zijn allemaal lief, dat zal ongetwijfeld, maar daar kunnen we niet mee verder.
Dus gooi maar eens "something gooooddd" in de groep...?!

Eeehhhhm,
Ghayari ??!!
Was dat niet de eerste/laatste in de afgelopen 23 jaar of zo, NL gefokt en gewonnen in Aachen. Verward Och, geloof dat w gewoon beter ons best moeten doen, want als we op actie van het AVS / fokkerij com. moeten wachten, ben ik bang dat het nog even gaat duren. Haha!

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 11:48

Slapen .....................
en achter de schermen.......... ..........
dus zelf die grijzen-cellen ernstig gaan pijnigen ...........
gr,sas.

marengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 11:48

Franca"]
[quote="horseranch"][quote="Franca schreef:
Ach ja....er moet toch wat te klagen zijn Paduc Knipoog

Ter eerste Franca ben jij niet geweest, dus jij kunt er niet over oordelen.
!!
[/quote]

Ik oordeel niet over de hengsten daar, ik baal gewoon van al die negativiteit in de arabierentopics op Bokt. Laten we eens even positief zijn met zijn allen ipv alleen maar lopen ze*ken op alle nederlandse arabieren....en op elkaar van wel of geen correcte benen en wel of niet belangrijk hoe een dier eruit ziet...

Begrijp mij niet verkeerd....het is allemaal heel leerzaam voor mij en het is allemaal ook best belangrijk....het ras moet ook verbeterd worden, maar op een gegeven moment krijg ik weer wat meer behoefte aan positieve inbreng. Het merendeel van de mensen hier op Bokt HEEFT een nederlandse arabier, dus niet zo leuk om continue te moeten lezen dat die knollen eruit zien als koeien of koppen hebben als emmers. We weten het nu wel...en dat kunnen we ook gewoon voor onszelf houden!
[/quote]

Ja, we WETEN het maar de vraag is: wat DOEN we eraan hè.
Negatief ?? Da's geloof ik tegenwoordig arabieren mensen eigen, join de club, maar je moet het ook wel goed begrijpen: die "negatieve kritiek" is eigenlijk heel positief bedoeld hoor. In de trant van ontwaakt, ontwaakt, en durf kritisch te zijn op je paard wees er niet blind voor, ga niet iedere hengst in willen zetten voor de fokkerij want een heel klein aantal is slechts geschikt hiervoor. AVS (juryleden) zouden een meer eerlijke en open en vooral duidelijke uitleg moeten geven hierover naar de hengsteneigenaar toe. En dat de fokkerij van kwaliteits paarden in NL op een laag pitje staat is een waarheid als een koe (om maar ff op de koeien terug te komen) Dus het is meer een positief bedoelde wake up call zullen we maar zeggen. Cool

marengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 11:56

dakhilah schreef:
:Z .....................
en achter de schermen.......... ..........
dus zelf die grijzen-cellen ernstig gaan pijnigen ...........
gr,sas.

??????????Wie ? wij elkaar of het AVS bestuur misschien wel: Ziek Persoonlijk vindt ik deit ook wel goed: ~~}>
Toch leuk die emoticons, je moet er gewoon de humor van in blijven zien geloof me nu maar Pling

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 11:58

Precies!!!!!......BIG WAKE UP CALLLLLLLLLLL!!!!!!..... misschien iemand in voor SHOCK THERAPY??????!!!!....zou geen kwaad kunnen !
gr,sas

Sabiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 13:46

Wat de juryleden op de HK betreft. die staan er voor spek en bonen bij. Het AVS bestuur bepaalt welke hengst welke premie krijgt, dit wordt zelfs naar mijn idee al de avond tevoren besproken, en zo niet, dan toch zeker in de ring tijdens de "keuring". Ze kunnen die juryleden net zo goed thuislaten, want ze hebben toch niks in de melk te brokkelen. Het is dat ze er officieel moeten staan, maar anders....
Nee, die hele HK is een grote aanfluiting, gaat echt helemaal nergens over.

Sabiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 13:51

marengo schreef:
Eeehhhhm, Ghayari ??!!
Was dat niet de eerste/laatste in de afgelopen 23 jaar of zo, NL gefokt en gewonnen in Aachen. Verward Och, geloof dat w gewoon beter ons best moeten doen, want als we op actie van het AVS / fokkerij com. moeten wachten, ben ik bang dat het nog even gaat duren. Haha!

Ja, Ghajariy is een "good thing", maar die is niet op deze wereld gekomen dankzij de inzichten van het AVS. Ik fok al jaren onder de vlag van Belgie, en Ghajariy heeft enkel en alleen een NL's papier omdat ik zijn moeder nooit het overgeschreven naar het BAPS. En zijn moeder mag dan een NL merrie zijn, zijn vader is toch echt een Belgisch fokproduct. In Ghajariy's geval is het ere wie ere toekomt, en dat is zeker niet het AVS.

marengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:40

Sabiy schreef:
Wat de juryleden op de HK betreft. die staan er voor spek en bonen bij. Het AVS bestuur bepaalt welke hengst welke premie krijgt, dit wordt zelfs naar mijn idee al de avond tevoren besproken, en zo niet, dan toch zeker in de ring tijdens de "keuring". Ze kunnen die juryleden net zo goed thuislaten, want ze hebben toch niks in de melk te brokkelen. Het is dat ze er officieel moeten staan, maar anders....
Nee, die hele HK is een grote aanfluiting, gaat echt helemaal nergens over.

Ja, maar jury wil wel wat in de melk te brokkelen hebben, Vorig jaar weet ik namelijk heeft er eentje een bestuurlid de ring uit gestuurd zo ongeveer. Dat was met het commentaar " ik ben jurylid, dus ik beoordeel zoals IK de paarden vindt en niet zoals jullie vinden dat ze beoordeeld moeten worden". Vond dat wel een goeie.

marengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:44

Sabiy"]
[quote="marengo schreef:
Eeehhhhm, Ghayari ??!!

Ja, Ghajariy is een "good thing", maar die is niet op deze wereld gekomen dankzij de inzichten van het AVS. Ik fok al jaren onder de vlag van Belgie, en Ghajariy heeft enkel en alleen een NL's papier omdat ik zijn moeder nooit het overgeschreven naar het BAPS. En zijn moeder mag dan een NL merrie zijn, zijn vader is toch echt een Belgisch fokproduct. In Ghajariy's geval is het ere wie ere toekomt, en dat is zeker niet het AVS.
[/quote]

Gelukkig maar anders was ie d'r vrees ik niet geweest Bloos!
Maar het is wel triest dat het zo moet eigenlijk. Huilen

marengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:47

dakhilah schreef:
Precies!!!!!......BIG WAKE UP CALLLLLLLLLLL!!!!!!..... misschien iemand in voor SHOCK THERAPY??????!!!!....zou geen kwaad kunnen !
gr,sas

Ja, maar dan alleen als ik mag shocken Tong uitsteken
Ja ? mag het..toe dan..... Haha!

Sabiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 20:56

marengo schreef:
Ja, maar jury wil wel wat in de melk te brokkelen hebben, Vorig jaar weet ik namelijk heeft er eentje een bestuurlid de ring uit gestuurd zo ongeveer. Dat was met het commentaar " ik ben jurylid, dus ik beoordeel zoals IK de paarden vindt en niet zoals jullie vinden dat ze beoordeeld moeten worden". Vond dat wel een goeie.

Dat zal eens tijd worden dan, het is toch van de zotte dat de jury niet het laatste woord heeft ? Uit eigen ervaring : een aantal jaar geleden was ik met mijn hengst op de HK. Hij en 1 andere hengst (waarvan ik de naam niet zal noemen) waren de enige met een eerste premie. Er moest alleen nog uitgemaakt worden wie won en wie tweede werd. Jury druk in beraad, het duurde en duurde en duurde, bestuurslid erbij in de ring, vergadering ging verder. Tot op een bepaald moment de ringmeester (waarvan ik ook de naam niet zal noemen) naar me toe kwam lopen en zei : Ik heb slecht nieuws voor je. Het juryteam is het er unaniem over eens dat de jouwe de beste is, maar je gaat het niet winnen, omdat ze niet twee keer op 1 dag om *** (de fokker van het andere paard, en geldschieter aan het avs) heen kunnen. (deze geldschieter had in een eerdere rubriek ook een paard, dat werd tweede, en dat mocht uiteraard niet twee maal gebeuren).
Zo gebeurde het dus, dat mijn paard tweede geplaatst werd, en de andere niet alleen deze leeftijdsgroep won, maar even later ook nog kampioen werd.

Ergo : de jury had een mening, het bestuur een andere, en de beslissing was genomen.....

Ik heb mijn hengst ingepakt, opgeladen en naar huis gebracht, en hem nooit meer teruggebracht naar de Nederlandse HK. Ik vind het prima om te verliezen als een ander paard beter is dan de mijne, maar niet omdat er op het papier van het andere paard een "belangrijke" naam staat. Naar mijn weten moet het paard beoordeeld worden, niet de fokker cq eigenaar. En de beslissing moet volgens mij toch echt bij de jury liggen, niet bij het AVS-bestuur... Als ik het verkeerd zie, hoor ik het graag !

marengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 09:22

Tja, kijk in bovengenoemd geval ging de discussie over mijn hengst en heeft (gelukkig) de jury haar mening met geweld doorgedrukt......en hij werd unaniem kampioen. Alleen....dit jurylid heeft er dus de brui aan gegeven om nog hier te komen en dat spijt me zeer omdat het een zeer gewaardeerd internationaal jurylid is. Maar: het bestuur was het er niet mee eens hoor, lekker puh maar het was voor mij een reden om inderdaad maar eens niet meer naar de HK hier te gaan met de nieuwe hengst. Het is toch te zot dat je met een goede hengst met een super naam en nafok met de schrik om je hart naar de HK moet omdat je niet bij het kliekje hoort.......

Sabiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 10:06

Even voor alle duidelijkheid voor iedereen, de kwesties die Marengo en ik aanhalen, zijn twee verschillende zaken. In haar geval drukte de jury zijn mening (met geweld) door, in mijn geval hadden ze geen schijn van kans tegen het bestuur. Beide gevallen zijn een goed voorbeeld van de corruptheid van de AVS hengstenkeuring.

marengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 18:42

Sabiy schreef:
Even voor alle duidelijkheid voor iedereen, de kwesties die Marengo en ik aanhalen, zijn twee verschillende zaken. In haar geval drukte de jury zijn mening (met geweld) door, in mijn geval hadden ze geen schijn van kans tegen het bestuur. Beide gevallen zijn een goed voorbeeld van de corruptheid van de AVS hengstenkeuring.

Ja,en van het bestuur en in allebei de gevallen betrof het een andere jury: Bij Sabiy was die geloof ik merendeels Hollands en bij mij buitenlands. Verward

Sabiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 22:23

In mijn geval was het 1 nederlandse en twee buitenlandse juryleden. Maar wie er staat maakt in principe niet zoveel uit, ze hebben toch niks in te brengen. Jij hebt die keer gewoon geluk gehad dat er eentje op zn strepen ging staan, bij mij gaf de politiek, en niet het paard zelf, de doorslag. Helaas is dat in NL vaak het geval, en niet alleen op de HK.
Zal niet beweren dat er in het buitenland nooit iets misgaat, maar daar ligt het er in elk geval niet zo dik bovenop als in NL, waar het stamboek de dienst uitmaakt en niet het juryteam.

ankie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 22:27

ik zit dit al een tijdje te lezen maar wat ik me dan afvraag is waarom wil het stamboek een bepaalde hengst dan wel of niet hebben? waarom doen ze dat dan? wat zit daar achter dan?

Krab54

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 09:26

Joske schreef:
FOTOOOOOOOOOOO'S !!!!

haha, da's duidelijk.
Maar ik ben het er wel mee eens!!!! Haha!

djangogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 11:06

ehm zijn er nou al foto's Haha! Verward Bloos

Paduc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 14:31

Als ik dit alles weer lees, vraag ik mij nu wel af of dit nu nog steeds het geval is en of ik al mijn forse investeringen niet beter in andere dingen kan gaan steken??In ieder geval kan ik er komend jaar nog wel tegenop vechten en hoop met Erik's inzet internationaal verder te komen, maar voor de zekerheid gaat een deel ook weer naar de endurance en zal Paduc goed getraind gaan worden voor het toekomstige "harde werk", daar ik zeker weet, dat dit soort praktijken daar niet in voorkomen en er zeer lucratieve reizen en wedstrijden uit voort kunnen komen.