5 door 13 durf ik niet te zeggen. Vond 5 ook fijne engst 13 persoonlijk minder maar liet zich in de kooi wel weer goed zien, denk ook door maar weetk niet zeker
5 hadden we de hoogste verwachtingen van en de dreamcatcher is wat minder dan de spielberg. Wel top dat ze door zijn. Ik hoop er de 2e bezichtiging bij te kunnen zijn!
Hinke
Geplaatst: 26-11-11 22:17
Wat leuk, een nrps hengstenkeuring topic Ik was er vandaag ook om te kijken naar een hengst van mijn ouders (bij de paarden). De hengst is gelukkig door naar de 2de bezichtiging Ik was verbaasd over hoe weinig hengsten er waren, vergeleken met de kwpn hengstenkeuring. Viel me ook op dat er (vergeleken met de kwpn hengstenkeuring) best veel hengsten door gingen naar de 2de bezichtiging. Is dat altijd zo bij het nrps? Heb ook nog een paar leuke ponies gezien, maar die hebben we maar niet meer afgewacht.
edit: gefeliciteerd colette (en anderen hier die een hengst hebben die door is )
Vond het niveau ook tegenvallen. Ja kwpn heeft er 500 te keuren en nrps max 100? Eerste bezichtiging moet je alleen "correct" van niet correct scheiden. Nu hebben ze 5 weken om te "groeien" en pas de 2e/3e word echt uitgedund mbt wat hun als vaderdier zien en wat niet. Liepen bij 3j hengsten wel wat leuke tussen mAar waren er niet veel en ook veel nog jeugdig (net als onze gefokte, heel die lijn is pas met 5jaar rijp eigenlijk).
Hinke
Geplaatst: 26-11-11 22:41
@colette: vond het niveau zelf dan weer niet tegenvallen, vond er best leuke hengsten tussen zitten, maar ik weet dan ook niet hoe het niveau normaal gesproken is bij het nrps. Ik zal ook weer bij de 2de bezichtiging zijn, dus ik ben erg benieuwd hoe het dan zal gaan. Maar de meeste hengsten vallen dus af bij de 2de bezichtiging en niet bij de eerste?
Volgens mij is het zo dat als de hengst een goede indruk maakt met goede kans op groei en verbetering bij de eventuele mindere punten ze deze graag in de 2de bezichtiging nogmaals willen zien. Als een hengst te weinig indruk maakt. Of punten heeft die niet zullen verbeteren (bijvoorbeeld ongelijke voeten) dan vallen die af.
Semmetje: Als je foto's zoekt van 3jarige hengsten (paarden) dan stuur mij even nummer door, zal ik kijken, geen bijster goede kwaliteit, maar af en toe zit er wel een leuke tussen