welsh starten tussen de paarden..?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marian01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 15:58

Mijn paardje (door vriendin uitgebracht op wedstrijden omdat ik er de zenuwen van krijg) is 1.58.
Ook smal, met een veulen uitstraling.
Hij heeft elke wedstrijd winst gepakt ;-) (TROTS!!!)
Geen probleem.

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:03

Ik start met mijn Welsh pony van 1.47m ook tussen de paarden en ondertussen hebben we het al tot de M1 geschopt :D Ben zelf 1.73m en best stevig maar mijn geluk is dat mijn pony ook stevig is. We zijn echt een kloppende combinatie, heb dit zelfs eens als commentaar op mijn coupon gehad. Onze laatste L2 wedstrijd hebben we gewonnen van prachtige grote dressuurpaarden dus het kan écht :D Af en toe stuit je op wat onbegrip en je kán het slecht treffen met een jury. Ga hier echter niet van uit, dit is meer uitzondering dan regel. Ik krijg regelmatig commentaar dat men hem zo leuk en schattig vindt (dat is hij natuurlijk ook :+ ik scheer hem niet en hij heeft geen deken dus hij is ook nog lekker pony-pluizig :+ ), ik hoor verder alleen af en toe 'oh, het is een pony!' dus dat valt wel mee. Mijn vader (/groom) heeft een keer de opmerking van een jury gekregen van 'ja, het is tegenwoordig ook lastig om een goed paard te vinden, gewoon rustig aan door blijven zoeken, hoor, het komt vanzelf!', zij was dus in de veronderstelling dat ik maar op mijn pony was door blijven rijden omdat ik nog geen geschikt paard had gevonden :') We hebben haar maar in de waan gelaten en we hebben 187 punten bij haar gereden, geloof nog 5e geworden in een ring van 30 'dressuurkastelen' :))
Kortom, lekker gaan starten! Er is niks bijzonders aan, als je er zelf geen probleem van maakt ;)

Sjolvir

Re: welsh starten tussen de paarden..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 22:55

Zo te horen pas jij prima op je Welsh en heeft hij goede gangen.
Zou me er dus totaal niet druk om maken en gewoon tussen de paarden gaan starten.

Ik reed met mijn 1.47 niet fantastische gangen hebbende fjord en zelf 1.84 lang ook rond tussen de paarden gaat prima.
Erger nog... Heb vervolgens een E-pony gekocht (gok ik zo) en daar start ik nu mee.

Lesly1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 23:08

Idd gewoon doen! Ik heb zelf ook een Welsh Nwr en die start ik ook tussen de paarden.
Helemaal geen problemen mee! Ga komend jaar haar zelfs starten in het springen. Heb springles tussen de paarden en we komen met gemak mee. :j

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 00:04

van de week weer een welsh pony van 1.47 keuring mee zien springen in het L bij de paarden. Reed heel mooi de paardenafstanden, geen galopsprong meer in de combinaties.

Man0n89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 01:09

Of nog een leuk voorbeeld tik maar in op youtube: Teddy O'Connor liep als pony meerdere malen een 4 - sterren cross, en met gemak liep tie alle paarden eruit (heel gaaf om te zien)! Gewoon doen, je hebt een goed gevoel bij deze pony, laat je door zoiets alsjeblieft niet tegenhouden!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 16:09

Citaat:
Zo te horen pas jij prima op je Welsh en heeft hij goede gangen.
Zou me er dus totaal niet druk om maken en gewoon tussen de paarden gaan starten.

Ik reed met mijn 1.47 niet fantastische gangen hebbende fjord en zelf 1.84 lang ook rond tussen de paarden gaat prima.
Erger nog... Heb vervolgens een E-pony gekocht (gok ik zo) en daar start ik nu mee.

Wegens omstandigheden kan ik toch mijn eigen paard houden :D en is het plan dat ik die Wesh ga rijden helaas van de baan.( geen tijd voor 2 paarden) Toch bedankt voor alle adviezen en antwoorden.