Wel of niet naar de hengstenkeuring?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 22:43

setteke schreef:
Make up your mind. Niemand kan dat voorspellen, hoe een paard zich ontwikkelt.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Voor veulens geldt daaruit volgend dat je al moet beginnen met een knappe afstamming.

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 22:51

In_Black schreef:
Dat laatste is ook wel wat onzinnig, Uryanne. Het is wel vaker gebeurd dat iemand zo een jonge hengst kocht en die wel mooi goedgekeurd kreeg. Bovendien wordt er gruwelijk veel gehandeld op de HK zelf. Heel veel hengstenhouders fokken het jonge spul niet meer op maar kopen het aan op iets oudere leeftijd.

Ik hoop het voor de ts :D

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 23:04

Volgens mij ken ik het betreffende veulen waar de TS het over heeft(iets met een grote vlek? :D ). Wij hebben zelf een 2,5jarige uit dezelfde moederlijn alleen dan dressuurgefokt (nl. wynton x san remo x renville (= dus dezelfde renville merrie)). Het is een bewezen stam, een stam met goede karakters en bovenal gezond.
Verder is het een beetje koffie dik kijken. Een veulen kan nog zo veranderen. Echter zou ik meer opzoek gaan naar een fijn sportpaard dan met het oog op de HK. En ook al is het nog zo'n goed paard, ze kunnen ze er op vanalles uitknikkeren. En het hele traject naar de verrichting kosten klauwen met geld, met als gevolg dat ze om het minste eruit gegooid kunnen worden in de verrichting.

Nee, zou er gewoon een kopen waar je zelf toekomst in ziet en waar je plezier van hebt. Op een papier kun je niet rijden, dus staar je daar ook niet blind op.
En wees ook kritisch op de moeder waar ze uitkomen, want daar gaan ze toch voor een groot deel op lijken.

Kleine edit, hier de Renville merrie op 23jr leeftijd. Misschien leuk om te zien ;)
Afbeelding

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 23:52

<3 :D

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 00:03

smeetjoew schreef:
Volgens mij ken ik het betreffende veulen waar de TS het over heeft(iets met een grote vlek? :D ). Wij hebben zelf een 2,5jarige uit dezelfde moederlijn alleen dan dressuurgefokt (nl. wynton x san remo x renville (= dus dezelfde renville merrie)). Het is een bewezen stam, een stam met goede karakters en bovenal gezond.
Verder is het een beetje koffie dik kijken. Een veulen kan nog zo veranderen. Echter zou ik meer opzoek gaan naar een fijn sportpaard dan met het oog op de HK. En ook al is het nog zo'n goed paard, ze kunnen ze er op vanalles uitknikkeren. En het hele traject naar de verrichting kosten klauwen met geld, met als gevolg dat ze om het minste eruit gegooid kunnen worden in de verrichting.

Nee, zou er gewoon een kopen waar je zelf toekomst in ziet en waar je plezier van hebt. Op een papier kun je niet rijden, dus staar je daar ook niet blind op.
En wees ook kritisch op de moeder waar ze uitkomen, want daar gaan ze toch voor een groot deel op lijken.

Kleine edit, hier de Renville merrie op 23jr leeftijd. Misschien leuk om te zien ;)
Afbeelding

Hier ben ik het helemaal mee eens.

Ik heb zelf een veulen gefokt waarvan natuurlijk een droom was om er mee te verschijnen op de HK.
Maar dat was absoluut geen doel.

Het doel was een leuk, gezond, mooi, lief sportpaard voor mij!
Pas het 3de veulen heb ik gehouden, die was 100% naar mijn zin.

HK is altijd een droom gebleven, maar ik heb wel wat ik wilde een leuk sportpaard wat echt helemaal bij mij past en klikt.