fokken met je shet

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 21:29

Als ik het goed heb moet het diertje bij het nrps ingeschreven zijn

Heb de stamboom van die van mij ook nog en daar kan je zowel vader als moeders kant op zien
ookal zijn die niet van hetzelfde ras ;) is ingeslapen omdat ze veel hoefbevangen is geweest

Ts wij kunnen niet voor jou bepalen hoe of wat de keuze ligt bij jou
om er veel veulens van te fokken raad ik af
maar 1 veulen om voor jezelf te houden zou ik wel begrijpen :)

PiiX_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 21:33

shilady schreef:
Als ik het goed heb moet het diertje bij het nrps ingeschreven zijn

Heb de stamboom van die van mij ook nog en daar kan je zowel vader als moeders kant op zien
ookal zijn die niet van hetzelfde ras ;) is ingeslapen omdat ze veel hoefbevangen is geweest

Ts wij kunnen niet voor jou bepalen hoe of wat de keuze ligt bij jou
om er veel veulens van te fokken raad ik af
maar 1 veulen om voor jezelf te houden zou ik wel begrijpen :)

wel ik ga er in ieder gvel nog even mee wachten en neem haar des noods mee naar de stalling, dan kan ik btw nog zien ( en ik was nooit van plan om er veel te fokken hoor)
weet je dan hoe ik die foto kan laten zien?

Bimmetje

Re: fokken met je shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 23:43

en wie is de vader dan? Staat die ook op papier beschreven?

Miekie74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 23:45

PiiX_ schreef:
Aan miekie 74 : de moeder is Natasja van stal nederkoorn, ken je ze meschien?

Stal Nederkoorn is wel een bekende naam, volgens mij hebben ze zelf ook meerdere goedgekeurde hengsten gefokt.
Ik snap alleen niet waarom die merrie dan door een arabier is gedekt. Rare keuze.

Je pony heeft waarschijnlijk alleen een paspoort van het NSPS, dit is iets heel anders dan een stamboekpapier.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 23:50

dit hoeft niet door deze stal gedaan te zijn geweest. Dat weet ik eigenlijk wel zeker.
Zal wel wss bij de vorige eigenaar gebeurd zijn, of perongeluk. Daarom vroeg ik ook naar de vaders naam. Of deze ook staat beschreven in het paspoort. Paspoort kan uiteraard wel uitgeven zijn door het nsps, maar dan staat bij vaders naam onbekend.

Miekie74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 23:55

Nee, ik neem aan dat het niet bij Stal Nederkoorn is gebeurt. Fok je goede shetlanders, zal je er een papierloze kruising arabier bij fokken.

Ik neem ook aan dat de vader als onbekend staat, anders had de pony gewoon een stamboekpapier. Maar veel mensen denken dat een paspoort meteen een papier is. Schijnbaar is het onderscheid nogal moeilijk.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 00:02

haha ja dat klopt idd. Voor veel mensen is dit moeilijk uit elkaar te houden. ;)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 08:10

En mss was de kruising wel een ongelukje? Je leest wel vaker dat een enthousiaste hengst in de verkeerde stal komt.

overigens hoop ik dat je vriendin een twenter heeft en geen jaarling? Anders is ze er wel veel te vroeg bij om hem volgend jaar in te laten rijden ;)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:40

mijn shetkruizing van 90 cm. heeft een paspoort van het trekpaarden stamboek, gewoon omdat de fokker bij dat stamboek was ingeschreven, mijn pony is wel papierloos verder, alle afstamming onbekend

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:43

niet fokken met dieren zonder premies of stamboom!

je fokt die beestjes gewoon voor de slacht. Waar die van jou een huisje krijgt zal een ander dat niet krijgen. Er is al zon groot overschot aan ''mislukte'' shetlanders (stamboomloos, overbouwt). Heel leuk zon veulentje, maar niet als hij daarna word afgemaakt.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:50

PiiX_ schreef:
Mijn paard en pony staan aan huis maar mijn paard vertrek naar een stalling in de buurt omdat dit gemakkelijker is om op wedstrijd te geraken. dus komt mijn kleine debber alleen te staan dit vindt ik echter niet kunnen , dus had ik wat rondgezocht en een vriendin van mij haar jaarling is nu dus gekomen voor de winter, want volgende zomer word deze zadelmak gemaakt! dus dacht ik dat het leuk voor haar zou zijn om een veulentje aan haar zijde te hebben. maar idd is er eentje van de vleesmolen besparen een beter idee!!

een 2 jarige zadelmak maken??
vreemde gedachte gang heb jij..

buiten dat vind ik het verstandig dat je besloten hebt geen salami bij te fokken..er lopen er al genoeg(TE veel)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 12:14

esther, je zegt niet fokken, maar ik heb celine ingeschreven bij het nmprs en daar heeft ze , ondanks dat ze stamboekloos is toch een prachtige 1A premie gehaald, ze is nu drachtig van een 1e premie ggk amerikaanse hengst, dus ik vind het een kwestie van goed opletten wat je doet en wat je wilt

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 17:37

jolandje schreef:
esther, je zegt niet fokken, maar ik heb celine ingeschreven bij het nmprs en daar heeft ze , ondanks dat ze stamboekloos is toch een prachtige 1A premie gehaald, ze is nu drachtig van een 1e premie ggk amerikaanse hengst, dus ik vind het een kwestie van goed opletten wat je doet en wat je wilt

Deze pony is dus eerst voor de keuring gebracht en daarna gedekt, en niet andersom toch? De kwaliteiten waren bekend voordat er tot een dekking werd overgegaan.

Daarbij is iemand met ruime ervaring in de mini's beter is staat om het kaf van het koren te scheiden dan iemand die net begint.