Shetlanders in de dressuur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

saartjuh88

Re: Shetlanders in de dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 18:59

Wow erg leuke shet hierboven! Ben benieuwd naar recente foto 's. Hij is wel geschoren zeker?

KAD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:29

ik zou mn zusje graag in de dressuur zien met mijn shet.
Zijn papieren dan trouwens verplicht?

lexie2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:30

Welke papieren bedoel je?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:32

Papieren van de pony niet, een paspoort en chip wel en entingen ook. Verder moet je bij reguliere KNHS wedstrijden een startkaart hebben. Voor de bixie hoeft je niet perse lid te zijn van een vereniging dacht ik?

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:12

Mickey is niet geschoren i.v.m. dat wij in de winter toch geen berijdbare bak hebben! ;(

Femkebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:33

Ik heb vandaag een onderlinge wedstrijd gehad en ik heb er weer 2 winstpuntjes bij! Heb er nu alweer 6:)
1e proef ging slecht, alles wat fout kon gaan ging fout. (zweepje laten vallen, verkeerde kant op, verkeerde galop..) Maar toch nog 181pt!
2e proef ging netjes en daarbij 1e met 189pt!(L)
Supertrots op mijn kanjer.

Demiokiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 20:23

Hoi,
Haha ik doe met mijn shet ook iets van dressuur maar dan begin 1. Ik rijd alleen nog maar figuren in drag stap of galopp,

Demiokiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 12:57

met mijn shetlander rijd begin in nu dressuur 1 te rijden . dat houd in dat ik met haar begin 1 van start ben. Dat is nu nog gewoon rondjes door de hele bak rijden, wat ze eerder nog niet deed. w sneden steeds een stuk af! nu begin in daar mee te beginnen en met de hele gangen enige probleem is mn shet bokt heel erg veel...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 13:09

Wow mooie sportschetlanders hier, echt waar. Alleen jammer dat de personen die erop zitten toch wel te groot zijn, zeker van voren af gezien.

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 13:18

Ragdollcat schreef:
Wow mooie sportschetlanders hier, echt waar. Alleen jammer dat de personen die erop zitten toch wel te groot zijn, zeker van voren af gezien.

Ben ik te groot? :? :o

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 13:21

Ik vind de dames niet te groot hoor :n

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 18:30

Voor LoveMickey net niet te groot, t ziet er goed uit zo, ook een hele mooie hoor, ik kwijl ervan. Die andere Zwarte schetland waarop een vrouw rijdt tussen de wedstrijdpaarden, die vind ik wel echt te groot van vorenaf aan gezien en bij andere meiden te lange benen.

ilovemoney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:29

Niekje1991; Wauw, prachtige shet. jullie gaan nog ver komen in de sport, ik vind dat je iets aan de grote kant bent, maar heb het idee dat je hem niet in de weg zit.

Ik groom zelf bij een wedstrijd vierspan we zijn dressuur M+3 en vaardigheid L+8.
Zelf men ik met een 11 jarige shetlander Winny, maar ik rij geen wedstrijden met haar.
Ook langelijn ik met haar, en dan trainen we op M niveau en onderlinge langelijn wedstrijden doen we 2x in het jaar, de laatste keer was ook op M niveau en hadden we twee winstpuntjes. (hobbyklasse)

irisboschma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 10:05

Mijn verzorgshetties kunnen ook 1.10 springen :j alleen dan niet met mij er op ;) maar met mij er op wel een meter!! _/-\o_ maar dresuur never!!! :o denkt me shettie :P dat vindt ik best jammer maar het is meer ee sprig\sjees pony :P :D
heeft iemand nog tips voor het aan de teugel leren voor mij shet???
xxx /3 <3 /3

Femkebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 18:53

Niekje1991 schreef:
Femkebianca schreef:
Ik vind dat dat meisje gewoon nog op zorro past hoor! Hoe groot is zorro en hoe groot is dat meisje?
@Niekje1991: Echt super cool! Wil ik ook met mijn dikkie, ben nu op zoek naar een dressuurzadel. Maar is erg moeilijk met zo'n brede rug en schouders. Heb jij ook een dressuurzadel op hem/haar liggen?

Ik vind het ook nog wel passen! Niet voor jaren, maar ach! Meisje zal geen drol wegen gok ik zo :P
Zelf heb ik een norton veelzijdigheidszadeltje, 15inch. Die komt nog van mijn vorige pony, dus vandaar. Je hebt die pas in dressuur vanaf 16 inch, en das te groot :( Ik heb wel gehoord dat de wintec air wel in 15 inch dressuur is! En dat die vaak (met een goeie boom) Ook goed ligt op ukkies!
Momenteel moet ik eerst nog even sparen, maar dan wil ik toch gaan kijken voor die. Niet al te duur, en wel lichte/goeie zadeltjes :) Heb je al wat op het oog verder? Ben namelijk wel benieuwd naar de mogelijkheden!! :)

ja inderdaad ik vond die Wintec ook erg mooi. Maar nog best duur om zelf te betalen. Maar dan moet ik al de wintec wide en die heb je vanaf 16,5 inch. Dat zou ook nog wel passen als hij niet te lang is. Want ik heb er nu afentoe een kleine 17 opliggen.
Geen gezeur a.u.b

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 15:02

noaeddie3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 22:21

heey
hebben jullie zelf je shetlander zo ver doorgereden of was hij/zij al zo want ik wil ook graag een shetlander en het lijkt mij supper cool om ook dressuur wedstrijdjes te doen enz.

Dyonepooh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 22:33

Wij doen zo nu en dan aan grondwerk, Mn baby biedt zelf wat mooie pasjes aan! Zo heeft hij wel eens n paar pasjes piaffe gedaan! :D

Dit zijn wat printscreens, het is NIET perfect! We werken hier echt nog heel hard aan! :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 10:03

Ik heb ook een echte dressuur crack.
Tijdens mijn lessen (ik geef kinderen tussen de 4 en 10 jaar les) krijg je daar hele grappige dingen mee.
Kind houd benen niet stil, wat doe je dan? juist ja! piaffe natuurlijk.
Kind klappert met de benen in de galop, wat doe je dan? vliegende wissel natuurlijk.
handen niet stil? op zijn minst traver, schouder binnen, of schouder buiten.
stukje op zij voor binnen been word appuyeren hahaha... *\%/*

Het jammere is, dat het enige wat ik vraag, een rustig rondje stap, draf en galop is! haha. het zit er bij hem zo in gestoomd dat ik ieder rondje wel piaffe, appuyementen, passage of traver te zien krijg. Kinderen kijken er ook altijd zo lekker bij; wat doettie nou weer? :')

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 10:10

noaeddie3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 19:27

MisticRider schreef:
Ik heb ook een echte dressuur crack.
Tijdens mijn lessen (ik geef kinderen tussen de 4 en 10 jaar les) krijg je daar hele grappige dingen mee.
Kind houd benen niet stil, wat doe je dan? juist ja! piaffe natuurlijk.
Kind klappert met de benen in de galop, wat doe je dan? vliegende wissel natuurlijk.
handen niet stil? op zijn minst traver, schouder binnen, of schouder buiten.
stukje op zij voor binnen been word appuyeren hahaha... *\%/*

Het jammere is, dat het enige wat ik vraag, een rustig rondje stap, draf en galop is! haha. het zit er bij hem zo in gestoomd dat ik ieder rondje wel piaffe, appuyementen, passage of traver te zien krijg. Kinderen kijken er ook altijd zo lekker bij; wat doettie nou weer? :')

Haha leuk!

noaeddie3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 19:29

irisboschma schreef:
Mijn verzorgshetties kunnen ook 1.10 springen :j alleen dan niet met mij er op ;) maar met mij er op wel een meter!! _/-\o_ maar dresuur never!!! :o denkt me shettie :P dat vindt ik best jammer maar het is meer ee sprig\sjees pony :P :D
xxx /3 <3 /3

Mischien met een bijzetteugel ofzoiets

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 19:31

noaeddie3000 schreef:
irisboschma schreef:
xxx /3 <3 /3

Mischien met een bijzetteugel ofzoiets

Uhmm... nee dat is niet de manier.. ;) ik denk dat je nog een hoop moet leren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 19:32

Aan de teugel leer je niet en kan je ook niet doen met hulpteugels.
Aan de teugel komt vanuit ontspanning door een correcte houding van de ruiter met stille handen en een positieve lichte inwerking op de mond van het paard, gepaard met opvangende kuit en bilspieren.

Ilona_Mambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 12:03

Wat een mooie Shetties allemaal, ik heb ook 2 verzorgshetties, maar daar kan je helaas alleen mee lopen en springen aan de hand en dat soort dingen. Dat is ook wel leuk, maar eens erop rijden zou ik ook fantastisch vinden..
LoveMickey,, wat een mooie heb jij zeg! En je bent echt niet te groot..