[KG] Wanneer is een paard een bonte?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: [KG] Wanneer is een paard een bonte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 18:41

Idd ;)

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 20:23

Ilasso is idd heterozygoot bont (alleen ZIJN vader was bont).

Snadrem

Re: [KG] Wanneer is een paard een bonte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 10:00

Poh.. zo ver gaat mijn kennis niet over biologie.. ik kan aan de buitenkant en de verdere stamboom niet zien of het homo- of heterozygoot is. Heb alleen maar begrepen dat er destijds werd gedacht dat het een bont veulen zou moeten zijn, en dat was het niet :) Ben er zelf niet bij geweest. Maar - niet dat ik er mee ga fokken, even puur voor het leermoment - is ze dan wel of niet drager voor bont?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:47

Snadrem schreef:
Poh.. zo ver gaat mijn kennis niet over biologie.. ik kan aan de buitenkant en de verdere stamboom niet zien of het homo- of heterozygoot is. Heb alleen maar begrepen dat er destijds werd gedacht dat het een bont veulen zou moeten zijn, en dat was het niet :) Ben er zelf niet bij geweest. Maar - niet dat ik er mee ga fokken, even puur voor het leermoment - is ze dan wel of niet drager voor bont?

Nee, helaas niet.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 12:23

Snadrem schreef:
ik kan aan de buitenkant en de verdere stamboom niet zien of het homo- of heterozygoot is.

Aan de verdere stambook in dit geval juist wel! Buitenkant is soms wel moeilijk te zien of het homozygoot is, maar als je erin zit dan krijgt je een 2e zintuig op dat gebied.

Citaat:
Heb alleen maar begrepen dat er destijds werd gedacht dat het een bont veulen zou moeten zijn,

Met 50/50 kans kan je altijd hopen! :D

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 16:37

Citaat:
Heb alleen maar begrepen dat er destijds werd gedacht dat het een bont veulen zou moeten zijn,

Met 50/50 kans kan je altijd hopen! :D[/quote]
Hahaha, ja, óf wel óf niet :)