ik heb ook een shetlander van 1.20m en ze is 8 jaar. ik heb haar zelf beleerd en zij gaat gewoon aan de teugel en wijken enzo. je moet gewoon spanning op je buitenteugel hebben en dan kneepjes geven aan de binnenteugel, als ze wil nageven ga jij ontspannen en doe je je hand een beetje naar voren. Succes!
apple01
Geplaatst: 24-09-11 19:34
Jullie doen het allemaal fout! Ik rij op een arabische hengst, zwart en ik heb hem zelf getemd! Hij was heel wild en nu loopt ie GP. En dat doe ik nu ook met dit topic! Dag penny's!
jemig er is echt geen kennis in dit topic zeg.....de beste manier is nog altijd een stapel stoeptegels aan zijn bit hangen. gegarandeerd voorwaarts-neerwaarts!
en wat is er dan mis met de goede oude peperwolk onder de straart? Hmmm?!
Mindfields
Geplaatst: 24-09-11 19:52
Nee jonguh, duh! zodra de staart te kort wordt laat ik iemand met een lange zweep achter me aan rennen, dat zorgt voor het voorwaartse effect
Anoniem
Geplaatst: 24-09-11 19:53
Mindfields schreef:
jemig er is echt geen kennis in dit topic zeg.....de beste manier is nog altijd een stapel stoeptegels aan zijn bit hangen. gegarandeerd voorwaarts-neerwaarts!
En voor een proefje vervang ik de stoeptegels voor bakstenen, en dan bind ik die onderlangs bij de achterbenen.
je geeft hem 3 dagen geen eten, plak je een appel op zijn borst, dan wil hij die opeten en gaat ik in de rollkur en dan bind je zijn achterbenen aan zijn voorbenen zodat hij er achter goed onderkomt zo rijd ik mijn shetlander ook hoor hoeveel bitten gebruik je? je hebt er wel 2 a 3 nodig hoor anders wil je paard nooit schuimen enzo, of een beetje zand enzo in zijn mond doen, dat helpt ook
Dat komt omdat je goede topics ook niet zomaar kan sluiten
Anoniem
Geplaatst: 24-09-11 20:27
paulien2xx schreef:
heb je foto??
Nee, bij mij zeiden ze dat het zielig was
( ;') )
edit; typo
ashley1
Geplaatst: 24-09-11 20:33
Mindfields schreef:
Nee jonguh, duh! zodra de staart te kort wordt laat ik iemand met een lange zweep achter me aan rennen, dat zorgt voor het voorwaartse effect
Ohja... maar dan moet je altijd een meeloper bij je hebben
Ik slinger 'm altijd van te voren flink aan, zoals vroeger bij de auto's en dan gààt 'ie toch vooruit!!
Kun je zeker een 45 min. mee vooruit tot hij hakkelend en puffend tot stilstand komt, maar dan moet ik er eigenlijk weer af om 'm opnieuw aan te slingeren maarrrrr, daar hebben ze dus sporen voor uitgevonden , schup ik hem een keer goed tussen z'n ribben en dan gaat 'ie weer als een zonnetje!